◄ ساخت یک لاین از قطعه 2 آزادراه تهران شمال تا سال ۱۴۰۱
طولانیترین تونل در قطعه ۲ قرار دارد بنابراین ساخت این قطعه هم یک پروژه طولانی دیگر به شمار میرود که البته با توجه به رایزنیهایی که صورت گرفته قرار شد تا سال ۱۴۰۱ لاین رفت این آزادراه ساخته شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس برآوردهای امروز حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال برای ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران شمال نیاز است.
به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی این مطلب را اواخر فرودین، در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما بیان کرد و افزود: با توجه به آن که طولانیترین تونل در قطعه ۲ قرار دارد بنابراین ساخت این قطعه هم یک پروژه طولانی دیگر به شمار میرود که البته با توجه به رایزنیهایی که صورت گرفته قرار شد تا سال ۱۴۰۱ لاین رفت این آزادراه ساخته شود که حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد.
اسلامی افزود: در سال ۹۲ ساخت این آزادراه که توسط شرکت های خارجی انجام شده بود تنها ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما از سال ۹۲ تا سال ۹۸ با استفاده از نیروهای داخلی پیشرفت فیزیکی آن به ۱۰۰ درصد رسید.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: همچنین تا پایان سال ۹۹ حدود ۵۸۰ کیلومتر آزادراه به مجموعه آزادراههای کشور اضافه خواهد شد. در سال گذشته ۶۰ کیلومتر آزاد راه تحویل دادیم و امسال ۱۰ برابر این پروژه را به بهرهبرداری خواهیم رساند.
وی افزود: تاکنون ۲۴۴۰ کیلومتر آزادراه ساخته شده و اضافه کردن ۶۰۰ کیلومتر آزادراه جدید باعث خواهد شد ۲۵ درصد طول آزادراه بیشتر شود. همچنین ۸۴۷ کیلومتر بزرگراه تا سال ۱۴۰۰ تحویل خواهیم داد و ۲ هزار کیلومتر راه روستایی هم اضافه خواهیم کرد.