بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ دستاوردهای سفر مدیرعامل راه آهن از اجلاس قزاقستان

◄ دستاوردهای سفر مدیرعامل راه آهن از اجلاس قزاقستان

تین نیوز | روزهای 16 و 17 اردیبهشت 93، شصتمین اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مشترک المنافع با حضور مدیرعامل راه آهن ایران در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در شصتمین اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مشترک المنافع که در پایتخت قزاقستان برگزار شد، ایران به همراه استونی و لیتوانی به عنوان شرکت‌کننده حضور داشتند.

اعضای شورای حمل ونقل کشور‌های مستقل مشترک المنافع
بر اساس این گزارش، شورای حمل و نقل کشور‌های مستقل مشترک المنافع نشست‌های سالانه‌ای در یکی از کشورهای عضو دایم شورا شامل روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین برگزار می شود.

ایران، خواستار پیوستن به شورای حمل ونقل کشور‌های مستقل مشترک المنافع
در این دوره، ولادیمیر یاکونین، رئیس شورای حمل ونقل کشور‌های مستقل مشترک المنافع و راه آهن روسیه با محسن پورسیدآقایی دیداری داشت و در این دیدار ایران رسماً خواستار پیوستن به شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مستقل مشترک المنافع به عنوان عضو شریک شده است.

یاکونین اعلام کرده است: درخواست ایران را بررسی خواهد شد. پیش از این کشورهای گرجستان، بلغارستان، لتونی و فنلاند به عنوان عضو شریک در شورای حمل ونقل کشور‌های مستقل مشترک المنافع پذیرفته شده بودند.

مذاکرات سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان
در این اجلاس محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل راه آهن، با یاکونین رئیس راه آهن روسیه در مورد اجرای 6 پروژه ریلی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

همچنین در جلسه سه جانبه بین رؤسای راه آهن‌های ایران، روسیه و آذربایجان مذاکرات اجرایی کردن پروژه خط آهن رشت- آستارا مطرح و در نهایت رؤسای راه آهن سه کشور در مورد ساخت راه آهن مسیر رشت- آستارا به توافق رسیدند.

براساس این توافق، راه آهن روسیه متعهد شده است نسبت به ساخت مسیر رشت- آستارا اقدام کند و راه آهن آذربایجان نیز متعهد شد ساخت ادامه خط را از مرز ایران- آذربایجان تا اولین ایستگاه در داخل کشور آذربایجان بر عهده بگیرد.

اعلام آمادگی ایران برای اعمال تعرفه‌های ترانزیتی و حمل کالا از کریدورهای ریلی ایران
مدیرعامل راه‌آهن در این اجلاس آمادگی ایران را در خصوص بازنگری در تعرفه های بین المللی و اعمال تخفیف برای حمل بار ترانزیتی، همچنین حمل کلیه کالاهای ترانزیتی از کریدورهای شمال- جنوب و شرق- غرب اعلام کرد.

وی همچنین خواستار ایفای نقش فعال‌تر کشورهای عضو شورا نسبت به بازنگری تعرفه های حمل و نقل بین المللی و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل ترانزیت در مرزهای ریلی کشورها شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.