رشد بیش از پنج درصدی جابهجایی مسافر در راهآهن اراک
تین نیوز | مدیر کل راهآهن اراک از جابهجایی بیش از یک میلیون و 300 هزار مسافر در 11 ماهه سال 92 خبر داد.
جلالالدین کوکنار در اینباره گفت: در11 ماهه سال جاری یک میلیون و 383 هزار نفر در راه آهن اراک جابهجا شدهاند.
وی افزود: از این تعداد، 702 هزار نفر مسافران خروجی از ایستگاهها و 681 هزار نفر مسافران ورودی به ایستگاهها بودهاند.
مدیرکل راه آهن اراک، خاطرنشان کرد: این میزان جابهجایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 5.06 درصدی را نشان میدهد.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات عید نوروز و افزایش مسافرتها با قطار گفت:کلیه تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهتر و ایجاد رفاه جهت هموطنان اندیشیده شده است.
وی در خصوص موضوع رسیدگی به شکایات احتمالی مسافران گفت: سامانه اطلاعرسانی پاسخگویی به شکایات راهآهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز ارتباط مردمی در تمامی ساعات شبانهروز با خط ویژه تلفنی 5149-021 در سراسر کشور پاسخگوی سئوالات مشتریان و هموطنان خواهد بود.
مدیرکل راه آهن افزود: طبق اطلاعیه راهآهن کشور، مسافران و متقاضیان میتوانند پس از تماس با شماره مذکور(5149-021) از خدماتی همچون برنامه حرکت قطار، خدمات تمامی شرکتهای مسافری، مراکز فروش بلیت و تعرفه و قوانین مربوط به آن از جمله استرداد بلیت، صدور المثنی، حمل خودرو و توشه و همچنین بلیت بینالمللی و اینترنتی، معرفی ایستگاهها و ... بهرهمند شوند.
وی افزود: همچنین متقاضیان میتوانند پس از ورود به سامانه خدمات تلفن گویا به منظور استفاده از خدمات این سامانه از طریق اطلاعات گویا، فاکس، کارشناسان سامانه اقدام کنند.
هموطنان و مسافران میتوانند با ارسال پیامک به شماره 5149-021 نسبت به گزارش مشکلات احتمالی در قطار به صورت آنلاین اقدام کنند تا متولیان سامانه در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات را صورت دهند.