◄ کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو با توسعه پایانهها
یکی از اصلی ترین اقدام در زمینه کاهش سرفاصله حرکت قطارها توسعه پایانه ها در خطوط مختلف این ناوگان است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: یکی از اصلی ترین اقدام در زمینه کاهش سرفاصله حرکت قطارها توسعه پایانه ها در خطوط مختلف این ناوگان است.
به گزارش تین نیوز، مهدی شایسته اصل گفت: خطوط سه، ۶ و ۷ فاقد پایانه هستند و این نبود پایانه موجب شده که سرفاصله حرکت قطارها در این خطوط بیشتر باشد.
وی افزود: گرچه تامین واگن نیز می تواند به کاهش سرفاصله حرکت قطارها کمک کند اما اگر پایانه ها توسعه یابد با همین وضع و ظرفیت موجود می توان قطارهای بیشتری در این خطوط اعزام کرد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: توسعه پایانه های ناوگان مترو توسط شرکت راه آهن شهری تهران و حومه دنبال می شود و در کنار ساخت و تجهیز ایستگاه های مترو توسعه پایانه ها نیز از اولویت های اصلی این شرکت است.
وی با بیان اینکه در فصل زمستان و همچنین ایام پایانی سال میزان مسافران مترو افزایشی است گفت: برنامه ریزی مناسبی در تامین قطعات و تجهیزات ضروری ناوگان به ویژه قطعات پله برقی ها لیست برداری شده و تا حدودی این قطعات تامین شده است.
شایسته اصل خاطرنشان کرد: با همین وضع موجود می توان بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کرد که در این زمینه با هماهنگی های صورت گرفته تلاش داریم خدمات رسانی مترو تهران به شهروندان با کیفیت بهتری انجام شود.
وی با بیان اینکه براساس آمار سهم مترو در استفاده مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از ۶۰ درصد تعیین شده گفت: این آمار نشان میدهد که بخش عمده بار جابجایی مسافران بر دوش مترو است به همین منظور کمک به این ناوگان برای حل مشکلاتش یک مطالبه است و امیدواریم گرهها برای حل مشکلات مترو یکی پس از دیگری باز شود.
ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.
تهویه های واگن ها مناسب نیست گاهی در تابستان بسیار سرد و گاهی کار نمی کند دستفروش ها بیش از حد هستند پخش صدای اعلام ایستگاه گاهی پس و پیش است ! حضور پلیس در جلوی ایستگاهها بی مورد است دستگاه صدور بلیطکاغذی گاهی کاغذ ندارد و گاهی ان را مچاله می کند سیستم نمی تونه بخونه