آغاز عملیات حفاری تونل متروی اسلامشهر توسط قرارگاه خاتمالانبیاء
معاون هماهنگکننده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) گفت: فردا عملیات حفاری مکانیزه تونل متروی تهران – اسلامشهر با دستگاه TBM توسط قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا آغاز میشود.
معاون هماهنگکننده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) گفت: فردا عملیات حفاری مکانیزه تونل متروی تهران – اسلامشهر با دستگاه TBM توسط قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا آغاز میشود.
به گزارش تیننیوز به نقل از فارس، سردار علیرضا فخاری با اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه مترو اسلامشهر دقیقاً از آخرین قسمت خط سه مترو تهران، 900 متر قبل از تقاطع آزادگان و بزرگراه سعیدی آغاز میشود و در فاز نخست تا میدان نماز و در فاز دوم تا میدان قائم(عج) امتداد خواهد یافت.
وی ادامه داد: برای نخستین فاز سه ایستگاه در چهاردانگه، شاطره و میدان نماز پیش بینی شده و در فاز دوم نیز ایستگاههای نواب و ایستگاه قائم(عج) این طرح را تکمیل خواهد کرد.
معاون هماهنگکننده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) گفت: با توجه به بزرگی این پروژه و محدودیتهای مالی، در حال حاضر فاز اول متروی تهران اسلامشهر در قالب قرارداد اجرای تونل مکانیزه، حدفاصل بزرگراه آزادگان تا میدان نماز اسلامشهر با مدت زمان 36 ماه در دیماه سال 1397 به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و مؤسسه حرا واگذار شده است.
وی اضافه کرد: به طور کلی محدوده پروژه دارای سه شفت ورودی، پشتیبان میانی و خروجی دستگاه حفار به همراه حفاری با دستگاه TBM به طول 9.5 کیلومتر است.
معاون هماهنگکننده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه از ابتدای بهمن ماه سال 97 آغاز شده است، این پروژه به صورت سه عامل، شهرداری اسلامشهر به عنوان کارفرما، شرکت مهندسین مشاور مترا به عنوان مشاور کارفرما و موسسه حراء به نمایندگی قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار، اداره می شود.
وی بیان کرد: در تشریح مشخصات فنی پروژه گفت: طول کل مسیر حدود 15.5 کیلومتر و تعداد ایستگاهها 5 ایستگاه است، فاصله زمانی چهار دقیقه و طول سکو ایستگاهها 157 متر است.
معاون هماهنگکننده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) اظهار داشت: ظرفیت جابهجایی مسافر برای کل خط 20 هزار و 448 نفر در ساعت اوج با سر فاصله زمانی 4 دقیقه با بهکارگیری 7 واگن یک طبقه در جهت، حداکثر سرعت ناوگان KM/h 80 و مدت زمان سیر حدود 18 دقیقه (از میدان قائم تا ورودی تهران درA3-3 ) است.
فخاری اضافه کرد: نوع سیستم برق رسانی پروژه ریل سوم 750 VDC است و برای توسعه آتی خط، ادامه خط از اسلامشهر به رباط کریم میرود.