۵ رام قطار مترو را به قطعات یدکی تبدیل کردیم
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از شهرداری خواست که در حوزه مترو و اتوبوس اقدامات عاجل تری انجام دهد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از شهرداری خواست که در حوزه مترو و اتوبوس اقدامات عاجل تری انجام دهد.
به گزارش تین نیوز، جعفر تشکری هاشمی پس از استماع گزارش شهردار تهران گفت: قرار بود شهردار تهران عملکرد یکساله و برنامه های آتی اش را تشریح کند اما گزارشی در مورد عملکرد یکساله ندیدیم.
وی با اشاره به بازدیدهایش از سطح مناطق اظهار کرد: در یک منطقه پیشرفت پروژه ها صفر درصد بود و در یک منطقه دیگر با بدهکار شدن شهرداری، توانسته بودند بخشی از منابع برای تکمیل پروژه ها را تامین کنند اما این در حالی است که بودجه عمرانی آن منطقه تنها ۱۱ میلیارد تومان بود که نشان می دهد برای تامین منابع پروژه های زیرساختی، با مشکل مواجه هستیم.
قرار بود تا آخر امسال ۱۴۰۰ اتوبوس بازسازی شود
عضو شورای شهر تهران با بیان این که در آغاز این دوره مدیریت شهری ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ اتوبوس فعال داشتیم اما حالا این تعداد به ۱۹۰۰ دستگاه رسیده، گفت: ما در حال طی کردن سیر نزولی هستیم در حالی که قرار بود تا آخر امسال ۱۴۰۰ اتوبوس بازسازی شود اما تاکنون تنها ۱۲۰ دستگاه بازسازی شده است.
وی با بیان این که ما از همان روز اول در مورد وضعیت مترو هشدار دادیم که وضعیت خوبی ندارد، ادامه داد: ۱۰ رام قطار مترو برای تعمیر اساسی خوابیده است اما به دلیل عدم تامین قطعات پنج رام قطار یعنی ۱۰۰۰ میلیارد تومان را تبدیل به قطعه یدکی کردیم یعنی از این پنج رام قطار قطعه باز کرده و بر روی قطارهای دیگر می بندیم که اصلا منطقی نیست.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این که در خط پنج مترو ۸۵ درصد قطارها نیاز به اورهال دارد و ۱۰۰ کیلومتر برق بالاسری در وضعیت بحرانی قرار دارد، اظهار کرد: اینها کارهای اجرایی بود که انتظار داریم انجام شود و همچنین قرار بود برای تحویل ۵۵ اتوبوس یک ملک به ایران خودرو بدهیم که تعیین تکلیف نشده یا در مورد ۶۳۰ واگن مترو علی رغم پیگیری ها باید بگویم که هیچ اتفاقی نیفتاده است و همان ۱۵ درصدی که از شش سال پیش بحثش مطرح است مانده است و بگویم که داستان ما مثل ریختن یک قاشق ماست در دریا است.
وی اضافه کرد: پیشنهاد می شود که در شنبه های امید و افتخار تنها پروژه هایی که به ثمر نشستند، افتتاح شود.