◄ دوچرخه سواری در پایتخت راحتتر میشود
در حال حاضر دوچرخههای بیدود موجود در سطح شهر دندهای نیستند و در مسیرهای سربالایی دچار مشکلاتی میشوند اما با آمدن این دوچرخههای دندهای مشکل حل میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا آخر سال 5 هزار دستگاه دوچرخه دندهای به ناوگان حمل و نقل پاک شهر اضافه میشود.
به گزارش تین نیوز محسن پورسیدآقایی در توضیح این مطلب بیان کرد: در حال حاضر دوچرخههای بیدود موجود در سطح شهر دندهای نیستند و در مسیرهای سربالایی دچار مشکلاتی میشوند اما با آمدن این دوچرخههای دندهای مشکل حل میشود.
وی با بیان اینکه توسعه مسیرهای دوچرخه در دستور کار قرار دارد در مورد لزوم آموزش دوچرخهسواران گفت: در حال حاضر در همه پارکهای ترافیک، آموزش دوچرخهسواری و آموزش علائم به متقاضیان ارائه میشود و این در حالی است که استقبال بانوان از آموزشهای دوچرخهسواری بیشتر بوده است.
به گزارش تین نیوز آنطور که ایسنا نوشته، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد انتقادات دوچرخهسواران از مسیرهای دوچرخه که تبدیل به محل پارک موتورسیکلتها شده است، اظهار کرد: باید یک مطالبه عمومی در این خصوص ایجاد شود.
او گفت: هرچند که در حال حاضر با دیده شدن دوچرخهسواران در شهر بخشی از مشکلات حل شده، اما باید پلیس دوچرخهسوار که سال گذشته مراسم رونمایی از آن نیز انجام شد، فعال شود تا نسبت به کنترل مسیر دوچرخه و حل مشکلات دوچرخهسواران اقدام کنند.
وی همچنین بر ضرورت توسعه دوچرخهسواری و رویکرد مدیریت شهری نسبت به توسعه مسیرهای دوچرخهسواری بهعنوان یک مُد حمل و نقلی پاک در پایتخت تاکید کرد و گفت: ایجاد زیرساختهای لازم در توسعه مسیرهای دوچرخهسواری، توجه به فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه و آشتی دادن مردم با دوچرخه در تحقق این هدف از اهمیت بالایی برخوردار است.
پورسید آقایی بیان کرد: معتقدم سیاستهای شهرداری به بار نشسته است و دوچرخههای اشتراکی نسل 4 که توسط سرمایهگذار بخش خصوصی در کلانشهر تهران اجرایی شده توانسته وضعیت صفر دوچرخهسواری اشتراکی در پایتخت را حالا به روزانه 4000 نفر برساند گرچه این عدد با توجه به جمعیتمان کم است، اما شروع افتخارآمیزی است.