خروج قطار باری از ریل در لرستان تلفات جانی نداشت
تین نیوز | مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: خارج شدن یک قطار باری شب گذشته از محور ریلی دورود به خوزستان تلفاتی نداشت و با امداد تیمهای ویژه مسیر مسدود شده از صبح امروز ساعت هفت و نیم باز شد.
رضا آریایی اظهار کرد: شب گذشته یک قطار باری در کیلومتر 15 محور ریلی دورود به خوزستان در ایستگاه قارون از ریل خارج شده بود که با اعزام نیروهای امدادی به محل تلفاتی وجود نداشت.
وی با اشاره به بازگشایی مسیر ریلی که مسدود شده بود افزود: با امداد تیمهای ویژه مسیر مسدود شده از صبح امروز ساعت هفت و نیم باز شد.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان بیان کرد: بعد از رخ دادن این حادثه و مسدود شدن مسیر 30 دستگاه اتوبوس به مکان اعزام شده و مسافران قطارهای مسافربری را به استان خوزستان و شهر اهواز انتقال دادند.
وی با اشاره به بازگشت همه چیز به روال عادی گفت: خوشبختانه این حادثه تلفاتی نداشته و با اعزام تیم ها به منطقه و ترمیم مسیر تردد قطارها بازگشایی شده است.
کاربرشما شرمش میآید ازاینکه توی اخبار میخواند که بازهم قطاری ارخط خارج شده است. یک موقع بود که این خط آهن و قطارهای آن بخش بزرگی از پل پیروزی جنگ جهانی دوم را تشکیل میدادند و شاید هزاران قطارازروی خطوط آن عبور میکردند و آخ نمیگفت ولی حالا چرا باید بعد ازداشتن این همه مهندس و متخصص وتکنسین های ورزیده اینطوری باشد. در هر صورت نقش مدیریت بسیار حائز اهمیت است لذا مدیریت در راه آهن واقعا بیش از هر دوره ای ضعیف شده و این موضوع برای هر کارمند راه اهنی محرز شده است ولی کو حرف شنوا. نمی دونم چرا آقای وزیر سکوت اختیار کرده. فکر کنم ادمشو پیدا نمی تونه بکنه. تا جایگزین کنه. این هم بدلیل نا توانی …
سلام آقای اکبری عزیز از بابت دفاع از تیم مدیریتی جدید نیست چون من خودم منتقدشونم از بابت رعایت انصافه شما زمان پل پیروزی که می فرمایین رو بررسی کردین وو دیدین که هیچ سانحه ای نداشته یا همین جوری این مطلب رو اعلام کردین چند وقت پیش یکی از روزنامه ها با یکی از لکوموتیورانهای که حدود ۸۵ سال سن داشت مصاحبه کرده بود و اون حرفهایی زده بود که سخن شما رو تایید نمی کرد اون می گفت یک سانحه سمت پل سفید اتفاق افتاد برای درس عبرت لکوموتیورانش رو که تو سانحه از دست رفته بود کنار خط راه آهن دفن کردن درحالیکه مقصر متفقین بودن که با دیکتاتوری و فشار به مامورین باعثسانحه شده بودن ادم خوبه همونجور که دوست داره باهش با انصاف برخورد بشه با دیگران هم با انصاف رفتار کنه درسته مدیریت راه آهن از ابتدا ضعیف بوده و این ضعف در دوره های مختلف قابل مشاهده است ولی این دلیل نمی شه ما هر چیز و نسبتی رو به هر کسی خواستیم بدون ارایه سند ومدرک بدیم
دلیل این سوانح قدیمی بودن محور جنوب است. باید فورا کار بازسازی اغاز بشه این ۵سانحه در این محور از ابتدتی سال است. بابا ۷۲سال کار برای یه خط بدون بازسازی خطرناکه
اقا سوء مدیریت عامل این یکی سانحه نیست فقط فرسودگی خط در این محور عامل این سوانح نیست خدا شاهده به چشم دیزم قطار هنگام عبور از این ریل باعثمیشه ریل و تراورس بالا و پایین بشه من گفتم الان چپ میشه قطار تو ایستگاه بیشه بود که دیدم. اقا یه نگاه بندازین خط با تراورس فلزیه و ریلش u۳۳زمان ساخت هم ۱۳۱۷الان نیاز به بازسازی داره قدیمیترین خط همین خط اهن دورود اندیمشکه