هم ورود هم خروج از مترو پولی است
بلیط مترو شیراز ارزان نخواهد شد.
در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی عادی شورای اسلامی شهر شیراز بار دیگر در خصوص نحوه قیمت گذاری بلیط قطارشهری تصمیم گیری شد.
به گزراش تین نیوز ، در نخستین دستور کار جلسه علنی این شورا برگزار شد، نامه فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر ایراد به مصوبه ای با موضوع تعیین بهای بلیت سال ۱۴۰۰ مترو شیراز با نرخ شناور بررسی و با کسب آرا به تصویب رسید.
در ماده واحده این مصوبه بند الف مصوبه پیشین اصلاح شده و براساس آن، مبلغ ورودی هر ایستگاه برای دارندگان کارت شهروندی ۶ هزار ریال تعیین شد که در هنگام ورود از کارت مسافران کسر و مابقی مبلغ بر اساس مسافت طی شده، در هنگام خروج از کارت آنها کسر خواهد شد.
بدین ترتیب مسافران باید برای طی هر مسافتی و در بدو ورود به مترو ۶ هزار ریال پرداخت کنند و مابقی نرخ در هنگام خروج بر اساس کیلومتر مسیر طی شده به این شرح محاسبه می شود: از صفر تا ۵/ ۲ کیلومتر ۲ هزار ریال، از ۵۱/ ۲ تا ۵ کیلومتر ۳ هزار ریال، از ۰۱/ ۵ تا ۸ کیلومتر ۴ هزار ریال، از ۸/۰۱ تا ۱۱ کیلومتر ۵ هزار ریال، ۰۱ /۱۱ تا ۱۵ ۵ هزار و ۵۰۰ ریال، از ۰۱/ ۱۵ تا ۱۹ کیلومتر ۶ هزار ریال و از ۰۱/ ۱۹ تا ۵۸/ ۲۲ کیلومتر ۶ هزار و ۵۰۰ ریال.
در تبصره این مصوبه عنوان شده است که درصورتی که مسافران بهای بلیت را در خروجی مترو پرداخت نکنند مبلغ ۱۰ هزار ریال از موجودی کارت آن ها در سفر بعدی بابت بهای بلیت سفر قبلی کسر می شود.
همچنین درباره لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، درخصوص آئین نامه اجرایی نحوه برگزاری هفته نکوداشت شیراز که از کمیسیون تلفیق شورا ارائه شده بود، در این جلسه تصمیم گیری شد و اعضای شورا تا آخر ماده ۴ را بررسی کردند؛ مقرر شد از ماده ۵ تا آخر آئین نامه مجدداً به هیأت رئیسه شورا بازگردانده شود و پس از واکاوی مجدد، دوباره به صحن شورا ارسال شود.
دستور کار بعدی شورا به بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری شورا اختصاص یافت و براساس آن، کوچه شماره ۲ خیابان فناوری واقع در شهرک آرین به نام «شهید الیاس بختیاری»، کوچه ۱۹ بلوار جمهوری به نام «قلعه فرنگی»، کوچه شماره ۳ خیابان شهید سرپرست به نام «شهید حمید اکبری»، کوچه شماره ۵ خیابان شهید سرپرست به نام «شهید امیرحسین شکوری»، کوچه شماره ۹ خیابان شهید سرپرست به نام «شهید علی اکبر روزبه»، کوچه شماره ۱۷ خیابان شهید سرپرست به نام «شهید حمید کیانی»، کوچه شماره ۱۹ خیابان شهید سرپرست به نام «شهید منصور حیدرزاده»، کوچه شماره ۲۱ خیابان شهید سرپرست به نام «شهید رحمان ده بزرگی»، کوچه شماره یک خیابان بلوار جمهوری اسلامی به نام «شهید عباسقلی خواجه میمندی»، کوچه شماره ۵ خیابان بلوار جمهوری اسلامی به نام «شهید اکبر یزدانی»، کوچه شماره ۹ خیابان بلوار جمهوری اسلامی به نام «شهید عباسعلی اسدالهی»، کوچه شماره ۱۱ خیابان بلوار جمهوری اسلامی به نام «شهید عباس عباسی»، کوچه شماره ۱۳ خیابان بلوار جمهوری اسلامی به نام «شهید رامین عسکری»، کوچه شماره ۱۵ خیابان بلوار جمهوری اسلامی به نام «جانباز آزاده عزیزاله یزدانی»، کوچه شماره ۱۷ خیابان بلوار جمهوری اسلامی به نام «شهید حمید رحیمی» و اولین فرعی سمت چپ در کوچه شماره ۲۱ خیابان شهید سرپرست به نام «شهید فریبرز حیدری» نامگذاری شد.
همچنین در این جلسه اعضای شورا به پیشنهاد کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک درباره تفکیک سازمان حمل ونقل مسافر به دو سازمان مجزا با عنوان های سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و سازمان مدیریت اتوبوسرانی ، تبادل نظر کردند؛ در همین زمینه مقرر شد شهرداری شیراز با هدف تفکیک سازمان مدیریت حمل ونقل مسافر شیراز به دو سازمان یادشده و همچنین ادغام پایانه های مسافربری با سازمان مدیریت حمل ونقل بار، اقدام کند و در گام نخست برای هر سازمان تفکیک شده و نیز سازمان مدیریت حمل ونقل بار، اساسنامه هایی جداگانه در طول یک ماه آینده تدوین کند و آن را برای تصویب به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه دهد.
یه بلیط تک سفره بگیری الان 3600تومان هست که از اول خط سوار میشی تا اخر و در بعضی از ایستگاه ها هم حتی خط عوض میکنی وقتی تا اخر مسیر میری همون 3600رو دادی .حالا وقتی کارت میزنی یه3600کم میکنه دوباره موقع خروج هم1000تومن کم میکنه که به قول حضرات طول مسیر رو حساب میکنن.حالا چرا باید یک مسیر رو با بلیط 3600بدی ولی با کارت4600.مگه نمیگن هرکی کارت داره کمتر میده؟من هر روز سوار میشم 0ند بار هم امتحان کردم که فهمیدم بلیط بهتره کمتر میشه