بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

افتتاح ۱۱ ایستگاه مترو معطل پول

مدیرعامل متروی تهران اعلام کرد در صورت عدم واریز پول اوراق مشارکت مترو احتمال عدم افتتاح ۱۱ ایستگاه مترو وجود دارد.

افتتاح ۱۱ ایستگاه مترو معطل پول
تین نیوز |

مدیرعامل متروی تهران اعلام کرد در صورت عدم واریز پول اوراق مشارکت مترو احتمال عدم افتتاح ۱۱ ایستگاه مترو وجود دارد.

به گزارش تین نیوز، علی امام در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به افتتاح آزمایشی ایستگاه برج میلاد و تحقق یکی از ایستگاه های وعده شده از ۱۲ ایستگاه تا پایان سال، گفت:  مدیریت شهری به شهروندان تهرانی قول داده بود که تا پایان سالجاری ۱۲ ایستگاه مترو را افتتاح کند که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از این ۱۲ ایستگاه، ۷ ایستگاه در خط شش مترو، یک ایستگاه در خط ۳ و مابقی در خط ۷ مترو قرار دارد که از این میان ایستگاه متروی برج میلاد به بهره برداری آزمایشی رسیده و ماه آینده رسما افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارها اعلام کردیم که برای افتتاح ۱۱ ایستگاه مترو و تحقق وعده هایمان نیازمند منابع مالی هستیم، افزود: ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ متروی تهران که در تاریخ ۳۱ تیرماه سالجاری با عاملیت بانک رفاه به فروش رسیده، هنوز به حساب شهرداری تهران واریز نشده است، این درحالی است که انتظار داشتیم این پول در مهرماه به دست ما برسد و حالا در آخرین روزهای آبان ماه هستیم و خبری از پول نیست.

امام با تاکید بر اینکه شاهد تاخیر دوماهه در برنامه های افتتاح هستیم، ادامه داد: در بودجه سال ۹۹برای شرکت متروی تهران ۲۸۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتند که ما انتظار داریم حداقل نیمی از این بودجه یعنی ۱۴۰۰ میلیارد تومان محقق شود.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه نوسانات قیمتی وضعیت پیمانکاران را در شرایط شکننده قرار داده، افزود: نوسانات قیمتی به خصوص در شش ماهه اخیر بگونه ای است که قول و قرارهای مالی در معرض آسیب است و امیدواریم با پیگیری های مدیران ارشد شهرداری و معاونت حمل و نقل شاهد وصول ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طی روزهای آینده باشیم.

امام با تاکید بر اینکه وضعیت عملیات سیویل در خطوط مختلف به بیش از ۸۰ درصد رسیده است، گفت: درصد پیشرفت کارهای ساختمانی در خط شش به بیش از ۹۴ درصد رسیده و تقریبا کار عمرانی تمام شد و در خط ۷ نیز درصد پیشرفت فیزیکی، به بیش از ۸۵ رسیده است.

وی افزود:درست است که پیشرفت فیزیکی خطوط مترو خوب بوده اما مسئله اصلی ما تجهیزات است که باید تامین شود و با توجه به نوسانات ارز و تحریم ها شاهد هستیم چه شرکت های داخلی طرف قرار داد و چه روند ورود تجهیزات خارجی با مشکل مواجه شود، این درحالی است که تاخیر در پرداخت منابع، تامین این تجهیزات و زمان بندی تحویل آنها را نیز با مشکل مواجه کرده است و به همین علت امکان بهره برداری از ایستگاه ها وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش پاسخ

    مدیریت در این کشور بسیار آسون هست. دولت نفت میفروشه و به مدیران عزیز میده که خرجش کنن.لذا مدیران زحمت کش ما نیاز نیست پاسخگو باشن، بلکه همیشه طلبکارن که چرا پول ما دیر شد ؟!!!