بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

◄ تکمیل سه طرح بزرگراهی در تهران همزمان با کمبود بودجه برای خط 7 مترو

درحالی‌که خط هفت مترو تهران برای تکمیل به 700میلیاردتومان بودجه نیاز دارد، سه طرح بزرگراهی در مناطق شمالی تهران با بودجه‌ای حدود 300میلیاردتومان به‌سرعت درحال تکمیل است.

تکمیل سه طرح بزرگراهی در تهران همزمان با کمبود بودجه برای خط 7 مترو
تین نیوز

درحالی‌که خط هفت مترو تهران برای تکمیل به 700میلیاردتومان بودجه نیاز دارد، سه طرح بزرگراهی در مناطق شمالی تهران با بودجه‌ای حدود 300میلیاردتومان به‌سرعت درحال تکمیل است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، این درحالی است که بهره عمومی از مترو به‌مراتب بیشتر از مجموع این سه پروژه است.

پروژه اول تونل آرش-اسفندیار است که  شرق و غرب اتوبان مدرس را به هم متصل می‌کند و خیابان آرش را در شرق مدرس به بلوار اسفندیار در غرب این اتوبان متصل می‌کند.

دو پروژه دیگر به‌صورت تقاطع غیرهم‌سطح درحال اجرا است که یکی تقاطع چمران و ولنجک و دیگری ورودی بلوار آفریقا به اتوبان مدرس شمال است.

به‌نظر می‌رسد با توجه به‌قرار گیری عمده پروژه‌های اتوبانی در شمال تهران و پروژه‌های مترویی در مناطق مرکزی و جنوبی تهران، شهرداری‌ها در هر دو دوره قبلی و کنونی مدیریت شهری درصدد جلب رضایت قشر مرفه جامعه بوده‌اند.

با توسعه خط 6 و 7 مترو که قرار است با انتشار اوراق مشارکت به‌سرعت به اتمام برسد، حداقل یک‌میلیون نفر در روز به مسافران مترو افزوده می‌شود. این درحالی است که تعداد بسیار کمتری از شهروندان با افتتاح سه پروژه اتوبانی در شمال تهران از آن بهره‌مند خواهند شد.

توسعه حمل‌ونقل شهری در کلان‌شهرها باعث ایجاد آلودگی هوا و تشکیل ترافیک می‌شود؛ درحالی‌که توسعه مترو، تراموا و خطوط اتوبوس می‌تواند بخش زیادی از مسافران را با کمترین میزان آلایندگی به مقصد برساند.

پروژه‌هایی مانند مترو پرند، مترو اسلام‌شهر، قطار حومه‌ای شهرقدس و ... درصورت اجرا قادرند از تعداد خودروهایی که روزانه به تهران وارد می‌شوند به‌طور عمده بکاهند و اتمام خط‌های 6 و 7 مترو هم خواهد توانست تعداد زیادی از افرادی را که روزانه با خودرو شخصی تردد می‌کنند را به‌سوی خود بکشاند و به‌این‌ترتیب بخش زیادی از ترافیک تهران حل شود؛ اما به‌نظر می‌رسد برخی ملاحظات باعث شده تا توسعه حمل‌ونقل عمومی در تهران با جدیت لازم دنبال نشود و برخی پروژه‌های بزرگراهی بر حمل‌ونقل عمومی ارجحیت داشته باشند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهرام

    سردبیر محترم، لطفا از ایجاد بحث شمال و جنوب اجتناب کنید، محرومیت و آلودگی در همه جای تهران وجود دارد، در ضمن اینکه نبود راه حل برای یکطرفه کردن ولیعصر جهت تردد راحتتر حضرات،نبود تقاطع غیر همعرض برای حقانی و ونک، نبود تقاطع غیر همعرض برای نیایش و ولیعصر، همگی معضل هستند، در ضمن گویا خط 7 قبلا راه اندازی شده بود، بروید و اعتراضات راه به آقای ق و آقای د-م بنمایید