بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

تقویم زمانی و آخرین وضعیت بهره برداری از ایستگاههای خط ۳ مترو

تقویم زمانی و آخرین وضعیت بهره برداری از ایستگاههای خط ۳ مترو

تین نیوز | آخرین وضعیت پیشرفت كار در تعدادی از ایستگاههای در شرف بهره برداری خط سه مترو تهران تشریح شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شركت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، تكمیل ایستگاههای باقی مانده در بخش های جنوبی و میانی خط سه مترو و بهره برداری از بخش شمالی این خط در اولویت نخست سال جاری شركت مترو تهران قرار دارد؛ هر چند بخش میانی و جنوبی این خط در سالهای گذشته بهره برداری شده اما تعدادی از ایستگاههای این خط بصورت عبوری بوده كه طبق برنامه قرار است تا نیمه سال جاری برای استفاده شهروندان به شبكه مترو بپیوندد.

در همین راستا گزارشی اجمالی از آخرین وضعیت 5 ایستگاه در حال تكمیل در سه بخش جنوبی،میانی و شمالی خط سه برای اطلاع شهروندان ارائه می شود.

از میان این تعداد، ایستگاه مترو فاطمی(میدان جهاد) آماده بهره برداری است و ایستگاههای دیگر طبق برنامه زمانبندی و به ترتیب پیشرفت كار تا نیمه سال جاری بهره برداری خواهد شد.

از میان این 5 ایستگاه، هر چند ایستگاه مترو شهید زین الدین در مرحله بهره برداری است اما بازگشایی این ایستگاه مشروط به بهره برداری از فاز نخست بخش شمالی خط سه خواهد بود.

ایستگاه نعمت آباد:
این ایستگاه درنیمه جنوبی خط سه و حدفاصل ایستگاههای آزادگان - عبدل آباد و در محدوده محلات پاسگاه نعمت آباد، خلازیل،سهیل و شهید كاظمی واقع شده است.

ایستگاه عبوری نعمت آباد در حال حاضر با 95 درصد پیشرفت كار، در مرحله نازك كاری قرار دارد؛ برای تردد شهروندان از طریق ایستگاه مترو نعمت آباد، دو ورودی در ضلع شرقی - غربی بزرگراه آیت اله سعیدی طراحی و ساخته شده است.

این ایستگاه 8 دستگاه پله برقی دارد كه پس از نصب، بهره برداری خواهد شد.

ایستگاه عبدل آباد:
این ایستگاه در نیمه جنوبی خط سه و حدفاصل ایستگاههای نعمت آباد-شریعتی و در محدوده محلات یافت آباد،شادآباد،شهرك ولیعصر(عج)و بازار مبل و پارچه عبدل آباد واقع شده است.

ایستگاه عبوری عبدل آباد در حال حاضر با 98 درصد پیشرفت كار، در مرحله نهایی نازك كاری و در انتظار نصب پله های برقی قرار دارد؛ برای تردد شهروندان از طریق ایستگاه مترو عبدل آباد، دو ورودی در ضلع شرقی - غربی بزرگراه آیت اله سعیدی طراحی و ساخته شده است.

این ایستگاه 8 دستگاه پله برقی دارد.

ایستگاه فاطمی(میدان جهاد):
این ایستگاه در نیمه میانی خط سه و حدفاصل ایستگاههای میدان ولی عصر(عج)- میرزای شیرازی و در محدوده تقاطع خیابان ولی عصر(عج) و دكتر فاطمی و در یكی از نقاط پرترافیك پایتخت واقع شده است.
ایستگاه عبوری فاطمی(میدان جهاد) در حال حاضر آماده بهره برداری است؛برای تردد شهروندان از طریق ایستگاه مترو فاطمی(میدان جهاد)، دو ورودی در ضلع شرقی غربی خیابان ولی عصر(عج) و تقاطع فاطمی طراحی و ساخته شده است.

ایستگاه مترو فاطمی(میدان جهاد) دارای 16 دستگاه پله برقی است كه به طور كامل تجهیز و نصب شده است.

ایستگاه میرزای شیرازی:
این ایستگاه در نیمه میانی خط سه و حدفاصل ایستگاههای مترو فاطمی(میدان جهاد)-شهید بهشتی و در محدوده خیابان شهید بهشتی و ارگانها و سازمانهای دولتی و دفاتر شركت های خصوصی و پرجمعیت واقع شده است.

ایستگاه عبوری میرزای شیرازی در حال حاضر با 75 درصد پیشرفت كار، در مرحله ورود به نازك كاری قرار دارد؛ برای تردد شهروندان از طریق ایستگاه مترو میرزای شیرازی، دو ورودی در ضلع شرقی - غربی خیابان شهید بهشتی طراحی و ساخته شده است.

این ایستگاه 12 دستگاه پله برقی دارد.

ایستگاه شهید زین الدین:
این ایستگاه در نیمه شمالی خط سه و در مجاورت اتوبان شهید صیادشیرازی و در تقاطع پل گیلان و خیابان بنی هاشم واقع شده است كه ظرفیت پذیرش مسافران میدان هروی و پاسداران را دارد.

ایستگاه مترو شهید زین الدین در حال حاضر با 98 درصد پیشرفت كار،بزودی آماده بهره برداری می شود؛ برای تردد شهروندان از طریق ایستگاه مترو شهید زین الدین، دو ورودی در ضلع شرقی - غربی پل گیلان طراحی و ساخته شده است.

ایستگاه مترو شهید زین الدین 10 دستگاه پله برقی دارد كه به طور كامل تجیز و نصب شده است.

قرار است فاز نخست بخش شمالی خط سه مترو به طول حدود 7 كیلومتر از طریق مسافرگیری از ایستگاه شهید زین الدین به شبكه مترو تهران متصل شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.