بهره برداری از ایستگاه های مترو بر اساس پروتکل های جهانی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به تدریج سرفاصله قطارهای خط ۷ کاهش پیدا کرده و زمان بهره برداری نیز بیشتر میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به تدریج سرفاصله قطارهای خط ۷ کاهش پیدا کرده و زمان بهره برداری نیز بیشتر میشود.
مازیار حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه چرا ایستگاه های افتتاح شده از خط ۷ تنها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ فعالیت می کنند، اظهارداشت: روال افتتاح خطوط مترو از یک شیوه استاندارد تبعیت می کند و ابتدا با سرفاصله بیشتر و مدت زمان کوتاه زیر بار می رود و با گذشت زمان سرفاصله ها کم و مدت زمان بهره برداری افزایش پیدا می کند.
وی با اشاره به شرایط خط ٧ گفت: طول خط بهره برداری شده ۲۲ کیلومتر است که هر رام قطار با توجه به سرعت مجاز حرکت برای رفت و برگشت در این فاصله حدود ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد که ما بتدریج این زمان را به ۳۰ دقیقه کاهش خواهیم داد و زمان بهره برداری از ایستگاهها نیز بیشتر میشود.
حسینی ادامه داد: به طور معمول تمامی ایستگاهها با چنین محدودیت های زمانی از لحاظ سرفاصله آغاز میشود و به تدریج هم سرفاصله ها کاهش پیدا کرده و هم طول زمان بهره برداری بیشتر میشود و این موضوع طبیعی است زیرا مترو یک صنعت دست ساز بشر است و با اینکه تمامی تست های فنی پیش از بهره برداری انجام می شود اما ممکن است اشکالات کوچکی در زمان بهره برداری باشد که باید در حالتی امن و ایمن این مشکلات خود را نشان داده و برطرف شود.
وی با تاکید بر اینکه بهره برداری از ایستگاهها بر اساس پروتکل های استاندارد انجام میشود گفت: من به عنوان معاون حمل و نقل اجازه ندارم دستور بهره برداری از خطوط را بدهم بلکه تنها مشاور ذیصلاح پس از کنترل خط به طور مکتوب اجازه بهره برداری را بر اساس پروتکل های استاندارد اعلام می کند.
حسینی در خصوص اینکه در زمان بهره برداری خط ۳ برخی از مسافران از گردو غبار ایستگاهها گلایه داشتند گفت: در خط ۷ سعی خواهد شد چنین اتفاقی را شاهد نباشیم زیرا در تمامی ۲۲ کیلومتر و ۱۹ ایستگاه عملیات عمرانی به اتمام رسیده و تنها ریزه کاری ها و در برخی ایستگاه ها پله برقی باقی مانده که به تدریج تکمیل خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص تامین برق خط ۷ مترو تصریح کرد: برق این خط از پست شیخ بهایی به پست اصلی خود که در نزدیکی بیمارستان میلاد است منتقل شده و در حال حاضر از برق اصلی خود استفاده می کند همچنین خط استندبای آن هم پست برق خط یک مترو است که در مواقع ضروری از آن استفاده میشود.