بازدید سایت : ۳۵۴۱۵

◄ وعده رئیس شورای شهر: حرکت قطار ملی مترو در تهران تا پایان امسال

تا آخر سال یک رام قطار ملی تحویل داده می شود که حرکت بزرگی است.

وعده رئیس شورای شهر: حرکت قطار ملی مترو در تهران تا پایان امسال
تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران گفت: تا آخر سال یک رام قطار ملی به ما تحویل داده می شود که حرکت بزرگی است.

به گزارش تین نیوز، مهدی چمران  روز 15 مرداد ماه در مورد واگن های خریداری شده از چین نیز تاکید کرد: از واگن های ساخته شده بازدیدی به عمل آمد و واگن ها مورد تأیید قرار گرفت. اگر پنج درصد باقی مانده سهم دولت پرداخت شود نیز براساس زمان بندی صورت گرفته تا پایان سال جاری یک رام قطار ساخته شده وارد کشور خواهد شد و البته بخشی از قطعات وارد کشور خواهد شد و در همینجا ساخته می شود.

چمران در مورد آخرین وضعیت قرارداد چین با تأکید بر اینکه قرارداد مترو هیچ مشکلی ندارد و اگر ما این قرارداد را اجرایی نمی کردیم به کلی لغو می شد، گفت: ما این قرارداد را اجرایی کردیم و ۶۳۰ دستگاه را به ۷۹۰ دستگاه افزایش دادیم که البته باید هزار و ۵۰ واگن باشد.

وی در مورد آخرین وضعیت تراموا در تهران افزود: در حال حاضر تراموا قابلیت اجرا ندارد؛ چرا که مصوبه شورای شهر را ندارد و دو نمونه ای که وارد می شود آزمایشی است و اگر مورد تأیید بود و در شورا تصویب شد، شهرداری می تواند نسبت به خرید و واردات اقدام کند.

به گفته وی تا زمانی که تراموا به تصویب نرسد نمی توان به عنوان یک پروژه از آن نام برد. باید طرح به تصویب برسد و بودجه آن تأمین شود تا بتوان طرح را اجرا کرد.

چمران با بیان این که با تراموای ریلی در خیابان های تهران موافق نیست، اظهار کرد: فکر نمی کنم تراموای ریلی از لحاظ شهرسازی به نفع شهر با خیابان های کم عرض باشد اما آنچه که مطرح شد تراموای چرخ لاستیکی است که در تهران آزمایش خواهد شد و آزمایش نیاز به تأیید و تصویب ندارد.

 

 

چمران با بیان اینکه باید ۴۰ درصد حمل و نقل عمومی توسط مترو باشد، اظهار کرد: مترو حمل و نقل انبوه بر و پاک است. خیابان های پایتخت کم عرض هستند و مشکل ساز می شوند. اتوبوس اگر به ۳۰ درصد هم برسد خوب است اما مترو باید ۴۰ درصد از سهم حمل و نقل را به خود اختصاص دهد. برای جمعیت جدید تهران چهار خط پیش بینی شده ضروری است و البته خطوط اکسپرس نیز پیش بینی شده که در آینده بررسی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.