بازدید سایت : ۲۹۴۶۶

توضیحات چمران درباره ۳ یا ۷ ساله شدن شوراها

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ارائه توضیحاتی درباره ۳ یا ۷ ساله شدن دوره ششم شوراها پرداخت و گفت: طرح ۷ ساله در صورت تصویب در کمیسیون شوراها، صحن مجلس و شورای نگهبان؛ باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تصویب شود که پیش بینی ما ردِ آن است.

توضیحات چمران درباره ۳ یا ۷ ساله شدن شوراها
تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ارائه توضیحاتی درباره ۳ یا ۷ ساله شدن دوره ششم شوراها پرداخت و گفت: طرح ۷ ساله در صورت تصویب در کمیسیون شوراها، صحن مجلس و شورای نگهبان؛ باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تصویب شود که پیش بینی ما ردِ آن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهدی چمران در حاشیه هفتادودومین اجلاس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها در سنندج درباره اینکه عمر شوراهای دوره ششم 3 ساله است یا 7 ساله می شود؟ اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بعد از شهادت شهید رئیسی تصویب کردند که دوره آینده شورای شهر 3 ساله شود و شورای نگهبان نیز تأیید کرده و باید اجرا شود.

وی افزود: اگر راه حل دیگری مثلاً 7 ساله شدن عمر شورای فعلی را پیشنهاد بدهند، باید در گام نخست شورای عالی استان ها تصویب و بعد از تصویب یک فوریت هم به مجلس شورای اسلامی برود، از آنجا که لوایح طرح های زیادی در نوبت است، باید برای تسریع در کار، 50 امضای موافق جمع شود، بعد از تصویب در کمیسیون شوراها و صحن مجلس به شورای نگهبان برود که پیش بینی ما ردِ آن در شورای نگهبان است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح در مجلس، باید در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تصویب شود، سپس قانون 7 ساله عملیاتی می شود، هر قانونی هم که در مجلس تصویب شود، برای اصلاح باید 6 ماه از آن بگذرد.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود درباره تأثیرگذاری تعامل شوراها با شهرداری ها در حل مشکلات و مطالبات مردمی گفت: ما شورا هستیم هر شورایی نماینده یک شهر و یا یک روستا است جمعی که در سنندج جمع شده اند شوراهای مراکز استان های کشور هستند که در شورای عالی استان ها نیز حضور دارند. فلسفه شکل گیری شوراها مدیریت محلی است، یعنی هر کسی در محله و منطقه خود مصائب را شناسایی و برای حل آنها با توان خود و کمک گرفتن از مردم و دولت راهکار ارائه دهد. 

چمران تصریح کرد: برای حل بسیاری از مشکلات همچون آبرسانی یک شهر و استان باید دولت به میدان بیاید، چراکه این مسئله در اختیار شوراها نیست بلکه در اختیار دولتمردان و وزارت نیرو است که باید در جهت رفع آن تلاش کنند. 

وی اظهار کرد: البته در پیگیری حل مسئله آبرسانی بخشی از مشکل را شوراها می توانند از طریق استاندار و مسئولان استانی پیگیری کنند و فراتر از آن باید در شورای عالی استان ها مطرح و یا در این مجامع به دولت منعکس کنیم تا مورد توجه قرار گیرد، همانگونه در سه ماه گذشته مشکل آبرسانی بندرعباس را منعکس کردیم و رئیس جمهور شهید در سفر استانی، موضوع را پیگیری و در حال حل شدن است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح همه مشکلات استان یا شهرستان در چنین مجامعی امکان پذیر نیست، عنوان کرد: در این نشست ها مسائل اولویت دار مطرح و همه شوراهای کشور باید نمایندگان حوزه انتخابیه محل خود را آگاه و توجیه کنند تا در صحن علنی مجلس به موارد رأی بدهند. در این جلسات بیشتر همبستگی و هم افزایی مدنظر است کما اینکه شورای شهرها مشکلات شهری را مطرح و از تجربیات و برنامه های موفق سایر استان ها الگوبرداری می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.