بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ موافقت با افزایش 500 میلیارد تومانی اوراق سال 1400 مترو تهران

با تایید اعضای دو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه و تصویب در صحن شورای اسلامی شهر تهران، اوراق مشارکت سال 1400 شبکه مترو پایتخت از 2300 میلیارد تومان به 2800 میلیارد تومان افزایش یافت.

موافقت با افزایش 500 میلیارد تومانی اوراق سال 1400 مترو تهران
تین نیوز |

با تایید اعضای دو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه و تصویب در صحن شورای اسلامی شهر تهران، اوراق مشارکت سال 1400 شبکه مترو پایتخت از 2300 میلیارد تومان به 2800 میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل شرکت مترو در این رابطه گفت: در قانون بودجه مصوب سال 1400 شهرداری تهران، انتشار 3 هزار میلیارد اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت منظور شده است که از این میزان اوراق، 2300 میلیارد تومان به توسعه خطوط مترو و 700 میلیارد تومان به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اختصاص یافته بود.

اما درخواست شهرداری تهران، افزایش 500 میلیارد تومانی اوراق مشارکت برای تعمیرات اساسی قطارهای مترو بود که یک فوریت این ماده واحده، دو هفته پیش به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید. در جلسه اخیر و پس از بررسی درخواست مطرح شده در کمیسیون‌های حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه شورا، موضوع مجدداً در صحن شورای شهر مطرح گردید و نهایتاً با این امر موافقت شد. بدین ترتیب سهم شبکه مترو پایتخت از اوراق مشارکت سال 1400 به 2800 میلیارد تومان افزایش یافت. البته عملیاتی شدن این موضوع، منوط به تایید نهایی فرمانداری تهران و همچنین موافقت وزارت کشور با افزایش سقف اوراق مشارکت سال جاری خواهد بود.

Main Photo

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه به لایحه اصلاح ماده 15 مصوبه بسته محرک اقتصادی اشاره کرد و افزود: خرداد ماه سال گذشته در بند یک لایحه بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونا، موضوع اختصاص 4 هزار میلیارد تومان از محل منابع پروژه‌های مشارکتی برای تادیه دیون و همچنین شروع عملیات اجرایی خط 10 مترو پیش‌بینی شد اما به موجب رایزنی‌های صورت گرفته و با تصویب یک فوریت لایحه اصلاح این مصوبه، امیدواریم در مدت زمان باقی‌مانده از دوره کنونی شورای اسلامی شهر تهران، اصلاحیه مذکور در نهایت به تصویب نهایی اعضا برسد تا بتوان از محل این 4 هزار میلیارد تومان، برای توسعه سایر خطوط مترو و از جمله توسعه شمالی خط 3 نیز استفاده بهینه کنیم. البته در این اصلاحیه، مجوز بهره‌مندی از مبلغ هزار میلیارد تومان از محل منابع بودجه‌های مشارکتی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی هم دیده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.