◄ ریشه عدم استقبال صاحبان کالا از راه آهن چیست؟
اقبال صاحبان کالا به راه آهن به شاخص های اقتصادی و زمان تحویل کالا و اعتماد به زمان بندی تحویل کالا بستگی دارد.
یک کارشناس حمل و نقل معتقد است این که بهره وری راه آهن ایران پایین است نکته ای اساسی و درخور توجه است که این موضوع رغبت به سرمایه گذاری در امور راه آهن و ناوگان آن را به شدت کاهش می دهد.
به گزارش تین نیوز، مرتضی ناصریان با بیان این مطلب در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری افزود: البته ریشه یابی پایین بودن بهره وری آسان نیست و به علل متعددی در امور حمل و نقل ریلی بستگی دارد.
بیشتر بخوانید: راهکار اقبال صاحبان کالا به راهآهن چیست؟
وی با برشمردن برخی دلایل پایین بودن بهره وری راه آهن عنوان کرد: از جمله این دلایل توسعه خطوط کم فایده و کم تقاضا است که بدون اولویت ساخته می شوند و خطوط پرترافیکی که باید دوخطه شوند ولی نمی شوند و همچنین مدیریت سیر و حرکت و فرسودگی ناوگان و کاهش انگیزه نیروهای انسانی و امور خصوصی سازی که همگی در این وضعیت بهره وری موثر هستند.
ناصریان گفت: با این حال اقبال صاحبان کالا به راه آهن بستگی به بهره وری ندارد بلکه به شاخص های اقتصادی و زمان تحویل کالا و اعتماد به زمان بندی تحویل کالا بستگی دارد.
به گزارش تین نیوز، او افزود: شرایط نظام اقتصادی حاکم بر بخش حمل و نقل ایران و همچنین موضوع بهره وری ریلی باعث بالا بودن قیمت تمام شده ریلی و تنزل شاخص های جذابیت حمل ریلی می باشد.
این کارشناس عنوان کرد: تحول در این امور شدنی و لازم است ولی با مدیریت دولتی و فقدان جسارت در تغییرات قابل توجه نسبت به وضعیت کنونی به جایی نخواهیم رسید.