بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ نوسازی ون های تهران با ساخت ۶۳۰ دستگاه ون از سوی یک شرکت کامیون ساز

حمل و نقل عمومی شهر تهران نیاز به 25 هزار خودروی ون دارد.

تین نیوز

شهردار تهران وعده داد خودروهای ون فعال در تهران با ساخت 630 دستگاه از این نوع خودرو توسط ایران خودرو دیزل نوسازی شود.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی با تاکید بر نیاز سیستم حمل و نقل عمومی تهران به خودروهای ون گفت: باید ۲۵ هزار ون در شهر تهران داشته باشیم که در حال حاضر در مسیر انتخاب نوع ون هستیم.

وی این مطلب را در واپسین روزهای شهریور ( 26 شهریور) اعلام کرد و افزود: البته ۶۳۰ دستگاه خودروی ون از سوی ایران خودرو دیزل ساخته خواهد شد که پرداختی آن انجام شده و تعدادی نیز تحویل گرفته شده است.

زاکانی درباره تعداد اتوبوس های فعال در تهران نیز گفت:  ۲۸۳۵ دستگاه اتوبوس فعال در شهر تهران وجود دارد.

شهردار تهران با تاکید بر این که قرارداد  ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز منعقد شده ، افزود: از این ۳۰۰۰ دستگاه قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه با شرکت عقاب نشان است که ۷۰۰ دستگاه آن تا پایان سال تحویل داده می شود.

او ادامه داد: همچنین ۵۰۰ دستگاه نیز با شرکت اسنا است که قرارداد آن ۱۲ ماهه منعقد شده و ۵۰۰ دستگاه با سبلان خودرو است که ۱۴ ماهه عقد قرارداد شده و همگی آنها از مرحله عملیات گذشته و در حال تحویل هستند. با مجموعه خودروساز دیگری هم ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی عقد قرارداد کرده ایم که ۲۵۰ دستگاه پرداخت آن صورت گرفته و ۷۵۰ دستگاه دیگر منتظر ضمانت نامه هستیم.

به گفته زاکانی در مجموع ۱۶۱۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال نوسازی و بازسازی شده و  بقیه نیز در نیمه اول سال آینده محقق می شود،.

وی عنوان کرد: ضمن این که  از ۷۲ هزار تاکسی موجود در تهران بالغ بر ۷۰ درصد نیاز به نوسازی دارند که  در موضوع نوسازی تاکسی ها و برقی سازی آنها تفاهم اولیه با وزیر صمت برای سقف ۵۰ هزار تاکسی برقی انجام شده، مدل های مالی مشخص تعیین شده که از محل اسقاط کردن تاکسی مبلغی از طرف راننده و عمده مبلغ توسط تسهیلات بانکی، تسهیلات تبصره ۱۲ و تسهیلات وزارت کشور تامین می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.