بازدید سایت : ۸۹۲۶۰

◄ گام نهایی برای بهره برداری از راه آهن شلمچه بصره پس از 50 سال مذاکره

پروژه راه آهن شلمچه به بصره که ۵۰ سال میان ایران و عراق در حال مذاکره بود، در دولت سیزدهم به اجرا رسید

گام نهایی برای بهره برداری از راه آهن شلمچه بصره پس از 50 سال مذاکره
تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن شلمچه به بصره طی سه سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش این وعده را 30 تیر در برنامه صف اول بیان کرد و افزود:  پروژه راه آهن شلمچه به بصره که ۵۰ سال میان ایران و عراق در حال مذاکره بود، در دولت سیزدهم به اجرا رسید به طوری که عملیات مین روبی در حال انجام است و طی سه سال به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در دولت سیزدهم، ۳۸۷ کیلومتر مسیر ریلی مانند راه آهن همدان به سنندج، بستان آباد به خاوران، رشت به کاسپین، خاش به زاهدان، بافق به زرین شهر و چابهار به زاهدان، بوشهر به شیراز، اصفهان به شهر کرد و کرمانشاه به خسروی در دست ساخت قرار گرفت و برخی از شهرها را از بن بست ریلی خارج کرد.

وی ادامه داد: در بخش ناوگان حمل و نقل ریلی ۳۸۸۶ واگن باری به ناوگان اضافه شد و در احکام برنامه ممنوعیت واردات ناوگان رفع شد زیرا نوسازی ناوگان از ارزش بالایی برخوردار است و میزان تقاضا ۲.۵ برابر عرضه است. از طرفی کشنده ها به اندازه واگن ها اهمیت دارند و این تدبیر دیده شده است که تامین ناوگان مورد نیاز بخش بار به شرکت ها واگذار شود زیرا از جذابیت خوبی برخوردار است. اما در بخش مسافری که حاشیه سود پایین تر است دولت حمایت می کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در این بخش میزان کشنده ها افزایش پیدا کرد اما در بخش مسافری با کمبود اتوبوس مواجه هستیم و به دلیل به صرفه نبودن نرخ بلیت اتوبوس ها از سرویس دربستی استقبال بیشتری می‌شود. البته برای تامین ناوگان مورد نیاز تمهیداتی اندیشیده شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.