◄ آخرین وضعیت پیشرفت عملیات ایستگاههای باقیمانده از خط 6 مترو تهران
خط 6 مترو تهران با افتتاح 14 ایستگاه دیگر در بخشهای شمالی، میانی و جنوبی این خط به همراه 4 ایستگاه از قسمت توسعه جنوبی آن، به طور کامل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
خط 6 مترو تهران با افتتاح 14 ایستگاه دیگر در بخشهای شمالی، میانی و جنوبی این خط به همراه 4 ایستگاه از قسمت توسعه جنوبی آن، به طور کامل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. البته پیشرفت عملیات ساختمانی ایستگاههای باقیمانده، نشان میدهد که با تامین به موقع منابع مالی و سفارش، خرید و نصب تجهیزات لازم، ایستگاههای متعددی از خط 6 در سال پیش رو امکان بهرهبرداری پشت سر هم دارند.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در مورد ایستگاههای باقیمانده از خط 6 مترو گفت: خط 6 به طول تقریبی 40 کیلومتر، دارای بیشترین ایستگاه تقاطعی با سایر خطوط این شبکه است. تا کنون 13 ایستگاه و به تعبیری نیمی از کل ایستگاههای خط مذکور به بهرهبرداری رسیده و برنامه زمانبندی موجود با هدف افتتاح 14 ایستگاه دیگر در سالهای 1401 و 1402 تنظیم شده است.
امام در ادامه گفت: از ایستگاههای باقیمانده، 5 ایستگاه آیتا... کاشانی، شهر زیبا، شهران، کوهسار و شهدای کن در بخش شمالی خط 6 قرار دارند که میانگین پیشرفت عملیات ساختمانی آنها حدود 93 درصد است. در بخش میانی این خط، ایستگاههای سرباز (میدان سپاه)، بهار شیراز، میدان شهدای هفتم تیر، خیابان شهید نجاتاللهی (خیابان کریم خان زند)، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و خیابان کارگر باید افتتاح شوند که میانگین پیشرفت عملیات ساختمانی این 7 ایستگاه حدود 80 درصد است. در بخش جنوبی خط 6 نیز دو ایستگاه میدان خراسان و خیابان شهدای هفدهم شهریور را داریم که البته ایستگاه میدان خراسان به لحاظ عملیات ساختمانی، از ایستگاه خیابان شهدای هفدهم شهریور جلوتر است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط 6 گفت: پیشبینی میکنیم عملیات حفاری این پروژه تا اتصال آن به خط یک مترو، نیمه نخست سال 1401 به پایان برسد. توسعه جنوبی خط 6 شامل 4 ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، میدان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، ابن بابویه و چشمه علی است که عملیات ساختمانی آنها در حال انجام بوده و با تزریق به موقع منابع مالی لازم، امکان بهرهبرداری از هر 4 ایستگاه در سال 1402 وجود دارد.
امام در پایان افزود: تمام ایستگاههای باقیمانده از خط 6 در وضعیت قابلقبولی از حیث پیشرفت عملیات اجرایی هستند و در صورت تهیه به موقع تجهیزات که امری هزینهبر است، در 2 سال پیش رو شاهد افتتاحیههای متعددی در این خط خواهیم بود.