اختصاص ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ به راه آهن خواف هرات
وبلاگ تین نیوز، عباس آخوندی | در نظر داریم از خواف تا چابهار خط آهن كشیده شود و مطالعه اتصال ریلی بیرجند به زاهدان در حال انجام است.
همچنین 50 میلیارد تومان در سال 93 با 100 درصد تخصیص به راه آهن خواف ـ هرات اختصاص می یابد تا ریل گذاری این پروژه تسریع شود. طی مكاتباتی با معاون اول رئیس جمهور نیز قطعه سوم و چهارم این پروژه را پیگیری می كنیم. این در حالی است که اتصال خواف به سمت هرات و ایجاد شبكه ریلی از چابهار تا مقصد چین در توسعه های بعدی مد نظر قرار دارد.
به هرحال افزایش ظرفیت های ریلی از برنامه های اصلی وزارتخانه است، دولت تدبیر و امید در جلسات متعدد با حضور رئیس جمهور و معاون اول بحث توسعه محور شرق را به طور مكرر مورد بحث قرار داده است كه این محور از چابهار به سمت خواف و تایباد گسترش می یابد.
كشورهای آسیای میانه به كریدورهایی كه از ایران عبور می كند امید دارند و در حال حاضر كریدور امن كه دریای عمان و خلیج فارس را به آسیای مركزی، دریای بالتیك، دریای سیاه و چین حمل می كند مسیری است كه از ایران عبور می كند.
كشورهای شركت كننده در اجلاس تركمنستان پیگیر محور ریلی خواف- هرات كه به مزار شریف و به كشور ازبكستان می رسد بودند و راه آهن گرگان ـ اینچه برون كه ما را به تركمنستان متصل می كند و راه آهن رشت ـ آستارا كه از طریق آن به آذربایجان و روسیه متصل می شویم از محورهای مورد توجه كشورهای آسیای مركزی است.
برگرفته از خبر روابط عمومی وزارت راه
آقای آخوندی - راه آهن خواف - هرات طبق توافقات بین المللی از ده سال پیش شروع به اجرا شده و در پنج سال نخست خوب پیش می رفت. چرا پنج سال اخیر این طرح معطل ماند؟ چرا اخیرا پروژه زائد و موازی آن یعنی مشهد به دوغارون کلنگ خورده است؟ آیا شما به غربالگری طرحهای نیمه تمام راه و راه آهن که به هیئت مدیره شرکت ساخت ابلاغ کرده اید اعتقاد دارید و آن را عملی می کنید؟