بازدید سایت : ۳۸۹۸۹
وزیر کشور:

افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی به بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها موکول شد

افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی به بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها موکول شد

تین نیوز | وزیر کشور گفت: در افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی میزان افزایش حامل‌های انرژی لحاظ شده است و کرایه‌ها از بعد از هدفمندی یارانه‌ها افزایش خواهد یافت.

 مصطفی رحمانی فضلی در حاشیه گردهمایی مشترک معاونین برنامه‌ریزی، اشتغال و مدیران کل دفاتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت مرزبان گروگان گرفته شده اظهار داشت: وزارت کشور مسئول پاسخگویی در این زمینه است و هنوز وضعیت این مرزبان تعیین و تکلیف نشده است. از کشور پاکستان و دیگر استان‌های اتباع امنیتی پیگیر این موضوع هستیم.
 
وی در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به سفر رئیس جمهور به این استان، برنامه‌ها و منابعی را برای پروژه‌های این استان تخصیص داده شد و در جلسات به جمع‌بندی‌های نهایی در این زمینه رسیده‌ایم و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.
 
وی بیان داشت: پروژه‌های کوتاه مدت در این استان، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه‌های میان‌مدت نهایتاً در دو یا سه سال و دیگر پروژه‌ها حداکثر در 5 سال باید به بهره‌برداری برسد. اراده دولت این است که پروژه‌های استان سیستان و بلوچستان هرچه سریعتر نهایی شود و در این زمینه نیز بودجه و اعتبار لازم تخصیص داده شده است.
 
وزیر کشور درباره اجرای فاز دوم یارانه‌ها بیان داشت: استانداری‌ها صددرصد آماده هستند برای اجرای فاز دوم و جلسات متعددی با فرمانداران و استانداران نیز در این زمینه گذاشته‌ایم.
 
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های اقتصادی و تأمین مایحتاج مردم شرایط لازم را نیز مهیا کرده‌ایم تا در این مرحله در حق مردم اجحافی نشود.
 
وی درباره کمک دولت در سال 93 و حمل و نقل عمومی اظهار داشت: از محل عدم ثبت‌نام دریافت یارانه به حمل و نقل عمومی کمک می‌شود و در بودجه بند «ق» نیز یکصد میلیارد دلار توسط وزارت نفت و از سایر فعالیت‌ها از جمله در بخش حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت.
 
وی به تفاهم‌نامه مشترک مابین وزارت نفت و وزارت کشور اظهار داشت:‌ در پی این تفاهمنامه اقدامات متقابلی در این دو وزارتخانه صورت خواهد گرفت.
 
 وی مبنی بر افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی، گفت:‌افزایش کرایه‌ها به صورت سالانه و طبیعی در شورای شهر تصویب و به دولت ارائه می‌شود. در این زمینه نیز در بهمن ماه سال گذشته شورای شهر برای افزایش کرایه‌ها مصوبه‌ای داشته است و باید از اسفندماه افزایش کرایه‌ها اعمال می‌شد که با هماهنگی شورای شهر سیستم حمل و نقل عمومی و دولت مقرر شد، بعد از اعلام هدفمند کردن یارانه‌ها کرایه‌ها افزایش یافت.
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: دولت تأثیر افزایش حامل‌های انرژی را در کرایه‌ها محاسبه کرده است و باید لحاظ شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.