بازدید سایت : ۴۴۸۳۱

چرا تهران از چین اتوبوس خرید؟

ابتدا با شرکت های داخلی صحبت کردیم اما درنهایت توانستند ماهانه ۵۰ دستگاه تحویل دهند.به همین دلیل مجبور شدیم قرارداد خرید اتوبوس از چین را منعقد کنیم.

تین نیوز

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در تهران با کمبود اتوبوس شهری مواجه هستیم، گفت: ابتدا با شرکت های داخلی صحبت کردیم اما درنهایت توانستند ماهانه ۵۰ دستگاه تحویل دهند.به همین دلیل مجبور شدیم قرارداد خرید اتوبوس از چین را منعقد کنیم که البته با تاکید وزیر صمت، مقرر شده است اتوبوس های برقی وارد شوند.

رییس شورای  شهر تهران کارنامه سه ساله مدیریت شهری پایتخت را در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» تشریح کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از اکونیوز، مهدی چمران  در برنامه تلویزیونی جهان آرا در خصوص عملکرد سه ساله مدیریت شهری  با بیان اینکه برخی پروژه ها در دوره قبلی مدیریت شهری تهران متوقف ماند و حتی در یکی از طرح ها، کارگاه را هم جمع آوری کردند، گفت: در این دوره اما پروژه را مجددا شروع کردیم که البته زمان و چالش های بیشتری پیش روی چنین طرح هایی خواهد بود.

وی افزود: پروژه ترمینال شرق تا ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی ساختمان را رها کردند که آسیب های زیادی به آن رسید و به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید. در دوره قبلی مدیریت شهری و در میدان فتح، روی دو پلی که نیمه کاره مانده بود، خاک ریختند که در دوره اخیر مجبور شدیم دوباره آنها را تخلیه و کار را از نو شروع کنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در ۱۰ سال گذشته و به خصوص هشت ساله دولت قبلی، شاهد بی توجهی و کم توجهی عجیبی در سراسر کشور نسبت به حمل و نقل شهری بودیم به طوری که تا اواخر دوره گذشته هیچ اتوبوسی به تهران تخصیص ندادند.

وی ادامه داد: در طرح جامع شهری تهران، الان باید ۹ هزار دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم ولی این رقم به کمی بیشتر از هزار دستگاه رسیده بود؛ همچنین یک واگن مترو هم در این مدت به تهران اختصاص ندادند.

چمران با بیان اینکه در تهران با کمبود اتوبوس شهری مواجه هستیم، گفت: ابتدا با شرکت های داخلی صحبت کردیم اما درنهایت توانستند ماهانه ۵۰ دستگاه تحویل دهند.

رئیس شورای  شهر تهران افزود: به همین دلیل مجبور شدیم قرارداد خرید اتوبوس از چین را منعقد کنیم که البته با تاکید وزیر صمت، مقرر شده است اتوبوس های برقی وارد شوند.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۶ تفاهم نامه ای با چین منعقد شد تا ۱۰۵۰ واگن مترو به شهرداری تهران تحویل داده شود، بیش از ۶۰۰ واگن در فاز نخست باید وارد می شد که به خاطر عدم حواله کرد قسط اول، کار توسط چینی ها شروع نشده بود اما در دولت شهید رئیسی و با پیگیری های صورت گرفته توسط شورای شهر، این کار انجام شد و کار ساخت واگن ها هم شروع شده است.

چمران خاطرنشان کرد: ساخت واگن ملی هم در دوره قبل با توقف رو به رو شد اما دولت شهید رئیسی ارز مورد نیاز برای این کار را تامین کرد که امیدواریم تا پایان امسال، یک رام قطار ساخت داخل تحویل داده شود.

اول باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم بعد از مردم بخواهیم خودروی شخصی استفاده نکنند

رئیس شورای شهر تهران گفت: توسعه حمل و نقل عمومی، مهمترین عامل کاهش آلودگی هواست، اگر این مسئله را به خوبی تامین کنیم آن وقت می توانیم از مردم بخواهیم از خودروی شخصی استفاده نکنند.

وی افزود: ورود دو هزار دستگاه اتوبوس برقی و همچنین تاکسی های برقی به تهران، می تواند تا حدی این مشکل را برطرف کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.