بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

هزینه 14 هزار و 500 میلیارد ریالی برای مترو تبریز

شهردار تبریز گفت: شهرداری در سه سال گذشته 14 هزار و 500 میلیارد ریال به این طرح تزریق کرده ‌است.صادق نجفی در نشست مشترک با منتخبان پنجمین دوره شورای این شهر افزود: از 14 هزار و 500 میلیارد ریال تزریق ‌شده به این طرح، حدود 2 هزار میلیارد ریال صرف خط دوم شده است.

هزینه 14 هزار و 500 میلیارد ریالی برای مترو تبریز
تین نیوز |

  شهردار تبریز گفت: شهرداری در سه سال گذشته 14 هزار و 500 میلیارد ریال به این طرح تزریق کرده ‌است.صادق نجفی در نشست مشترک با منتخبان پنجمین دوره شورای این شهر افزود: از 14 هزار و 500 میلیارد ریال تزریق ‌شده به این طرح، حدود 2 هزار میلیارد ریال صرف خط دوم شده است.

وی با اشاره به اینکه خط دوم، از طولانی‌ترین خطوط مترو در کشور است، گفت: تزریق مبالغ لازم به این طرح باعث شد روند تامین واگن و ایجاد زیرساخت‌های لازم با سرعت بیشتری پیگیری شود. نجفی در ادامه گفت: با آغاز طرح مترو از سال 82 تا 92، دولت حدود 6 هزار میلیارد ریال و شهرداری نیز حدود 2180 میلیارد ریال صرف طرح قطار شهری تبریز کرده‌ است.

وی با اشاره به مشکلات پیش ‌روی خط یک مترو تبریز یادآوری کرد: چالشی که از همان دوران در این خط وجود داشت، عدم تملک واقعی در مسیر ایستگاه‌ها بود که تکمیل و پیشرفت این طرح را در فازهای جدید با مشکلات اساسی مواجه کرد و طرح را از نظر زمان و هزینه به تعویق انداخت.

 

نجفی ادامه داد: اکنون قطار شهری تبریز با برخورداری از 60واگن به نقطه تاثیرگذار مرکزی شهر رسیده و ساعت های فعالیت آن، طی برنامه‌های متناوب در حال افزایش است.شهردار یادآوری کرد: برای تکمیل خط اول مبلغی حدود 8 هزار میلیارد ریال مدنظر قرار گرفته که حدود نیمی از آن، برای اجرای برنامه‌های تملک تزریق شده و در مورد بقیه نیز توانایی تزریق مالی وجود دارد.

نجفی با اشاره به خرید حدود 2 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه خط دوم افزود: 5/ 4 کیلومتر از عملیات عمرانی تونل‌های خط دوم با تزریق 500میلیارد ریال به اتمام رسیده و احداث 6 ایستگاه آن به صورت همزمان و با فعالیت بیش از یک هزار کارگر فنی ادامه دارد. وی از اجرای خط سوم مترو به صورت فاینانس و BOT و خط چهارم به صورت تراموا خبر داد و گفت: خط چهارم، از اولین طرح‌های تراموای شهری در کشور است که با همکاری یکی از شرکت‌های خصوصی و وزارت دفاع به صورت 40 درصد نقدی و 60 درصد غیرنقدی پیش‌بینی شده و شرکت آلمانی مراحل فنی و مطالعاتی آن را تکمیل کرده ‌است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.