◄ راهاندازی فاز اول هوشمند سازی بنادر تا سال ۱۴۰۰
فاز اول هوشمند سازی بنادر تا سال ۱۴۰۰ نهایی و راهاندازی میشود.
![راهاندازی فاز اول هوشمند سازی بنادر تا سال ۱۴۰۰](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/gZcG3ggi6geq/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLIuZzOFB317r/%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF+%D8%AF%D8%B1+%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1+%D8%AE%D8%B1%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%B1.jpg)
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بنادر تجاری کشور به عنوان مهمترین حلقه زنجیره لجستیک و براساس یک برنامهریزی و پروژهای کاملاً تعریف شده و منسجم، فاز اول هوشمند سازی بنادر تا سال ۱۴۰۰ نهایی و راهاندازی میشود.
به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در چهل و هشتمین نشست اتاق فکر این سازمان با موضوع «طرح بررسی بارنامه الکترونیکی در صنعت حمل و نقل» که 12 شهریور ماه با حضور مرتضی باقری؛ مشاور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، تاکید کرد: در حال حاضر تمرکز این سازمان بر روی موضوع هوشمند سازی بنادر است،.
وی تاکید کرد: پروژه هوشمند سازی بنادر تجاری کشور فرایندی است که زیرساخت، روبنا، تجهیزات، نرمافزارها و سختافزارهای مورد نیاز را شامل میشود.
به گفته راستاد، با اجرای هوشمند سازی بنادر، بستر یکپارچه تبادل اطلاعات الکترونیکی در بنادر راهاندازی شده و سیستم جامع بندری شکل میگیرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: توسعه بهروری حمل و نقل یعنی اینکه سهم حمل و نقل در هزینه تمام شده کالا کاهش پیدا کند و به نرم جهانی نزدیک شود که این هدف، مستلزم بهکارگیری فناوریهای نوین و استفاده حداکثری از سیستم تبادل الکترونیکی اسناد و فرایندهای عملیاتی است.
وی خاطر نشان کرد: نکته مهم دیگر در بحث تبادل الکترونیکی اسناد و فرایندهای عملیاتی، اتصال بنادر به عنوان مهمترین حلقه زنجیره لجستیک با سایر حلقهها و سایر شقوق حمل و نقل است که این گام راهبردی مستلزم جامعیت، فراهم شدن یکپارچگی و انسجام در برنامهریزیهای زیرساختی و بارنامه الکترونیکی است.