بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

مترو اصفهان به‌عنوان پروژه ملی نیازمند کمک موثر دولت است

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری مصمم است فاز نخست خط دو قطار شهری را تا پایان سال آینده به بهره برداری برساند، لذا به منظور بهره برداری از این پروژه ملی نیازمند کمک موثرتری از سوی دولت هستیم.

تین نیوز |

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری مصمم است فاز نخست خط دو قطار شهری را تا پایان سال آینده به بهره برداری برساند، لذا به منظور بهره برداری از این پروژه ملی نیازمند کمک موثرتری از سوی دولت هستیم.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، ابوالفضل قربانی در برنامه تلویزیونی «اصفهان من» با بیان اینکه یکی از چالش های مهم در شهرها به ویژه شهرهایی با جمعیت بالای یک میلیون نفر جابه جایی آن شهر است، اظهار کرد: موضوع مربوط به حمل ونقل عمومی از موضوعات اصلی و اولویت مسائل شهری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از احداث خط نخست قطار شهری ۱۵۰ سال می گذرد و به عنوان یک گونه انبوه در حوزه حمل ونقل عمومی جذابیت و طرفدار دارد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگرچه ممکن است عمر اتوبوس ها از زمان خریداری ۱۰ سال باشد، اما در مورد قطار شهری سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ ساله محسوب می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از مشکلات زیست محیطی به ویژه در بخش آلودگی هوا ناشی از جابه جایی انبوه خودروها است، از این رو ضرورت ایجاد سیستم هایی که به صورت انبوه، سریع و پاک به مردم خدمت کنند، احساس می شود.

قربانی تصریح کرد: در شهرها دو حمل ونقل پایه از جمله مترو و اتوبوس وجود دارد و گونه های دیگر را به عنوان حمل ونقل عمومی تلقی نمی کنیم، به همین دلیل در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان توجه ویژه ای به این دو گونه حمل ونقل داریم.

وی ادامه داد: سرمایه و هزینه زیادی برای این منظور اختصاص داده شده است؛ موضوع بهره برداری به صورت یکپارچه امکان پذیر نیست و باید به صورت فاز به فاز انجام شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نخستین قسمتی که از خط دوم متروی اصفهان می تواند با بازدهی مناسب به بهره برداری برسد، قسمت شمالی این خط از دارک تا میدان قدس را در برمی گیرد.

بهره برداری از فاز نخست خط دو مترو، به توسعه و بهبود کیفیت بعضی نقاط کم برخوردار نصف جهان کمک می کند

وی اضافه کرد: با توجه به ازدحام جمعیت، همچنین به دلیل وجود پایانه باقوشخانه در این محور، شهروندان می توانند از فاز نخست خط دو مترو تا میدان قدس سفر کنند و سپس با استفاده از اتوبوس تا ایستگاه باهنر در محور خط یک مترو به مسیر خود ادامه دهند.

قربانی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایلی که احداث خط دو متروی این کلان شهر در اولویت سازمان قطار شهری قرار دارد، کم برخوردار بودن بخشی از مناطق هفت و ۱۴ شهرداری است که بهره برداری از فاز نخست خط دو، به توسعه و بهبود کیفیت این محدوده کمک خواهد کرد.

وی افزود: مدیریت شهری مصمم است این فاز از خط دو قطار شهری را تا پایان سال آینده به بهره برداری برساند، بنابراین در این زمینه برنامه ریزی مفصلی صورت گرفته است و برای تحقق این امر مدیریت شهری هزینه های زیادی انجام می دهد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به رغم آنکه بخشی از هزینه های احداث مترو توسط دولت و از طریق اوراق مشارکت پرداخت می شود، مترو یک پروژه ملی است و دولت باید کمک موثرتری داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ نفر در عمق ۳۰ متری زمین کار می کنند که انتظار می رود برای سرعت بخشی به مراحل بهره برداری از بودجه های ملی استفاده بهتری شود.

قربانی اظهار کرد: قطار شهری فقط تونل و ریل گذاری نیست؛ تجهیزاتی که در قطار شهری به کار برده می شود، باید به روز، کارآمد، ایمن و با بالاترین کیفیت باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.