بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

◄ ترامواهای چینی جایگزین اتوبوس در بی آرتی خط یک/ ترامواها چرخ لاستیکی هستند

علیرضا زاکانی شهردار تهران وعده داد ترامواهای چرخ لاستیکی تا ۲ ماه آینده وارد کشور می شود.

ترامواهای چینی جایگزین اتوبوس در بی آرتی خط یک/ ترامواها چرخ لاستیکی هستند
تین نیوز

علیرضا زاکانی شهردار تهران وعده داد ترامواهای چرخ لاستیکی تا ۲ ماه آینده وارد کشور می شود.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی این وعده را روز پنج شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳  بیان کرد و  گفت: برای واردات تراموا که دو سوم مترو مسافر جابجا می کند، قرارداد بسته شده است.

وی با بیان این که دو نمونه از این ترامواها در ماه های آینده وارد خواهد شد، افزود: تراموای قبلی ریلی بود اما این تراموا چرخ لاستیکی است که برای دو مورد قراداد بسته شده تا به عنوان نمونه استفاده شود و از ماه آینده منتقل خواهد شد.

شهردار تهران تاکید کرد:این ترامواها یک تا دو ماه آینده در گمرک مستقر می شود و پس از تحویل، در بی آرتی خط یک جایگزین اتوبوس می شود.

زاکانی گفت: همچنین خط یک بی آرتی با توسعه به سمت غرب تا تهرانسر و به سمت شرق تا پایانه شرق جدید فعال خواهد شد و یک خط جنت آباد  مصلی لویزان  نیز فعال می شود .

وی افزود: برای تامین هزار و ۱۸۴ واگن هماهنگی بین شهرداری و دولت به عمل آمد که با این کار ظرفیت مترو پایتخت دو برابر می شود و اولین قطارهایی که نمونه اولیه آن ساخته شده نیز از بهمن ماه وارد خطوط می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۸۶۰ دستگاه اتوبوسی که دریافت کردیم تا بهمن ماه به ۷ هزار دستگاه اتوبوس خواهد رسید و این یک تحول بزرگ است.

زاکانی اظهار کرد: سفر اخیر معاون حمل و نقل به چین نتایج بسیار مثبتی داشت و رام قطار شهری که آماده شده بود رونمایی شد و بهمن ماه وارد می شود. هشت رام کامل و ۱۰ رام به صورت قطعات وارد خواهد شد. بیش از هزار و ۵۰ رام در داخل تولید خواهد شد.

زاکانی گفت: اتوبوس ها هم نهایی شد و قسمت اول آن آماده بارگیری و انتقال به تهران است. تامین تاکسی ها نیز ارتقا پیدا کرد و از تاکسی های قبلی بهتر است اما همان قیمت را دارد و از یک یا دو ماه آینده شاهد ورود این دستگاه ها باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۲ و پیش بینی های صورت گرفته، نرخ تاکسی های برقی تعدیل خواهد شد؛ چراکه بخشی از آن را دولت پرداخت خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.