بازدید سایت : ۳۶۲۴۷

◄ کدام پروژه های ریلی تا پایان امسال بهره برداری می شود؟

وزیر راه و شهرسازی در دو پیام جداگانه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی افتتاح پروژه های ریلی مهمی را وعده داد.

کدام پروژه های ریلی تا پایان امسال بهره برداری می شود؟
تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در دو پیام جداگانه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی افتتاح پروژه های ریلی مهمی را وعده داد.

به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش 14 مرداد ماه امسال در صفحه خود در فضای مجازی نوشت که : با تزریق منابع مالی مناسب به کلان پروژه کریدوری چابهار زاهدان ان شاءالله تا پایان سال راه آهن چابهار زاهدان به بندر شهید بهشتی به بهره برداری رسیده و کریدور راهبردی شمال جنوب به بندر ترانزیتی و بین المللی شهیدبهشتی چابهار متصل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی  همچنین در پیامی دیگر از پیشرفت ۹۲ درصدی راه آهن میانه اردبیل خبر داد.

مهرداد بذرپاش  15 مرداد ماه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: کلان پروژه ریلی میانه اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر با پل های عظیم و تونل های متعدد در مسیری با موقعیت کوهستانی با پیشرفت ۹۲ درصدی گام بزرکی در تکمیل شاخه غربی کریدور شمال جنوب کشور است که با تزریق منابع مالی، ان شاالله تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

با توجه به وعده های مهرداد بذرپاش تا پایان سال 1403 شاهد بهره برداری از دو پروژه مهم ریلی شامل راه آهن چابهار زاهدان و همچنین راه آهن میانه اردبیل خواهیم بود.

راه آهن زاهدان ایرانشهر چابهار به طول محور حدود 634 کیلومتر و با احتساب خطوط ایستگاه ها حدود744  کیلومتر و در هشت قطعه در حال اجراست. این طرح مسیر زاهدان، خاش، ایرانشهر، چابهار، میلک و سرخس را به یکدیگر متصل می کند.

راه آهن میانه اردبیل نیز به طول 175 کیلومتر شامل 12 قطعه  اجرائی ؛ از ایستگاه زاویه در شهرستان میانه واقع در استان آذربایجان شرقی آغاز و تدریجا وارد منطقه کوهستانی می گردد. سپس با رعایت حریم دریاچه سد از حاشیه محل سد شهریار عبور کرده و در موازات رودخانه و دره قزل اوزن به سمت شهرستان اردبیل تغییر جهت داده و به موازات رودخانه سنگواره چای از مناطق کوهستانی وارد مناطق تپه ماهور شده و پس از طی مسیر به موازات جاده اردبیل- کورائیم وارد شهر اردبیل می  گردد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.