بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

علت حادثه خط ۴ مترو

|

تین نیوز |   معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه توضیحاتی درباره علت اتصالی در خطوط مترو و بروز حادثه در خط4 مترو گفت: ساختار قطارها قدیمی است و آتش سوزی اتفاق افتاده بسیار محدود بوده است.
 
 سیدجعفر تشکری هاشمی به تشریح وضعیت وقوع حوادث اخیر در مترو پرداخت و گفت: هر واگن مترو دارای یک عمر مفید است و با گذر زمان و بالا رفتن استهلاک نواقصی در آن بروز پیدا می کند که در حد استاندارد و قابل رسیدگی است. به طوری که اتصالی برق فشار قوی در ریل سوم با میزان 700ولت سبب شد که کلیدی که محل اتصال بود خوب عمل نکند و قوس الکتریکی شکل گرفته باعث ایجاد حرارت و اشتعال شود. البته با وجود این اتفاق موضوع تخلیه و ایمن سازی به موقع صورت گرفت.
 
وی با بیان اینکه عمر قطارها 720هزار کیلومتر است، افزود: بر اساس عمر قطارها آنها نیازمند تعمیرات اساسی هستند که این موضوع با پیمایش اپراتوری ، میانی و اورهال صورت می گیرد. به طوری که برخی قطعات در دوره اورهال نیازمند تعویض هستند اما اگر زمان تعمیرات به خوبی رعایت شود به ندرت موضوع تعویض قطعات و وقوع حوادث اتصالی پیش می‌آید.
 
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه حتی وقوع یک مورد از حوادث اتصالی در قطارهای مترو را اضافه می دانیم، تصریح کرد: در حال حاضر امنیت خطوط مترو در حد قابل قبول است و در ساختار کنونی آن بروز آتش سوزی وجود ندارد.
 
وی افزود: تنها در قطارهای دی سی در زمان ترمزگیری انرژی به سقف منتقل می شود اما اگر لابه لای المنت ها غبار یا آشغالی وجودداشته باشد ممکن است منجر به اتصالی شود.
 
تشکری هاشمی از اصحاب رسانه خواست حوادث مترو را به صورت موضوعی نگاه نکنند بلکه ایمنی مسافران مترو را در صدها سفر شهری مورد توجه قرار دهند که در آنها ایمنی برقرار است.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا حشمتی پاسخ

    خواهشمندم جدول رسمی پیشرفت ایستگاههای مترو در شهریور رو نگاهی بیندازید: http: / / www. tehranmetrogroup. com / index. aspx? siteid = ۱&siteid = ۱&pageid = ۳۱۶ چرا کارشناسان پیشکسوت و عزیز این موضوع را زیر سوال نمیبرند که چرا پیشرفت مهمترین ایستگاه تقاطعی متروی تهران یعنی خط۳ و ۲ درخیابان ولیعصر - دانشکده افسری امام علی تنها۷% و ایستگاههای بسیار کم استقبالتر مثل قلعه مرغی خیابان ورزش و…بین۹۰تا۱۰۰%بوده؟ آیا عاقلانه نبود بودجه ایستگاههای کم اهمیت تر صرف این ایستگاه بسیار مهم و کاربردی یا ایستگاههای میدان ولیعصر یا فاطمی یا مولوی؟ می شد؟ شورای شهر خوابه؟ واقعا انگیزه شورای نگهبان از تایید صلاحیت۳ورزشکار و یک آوازه خوان برای مدیریت بزرگترین شهر غرب آسیا چه بود؟ مترو شده حیاط خلوت دوستان نزدیک قالیباف(تشکری هاشمی هابیل درویش مقیمی و…) هیچکس تصمیمات افتضاح آقایان رو زیر سوال نمیبره