◄ ایجاد ایستگاههای تبادلی بین خطوط حومه ای راه آهن و خطوط جدید شبکه مترو تهران
پیرو برگزاری جلسه هماهنگی بین نمایندگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مترو تهران، در خصوص امکان سنجی ایجاد ایستگاه های تبادلی بین خطوط حومه ای راه آهن و خطوط جدید شبکه مترو پایتخت، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
پیرو برگزاری جلسه هماهنگی بین نمایندگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مترو تهران، در خصوص امکان سنجی ایجاد ایستگاه های تبادلی بین خطوط حومه ای راه آهن و خطوط جدید شبکه مترو پایتخت ، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) بر اساس مصوبه شماره یک در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و پیرو برگزاری جلسه 25 تیرماه امسال در محل دفتر حمل و نقل وزارت کشور، موضوع تبادل مسافر بین خطوط حومه ای راه آهن و خطوط 8 تا 11 شبکه مترو تهران که قرار است ساخته شوند، مورد بررسی قرار گرفت.
براساس طرح های ارائه شده، خط 8 مترو که از مسعودیه تا سرسبز احداث خواهد شد، امکان تبادل مسافر با توقفگاه ترمینال جنوب، تبادل مسافر با خط حومه ای تهران - پرند در محدوده بزرگراه آیت ا... سعیدی، تبادل مسافر با خط حومه ای تهران - هشتگرد و در نهایت تبادل مسافر با سایت ایستگاه راه آهن تهران در جوار میدان بهمن را می تواند داشته باشد.
در مورد خط 10 که از وردآورد شروع شده و تا فلکه سوم تهرانپارس ادامه دارد ، امکان تبادل مسافر با ایستگاه های خطوط ملی تهران - تبریز، ارومیه، رشت، زنجان، اردبیل و همچنین خط حومه ای تهران - کرج – هشتگرد - قزوین و خط ریلی حومه ای غرب استان تهران (تهران - شهر قدس - شهریار - اندیشه) وجود دارد . همچنین در خصوص ایستگاه ملکی مقرر شد پس از ابلاغ انجام مطالعات این ایستگاه توسط استانداری ، موضوع امکان سنجی احداث ایستگاه ملکی طبق صورتجلسه در دستور کار شرکت مترو تهران قرار گیرد .
در مورد خط 11 که مسیر سه راه تقی آباد تا بوستان چیتگر را شامل می شود، امکان تبادل مسافر با توقفگاه جوانمرد قصاب و همچنین مسافرگیری از خیابان شهید رجایی به صورت همزمان وجود دارد . خط 11 با ایستگاه راه آهن نیک پسندی نیز می تواند تبادل مسافر داشته باشد.
گفتنی است طی توافق صورت گرفته بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و شرکت مترو تهران ، مقرر شد در صورت نیاز، برای احداث ورودی ها و سازه های جانبی ایستگاه های مترو در زمین های راه آهن، این شرکت وفق مقررات با شرکت مترو تهران همکاری نماید .
از طرف دیگر در مراحل طراحی تفصیلی مطالعات و نیز عملیات اجرایی، هماهنگی های لازم به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر به مسافران صورت خواهد پذیرفت.
در جلسه اخیر ، ضرورت مساله پوشش دهی مجموعه ساختمان های اداری اراضی عباس آباد از طریق ایجاد و تامین دسترسی یکی از ایستگاه های خطوط جدید شبکه مترو تهران نیز مورد بررسی قرار گرفت.