◄ ورود دو فروند هواپیمای ایرباس تا پایان سال 95 به کشور
مرور وعدههای 6 ماه گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی نشان میدهد علی عابدزاده از اول دی ماه سال 95 تا پایان خرداد ماه سال 96 سه وعده داده است که مهمترین آن ورود دو فروند هواپیمای ایرباس تا پایان سال 95 به کشور بوده است.
مرور وعدههای 6 ماه گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی نشان میدهد علی عابدزاده از اول دی ماه سال 95 تا پایان خرداد ماه سال 96 سه وعده داده است که که مهمترین آن ورود دو فروند هواپیمای ایرباس تا پایان سال 95 به کشور بوده است. فهرست وعدههای عابدزاده در ادامه میآید:
1- ورود دو فروند هواپیمای ایرباس تا پایان سال 95 به کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود دو فروند هواپیمای ایرباس تا پایان سال به کشور خبر داد و گفت: کارهای اداری ورود هواپیماهای ATR در حال انجام است.
در خبری که 15 بهمن سال 95 به نقل از تسنیم در تیننیوز منتشر شد، علی عابدزاده در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره ورود هواپیماهای نو به کشور اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال دو فروند دیگر از هواپیماهای نو ایرباس و تعدادی از هواپیماهای ATR وارد کشور شود.
وی با تاکید براینکه این اتفاق میافتد در پاسخ به این پرسش که قرار است چند فروند ATR وارد کشور شود، تصریح کرد: تعداد این هواپیماها هنوز مشخص نیست و کارهای اداری ورود این هواپیماها در حال انجام است و پس از آن چند فروند وارد میشود.
رئیس سازمان هواپیماییکشوری از برنامههای جامع برای افزایش توان عملیاتی فرودگاههای کشور خبرداد و با اعلام اینکه افزایش مقاصد پروازی دستور کار آینده سازمان هواپیماییکشور است، گفت: ۷ ایرلاین جدید موافقت اصولی اخذ کردهاند.
در خبری که 19 دی ماه95 در تیننیوز منتشر شد، علی عابدزاده تاکید کرد: با توجه به پیشرفت مذاکرات خرید هواپیما تا مرحله عقد قرارداد، امیدوار هستیم که طرف خارجی پای امضاهای خود بماند و با پایبندی به قولهایش، ایران بتواند از خریدهای هوایی خود استفاده کند.
3- افزایش مقاصد پروازی؛ در دستورکار آینده سازمان
وی با اشاره به تجهیز صنعت هوایی ایران به حدود ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید در پی قرارداد با ایرباس، بوئینگ و ATR، گفت: افزایش مقاصد پروازی در دستورکار آینده سازمان است و باوجود اینکه فعلاً افزایش مقاصد جدیدی نداشتهایم اما قرار است برای آن برنامهریزی شود.
عابدزاده با اعلام اینکه درحال حاضر ۷ ایرلاین جدید موافقت اصولی اخذ کردهاند، تصریح کرد: منتظر هستیم الزامات لازم برای شروع فعالیت خود را که یکی بحث آوردن هواپیما و دیگری داشتن زیرساختهای لازم برای اداره آن هواپیما است، ایجاد کنند.
به گفته عابدزاده، درحال حاضر چند شرکت تازه تأسیس در حال تلاش برای ورود هواپیما و آماده کردن زیرساختهایشان هستند که رسیدن به این نقطه یک مقداری زمانبر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر ارتقای توان فرودگاهها همزمان با ورود هواپیماهای جدید تأکیدکرد و گفت: با توجه به ورود هواپیماهای جدید چند فرودگاه بزرگ بینالمللی نیازمند گسترش هستند و باید این فرودگاهها به لحاظ فیزیکی گسترش پیدا کنند.
وی فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) را یکی از آنها دانست که درحال حاضر در مسیر توسعه فیزیکی قرارداد و گفت: در فرودگاههای بینالمللی بزرگی مثل مشهد، تبریز و اصفهان کارهای عمرانی مهمی در حال انجام است تا توان این فرودگاهها نیز بالا رود اما درعینحال هنوز از ظرفیت اسمی فرودگاههای دیگر خیلی استفاده نمیشود.
عابدزاده همچنین با بیان اینکه شرکت فرودگاهها برنامه جامعی برای بهبود و ارتقای ساختارهای ناوبری و ارتباطی دارد، گفت:کیفیت ناوبری مجموعه فضای کشور بالا رفته است و اقدامات مؤثری دیگری در حال انجام است.