بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء:

سازمان مدیریت با پرداخت طلب رجاء موافقت کرد / طلب ۹۰ میلیارد تومانی بابت نرخ و مسیر‌‌‌های تکلیفی‌

سازمان مدیریت با پرداخت طلب رجاء موافقت کرد / طلب ۹۰ میلیارد تومانی بابت نرخ و مسیر‌‌‌های تکلیفی‌
|

تین نیوز | مدیرعامل شرکت حمل‌ و نقل ریلی رجاء با اشاره به موافقت سازمان مدیریت بابت پرداخت یارانه به رجاء بابت نرخ و مسیر‌های تکلیفی، گفت: دولت بابت سال‌های ۹۳ و ۹۴ باید ۹۰ میلیارد تومان به رجاء پرداخت کند.

سید حسن موسوی‌نژاد ‌‌با بیان اینکه‌ نوروز امسال سهم مسافرت در سبد خانوار کاهش یافت، اظهار داشت: البته سهم این کاهش در بخش حمل و نقل ریلی از بقیه مدل‌های حمل و نقلی کمتر بوده است.

وی با اشاره به ضریب اشغال صندلی ناوگان رجاء گفت: اگر قطارهای محلی را از قطارهای بین‌شهری تفکیک کنیم، میانگین ضریب اشغال صندلی قطارهای بین شهری رجاء 75 درصد است که این در مورد قطارهای 4 تخته و با نرخ بلیت بیشتر، حدود 93 درصد است.

رشد تقاضای مسافران برای استفاده از قطار‌های باکیفیت‌تر و تعداد نفرات کمتر
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با اشاره به اینکه در حال حاضر متنوع‌ترین طیف قیمت‌ها برای بلیت قطارها داریم، بیان کرد: مثلاً در پرترددترین مسیر ریلی کشور (تهران-مشهد) نرخ بلیت از 22 هزار تومان تا 150 هزار تومان برای مسافران موجود است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مردم از قطار‌های با نرخ بلیت زیاد مثلاً 150 هزار تومان استقبال خواهند کرد؟ توضیح داد: معتقد هستیم مردم تمایل دارند به جای‌‌ استفاده از قطارهای ارزان‌تر و با خدمات کمتر، از قطار با کیفیت بیشتر و البته نرخ بالاتر خصوصاً در مسیر‌های طولانی استفاده کنند.

موسوی‌نژاد ادامه داد: ‌طبق آماری که از ضریب اشغال صندلی قطارهای خود داریم، قطارهای با نرخ بلیت بالاتر، بیشترین ضریب اشغال را دارند و با وجود آنکه در قطارهای ارزان قیمت، برخورد با مسافران و ایمنی نظیر قطارهای با کیفیت‌تر است و فقط برخی خدمات فرق می‌کند، اما تقاضا برای استفاده از ناوگان با خدمات بیشتر، زیاد‌تر است.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء اظهار داشت: در حال حاضر تقاضای مسافران بیشتر به سمت استفاده از قطارهای با کیفیت‌ بیشتر و البته تعداد صندلی کمتر در کوپه، است حتی در نظر سنجی نوروزی از مسافران مشخص شد ‌که اولین معیار انتخاب قطار برای مسافر ایمنی،‌ دوم آرامش، سوم راحتی و قیمت چهارمین عامل تأثیرگذار در انتخاب قطار است.

تصمیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اختصاص یارانه به رجاء در اسفند 93
موسوی‌نژاد بیان کرد: از ابتدای سال 93 فعالیتی برای تعیین تکلیف مسیرها و نرخ‌های تکلیفی رجاء داشتیم که در پایان سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پذیرفت بابت این مسیرها و نرخ‌های تکلیفی یارانه به رجاء و نرخ‌های تکلیفی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: نامه کارشناسی مربوطه به امضای معاونت بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رسید اما در پایان سال 93 قرار داشتیم و موفق نشدیم رقمی از خزانه دریافت کنیم.

90 میلیارد تومان بابت نرخ و مسیر‌های تکلیفی از دولت طلب داریم
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء افزود: ابتدای امسال مجدداً‌ نامه‌ای با امضای وزیر راه و شهرسازی در این باره به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال شده است تا یارانه مربوط به سنوات گذشته و امسال را دریافت کنیم و به نظر می‌رسد مسئولان کشور قانع شده‌اند در مواردی که نرخ‌های تکلیفی کمتر از قیمت تمام شده ما است باید یارانه را به رجاء پرداخت کنند.

موسوی‌نژاد درباره میزان طلب رجاء از دولت بابت نرخ و مسیرهای تکلیفی بیان کرد: بابت سال‌های 93 و 94 باید دولت 90 میلیارد تومان به رجاء پرداخت کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.