◄ شرط مهم برای اتصال مترو تهران به شهرهای اقماری
ادامه کار ساخت مترو از فرودگاه امام به شهر جدید پرند درگیر مباحث بودجهای از سوی دولت است.

مجری خط متروی تهران – پرند، اتصال مترو تهران به شهرهای اقماری را مشروط به تامین منابع مالی از سوی دولت دانست.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، سید قوامالدین حسینی اظهار کرد: ادامه کار ساخت مترو از فرودگاه امام به شهر جدید پرند درگیر مباحث بودجهای از سوی دولت است.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ادامه ساخت و اتصال مترو تهران به شهرهای اندیشه، هشتگرد، پرند و دیگر شهرهای اقماری براساس قانون منوط به تامین منابع مالی دولتی است، زیرا قطار بینشهری محسوب شده و قطار بینشهری نیز با بودجه دولتی ساخته میشود.
حسینی با تاکید بر اینکه کار ساخت مترو فرودگاه امام به شهر پرند متوقف نیست، افزود: کار ساخت مترو در این مسیر به کندی صورت میگیرد تا زمانی که بودجه لازم به این بخش تخصیص داده شود.
متروی خط تهران-پرند در سه فاز هدفگذاری شده است. طول کل خط، پنجاه کیلومتر است و افتتاح فاز اول آن از ایستگاه شاهد در جنوب خط یک متروی تهران تا ایستگاه شهر آفتاب به طول 4 کیلومتر بوده که همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برای نخستین بار، انجام شده است.
مدیر پروژه متروی خط 8 تهران، ادامه ساخت قطار در شهرهای اقماری را مشروط بر تامین منابع از سوی دولت دانست و خاطرنشان کرد: اتصال مترو فرودگاه امام و یا به عبارتی مترو شهر تهران، تنها با تخصیص بودجه کافی از سوی دولت میسر است و خوشبختانه به لحاظ فناوری ساخت در ایران مشکلی در این خصوص وجود ندارد.