بازخوانی◄ آخرین وعده های تشکری هاشمی / اجرایی شدن طرح مکانیزه پارک حاشیه ای در پایتخت؛ به زودی
1- ایجاد مسیر ویژه خط اتوبوس تندرو در خیابان شهید مطهری و شهید بهشتی
سید جعفر تشکری هاشمی افزود: کار خط کشی و ایجاد مسیر ویژه تردد اتوبوس در طول مسیر خیابان های شهید مطهری و شهید بهشتی انجام شده است.
وی اظهار کرد: عملیات خط کشی و جدا سازی این دو خیابان برای ایجاد مسیر ویژه حرکت اتوبوس ها نیز انجام شده است.
2- پیگیری جدی طرح کاهش ورود به محدوده زوج و فرد از دی
سید جعفر تشکری هاشمی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با راهور تهران قرار است تخلفات مالکان خودروهایی که بدون مجوز وارد محدوده طرح زوج و فرد شوند در سوابقشان ثبت و اعمال قانون شوند.
وی گفت: طرح LEZ یا کاهش ورود به محدوده زوج و فرد طرحی علمی و کارشناسی است و در این طرح به دنبال هموارسازی محدودیت های شهروندان در طرح زوج و فرد هستیم.
3- اجرایی شدن طرح مکانیزه پارک حاشیه ای در پایتخت؛ به زودی
وی با تاکید بر اینکه از وضعیت پارک حاشیه ای رضایت کافی نداریم، تصریح کرد: طرحی در دست اجراست که براساس آن شهروندان با توقف در فضای پارک حاشیه ای به طور مستقیم به پارکبان پولی پرداخت نخواهند کرد.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این طرح رانندگان تنها مشخصات خودروی خود را از طریق پارکبان ها به مرکز مخابره می کنند و زمان توقف هر خودرو نیز در فضای پارک از این طریق مشخص خواهد شد. در نهایت هم مالکان خودروها هزینه پارک خودرو را از طریق حساب شهروندی پرداخت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه پارک غیرمجاز در فضای پارک حاشیه ای تخلف تلقی می شود، گفت: در صورتی که هزینه پارک حاشیه ای از طریق حساب شهروندی پرداخت نشود، تصویر خودروی متخلف به پلیس ابلاغ خواهد شد و اعمال قانون از این طریق صورت می گیرد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه زیرساخت های اجرای این طرح در فضای پارک حاشیه ای در تهران فراهم شده است، تاکید کرد: طرح مکانیزه پارک حاشیه ای به زودی در پایتخت اجرایی می شود.
سید جعفر تشکری هاشمی افزود: مترو، اولویت نخست مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی است و پس از آن، به ترتیب سامانه اتوبوس های تندرو (بی آر تی)، مسیرهای فرا منطقه ای به عنوان خطوط پر سرعت، مسیرهای منطقه ای و محلی به عنوان خطوط تغذیه کننده و تاکسی ها در اولویت قرار دارند، ضمن این که توسعه خطوط دوچرخه سواری و مسیرهای پیاده روی نیز از اهمیت ویژه ای بر خوردارند.
معاون شهردار تهران اجرای خطوط اتوبوسرانی فرا منطقه ای را بر اساس طرح جامع و بر مبنای مصوبات شورای ترافیک شهر تهران دانست و اظهار کرد: در این راستا، احداث 5 خط فرا منطقه ای به طول 54 کیلومتر، شامل خط یک از میدان جمهوری اسلامی تا میدان شهید کلاهدوز، خط 2 از میدان هفت تیر تا میدان صادقیه، خط 3 از میدان آرژانتین تا میدان امام خمینی، خط 4 در مسیر خیابان های شهید بهشتی و شهید مطهری و خط 5 از میدان راه آهن تا شهرک والفجر را در دستور کار داریم.