بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
لاهوتی:

دولت احمدی نژاد هیچ اعتقادی به توسعه مترو نداشت

رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس می توان برای توسعه متروی کلانشهرها 2 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت کرد.

دولت احمدی نژاد هیچ اعتقادی به توسعه مترو نداشت
تین نیوز |

رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس می توان برای توسعه متروی کلانشهرها 2 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در رابطه با اظهارات رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران مبنی بر اینکه استفاده از فاینانس فوری ترین راه حل رفع کمبود حمل و نقل عمومی است از کمبود وسایل حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران انتقاد کرد و گفت: طی سال های اخیر اقدامات قابل قبولی از سوی شهرداری تهران برای افزایش خطوط مترو و همچنین حمل و نقل عمومی انجام شد به گونه ای که به طور متوسط در طول یک سال 3 کیلومتر به خطوط مترو افزوده شد البته تلاش شهرداری به تنهایی کافی نبوده و برای بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی به ویژه مترو نیاز است دولت همکاری مناسبی داشته و سهم 50 درصدی خود در توسعه متروی را پرداخت کند.

هیچ دولتی به تعهدات و عده های خود در قبال حمل ونقل عمومی عمل نکرده است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیچ دولتی به تعهدات و عده های خود در قبال حمل ونقل عمومی عمل نکرده است، تصریح کرد: دولت احمدی نژاد هیچ اعتقادی به توسعه مترو نداشت و همچنین دولت یازدهم نیز نتوانست سهم 50 درصدی خود در توسعه متروی را پرداخت کند این در حالی است که شهرداری نیز تحت هیچ شرایطی نمی تواند منابع عظیم توسعه مترو و وسایل حمل ونقل عمومی را تامین کند بنابراین مانند همیشه به اجبار هزینه ها را جیب مردم تامین می کند.

وی یادآور شد: برای بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی به ویژه مترو پیشنهاد می شود مانند مصوبه مجلس در زمان دولت احمدی نژاد 2 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت کرد و به شهرداری کلان شهرها به ویژه تهران برای خرید تجهیزات مترو به عنوان سهم دولت پرداخت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: 50 درصد مابقی یعنی 2 میلیارد دلار نیز باید از طریق شهرداری ها تامین شود تا بتوان با 4 هزار میلیارد تومان تحولی بزرگ در حمل و نقل عمومی کلان شهرها ایجاد کرد.

استفاده از فاینانس نیز می تواند راه حل مناسبی برای بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی پایتخت باشد

لاهوتی با بیان اینکه استفاده از فاینانس می تواند راه حل مناسبی برای بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی پایتخت باشد، ادامه داد: اگر بتوان فاینانس خارجی را هم جذب کرد باید دولت و شهرداری سهم 50 درصدی خود را بپردازند و در این رابطه نباید غفلت کنند زیرا سالانه در کشور 5 هزار نفر جان خود را به علت آلودگی هوا از دست می دهند و تا مادامی که در جهت بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی و جلوگیری از خودروهای فرسوده تلاش جدی صورت نگیرد همچنان باید شاهد مرگ هموطنان باشیم.

تنها 40 درصد از جا به جایی ها در تهران با حمل ونقل عمومی انجام می شود

وی تصریح کرد: هر چند مقرر شد در تهران و دیگر کلانشهرها 75 درصد جا به جایی ها به وسیله حمل و نقل عمومی انجام شود اما متاسفانه تنها 40 درصد این موضوع محقق و نسبت به 35 درصد مابقی غفلت شد بنابراین شهروندان به سمت و سوی استفاده از خودروهای شخصی روی آورده و این امر به آلودگی هوای کلانشهرها دامن زده است.

هر ایستگاه مترو ظرفیت ورود قطار در طول 2 دقیقه را دارد

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم، با یادآوری اینکه هر ایستگاه مترو ظرفیت ورود قطار در طول 2 دقیقه را دارد، گفت: اما متاسفانه در برخی ایستگاه ها ورود هر قطار به مترو 10 یا 12 دقیقه زمان می برد بنابراین باید با افزایش تعداد واگن ها مدت زمان ورود به ایستگاه ها را کاهش داد.

اتوبوس های تهران تنها 60 درصد نیازهای مردم این کلانشهر را رفع می کند

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمبود اتوبوس در پایتخت با بیان اینکه اتوبوس های موجود تنها 60 درصد نیازهای مردم را رفع می کند، افزود: متاسفانه 2 هزار اتوبوس فرسوده با عمر بالای 30 سال در تهران تردد می کنند به طور قطع اگر مشکلات حمل و نقل عمومی در پایتخت حل شود می توان گامی جدی در جهت بهبود وضعیت هوا و کاهش ترافیک سرسام آور این کلانشهر برداشت.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.