بازدید سایت : ۵۹۱۰۶
در چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی رخ داد

رونمایی شرکت تدبیر عمران جم از نخستین اسلب بتونی پیش ساخته کشور

رونمایی شرکت تدبیر عمران جم از نخستین اسلب بتونی پیش ساخته کشور
|

تین نیوز | همزمان با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل راه آهن جمهور اسلامی ایران در چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقلی ریلی، از نخستین اسلب تراک بتونی پیش ساخته رونمایی شد.

 

«ولی الله احمدی زاد» مدیرعامل شرکت مهندسی تدبیر عمران جم گفت: امکان بهره برداری از قطارهای دارای سرعت بیش از 160 کیلومتر در ساعت و حرکت قطارهای بار محوری 30 تن از مزیت های استفاده از این سازه بتونی پیش ساخته است.

وی افزود: برای ساخت این اسلب هیچگونه ارزی استفاده نمی شود؛ زیرا با نصب آن در شبکه خط آهن کشور هزینه های نگهداری و هزینه های اجرایی خطوط بسیار کاهش می یابد.

احمدی زاد ادامه داد: این سازه بتونی با فناوری های جدید برای ساخت خط آهن شبکه ریلی آماده شده است و با استفاده از آن تراورس خط آهن حذف می شود.

وی گفت: نمونه آزمایشی این اسلب مورد تایید راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز قرار گرفته و اکنون 200 متر از آن در خط آهن تهران- تبریز استفاده شده است و با نصب این سازه بتونی همزمان می توان خطوط گرم خط آهن ریلی در مسیرهای مختلف را بازسازی کرد.

این مسئول طول این قالب بتونی را 6متر اعلام کرد و گفت: می توان در یک نوبت کاری 300 متر از این سازه بتونی را در شبکه خط آهن کشور اجرا کرد.
وی گفت: بازسازی همه خطوط شبکه راه آهن کشور با استفاده از این سازه بتونی پیش ساخته به سرعت قابل انجام است و انتظار داریم این سیستم پیش ساخته به زودی در زیرساخت های خط آهن کشور به کار گرفته شود.

وی استفاده از توان متخصصان داخلی، اشتغالزایی در بخش مهندسی، بی نیازی از خرید فناوری های نوین و کاهش هزینه تولید در مقایسه با سایر زیرساخت های مورد نیاز خط آهن کشور را از مزیت های تولید نخستین پروژه اسلب بتونی به صورت پیش ساخته در کشور اعلام کرد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم گشایش چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: طول شبکه ریلی کشور اکنون به 10 هزار و 500 کیلومتر رسیده و راه آهن درصدد است در برنامه چشم انداز خود 9 هزار کیلومتر راه آهن جدید احداث کند و در حال حاضر قرارداد ساخت پنج هزار کیلومتر راه آهن منعقد شده است.

وی افزود: در افق سال 2025 سهم راه آهن در حمل بار باید به 30 درصد و حمل مسافر باید به 18 درصد برسد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.