احداث هر کیلومتر خط ۲ مترو اصفهان ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: احداث هر کیلومتر خط ۲ مترو این کلانشهر بسیار هزینه بَر است و حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: احداث هر کیلومتر خط ۲ مترو این کلانشهر بسیار هزینه بَر است و حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سید محسن واعظی فر افزود: در دنیا دولت ها قطار شهری را با هزینه ۵۰ میلیون دلار به ازای هر کیلومتر می سازند اما طبق برآوردها هزینه احداث خط ۲ قطار شهری اصفهان بیش از این رقم خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: کمک دولت برای احداث خط یک مترو اصفهان نسبت به شرایط حاضر بیشتر بود اما در خط دوم با توجه به شرایط اقتصادی جاری کشور تاکنون روی بودجه دولتی حساب زیادی باز نکرده ایم با این وجود امیدواریم دولتمردان در جریان قرارداد ۶۰۰ میلیون یورویی با شرکت «مَپنا»، به کمک ما بشتابند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان خاطرنشان کرد: برای سازه و سیویل(زیرساخت ها و اجزای عمرانی) این پروژه، امسال حدود سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توسط شورای اسلامی شهر تصویب شد که کافی نیست و اعضای شورا متعهد شده اند که این رقم در جریان اصلاح بودجه به حدود پنج هزار میلیارد تومان برسد.
واعظی فر خاطرنشان کرد: خط ۲ قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴(ایستگاه دارک) اصفهان آغاز می شود و با عبور از خیابان های زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین، به ایستگاه دروازه دولت می رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.
بنا به اعلام مدیر اجرایی ایستگاه های خط ۲ مترو اصفهان، احداث ایستگاه های آمادگاه، نقش جهان، طوقچی، خَلَجا، شاهد و عُمان سامانی تاکنون به ترتیب ۴۷، ۲۰، ۷۰، ۶۴، ۷۰ و ۹۹ درصد پیشرفت داشته است.
مرحله نخست خط ۲ قطار شهری اصفهان از محل دارک تا زینبیه در ناحیه شمال شرقی این خطه، سال ١۴٠٣ به بهره برداری می رسد.