◄ تکمیل و بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در سال جاری+ نام آزادراه ها
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: برای تکمیل و بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در سال جاری برنامه ریزی شده است.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: برای تکمیل و بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در سال جاری برنامه ریزی شده است.
به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی 29 خرداد افزود: برای سال جاری شرکت ساخت برنامه تکمیل و بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه ها را در دستور کار دارد که این میزان طول آزادراهی معادل سه برابر متوسط سالانه ساخت آزادراه ها در کشور محسوب می شود.
وی افزود: بهره برداری از فاز نخست قطعه ۲ آزادراه تهران شمال به طول ۲۲ کیلومتر، آزادراه شیراز اصفهان که طولانی ترین آزادراه کشور است به طول ۲۱۲ کیلومتر، باقیمانده آزادراه منجیل رودبار به عنوان گلوگاه آزادراه قزوین رشت به طول ۸.۵ کیلومتر که حدود ۷.۵ کیلومتر آن تونل و پل است بخشی از برنامه هایی است که توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در برنامه تکمیل و بهره برداری امسال قرار دارد.
خادمی همچنین تکمیل و بهره برداری از بخشی از آزادراه مرند تبریز و بخشی از آزاد راه مراغه هشترود را از دیگر برنامه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد.
به گفته وی، سهم دولت و عددی که از سوی شرکت ساخت برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه های بزرگراهی و آزادراهی درخواست شده معادل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان است که ضرورت دارد تا این سرمایه برای تکمیل پروژه ها تخصیص یابد.
سلام .درخصوص استفاده از آزاد راه مگر نباید برای کاربران استفاده از آزادراه اختیاری باشد نه اجباری اگر من نخواهم از بزرگراه استفاده کنم مگر نباید جاده قدیم یا جایگزین داشته باشند وکه بنده از آن عبورکنم .خدمت مدیریت بزرگراه زنجان تبریز عرض کنم چرا من باید مجبور باشم از سمت میانه به زنجان اجبارا از آزادراه عبورکنم و از نیک پی به زنجان جاده قدیم را کامیون ممنوع زده اند تا کامیونها مجبورباشند از آزادراه عبورکنند من اگر نخواهم از آزادراه عبورکنم چرا باید پلیس راه زنجان میانه جریمه کامیون ممنوع دربیابان را برای من صادرکند چرا مدیریت آزادراه با پلیس هماهنگی کرده که کامیونها را مجبورکنند از آزادراه عبورکنند.پلیس محترم راهور باید پاسخگو باشد .
بودجه درخواستی برای تکمیل بزرگراه تهران شمال ،معادل کل بودجه ای میباشد که تا کنون برای حدودا ۸۰ ٪ کار انجام شده است
دو عامل. مهم در عدم اتمام کار بعد از سی
سال ، یکی مطالعات پروژه بر اساس تکنولوژی پنجاه سال پیش انجام شده ،وطراحی قدیمیو
عدم بروز رسانی آنها می باشد
دوم برای کارهای زیر بنایی بحث فنی وتکنولوژی آینده نگر نیاز میباشد،نه بودجه و امکانات مالی،
در امور زیربنایی مانند اتوبان وراه آهن ،ترتیب اولویت امور اجرایی به شرح زیر است
شناخت از محیط (مطالعات جغرافیایی)
مسیر یابی علمی و فنی
طراحی
تایید کارشناسی
تامین بودجه وبرنامه ریزب
قراار داد ها و انتخاب پیمانکار
نظارت واجرا
بعد انقلاب تنها معیار مدیریت کشور برای کارهای اجرایی تبلیغات سیاسی و بهره اقتصادی کلیه پروژه های عمرانی را فلج کرده
وعقب ماندگی های امروزی نتیجه عدم عایت مراحل پیشرفت میباشد
در هر مرحله تصمیم گیری های جدید بای تمامی مراحل گفته شده مرور وبرور رسانی شود