بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

شناور لندینگ کرفت هزار و ۵۰۰ تنی در آبادان به آب انداخته شد

شناور لندینگ کرفت هزار و ۵۰۰ تنی در آبادان به آب انداخته شد

تین نیوز | یک فروند شناور هزار و 500 تنی فولادی 'لندینگ کرفت' روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در آبادان به آب انداخته شد.
 
نیرو پیاده کن یا 'لندینگ کرفت' (Landing craft) یک شناور دریایی است که در ابعاد و طراحی مختلف برای فراهم کردن نیازهای پشتیبانی متفاوت ساخته می شود.
 
بیشتر این شناورها دارای دری در جلوی شناور بوده که با باز شدن، تبدیل به یک سطح شیبدار شده و بارگیری و تخلیه از طریق آن انجام می شود.
 
مدیرعامل شرکت کشتی سازی اروندان در آیین به آب اندازی این شناور گفت:شناور یاد شده با 62.5 متر طول، 14 متر عرض و 3.90 متر ارتفاع ساخته شده، و حمل بار و کالا بین بنادر داخلی و بین المللی را انجام می دهد.
 
'ارسلان غمگین' اضافه کرد: این شناور، با سرعت 10 گره دریایی و 9 خدمه و آبخور (فاصله عمودی از سطح آب تا پایین ترین بخش شناور) 2.70 متر ساخته شده است.
 
وی اعتبار هزینه شده برای ساخت این شناور را 70 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این سومین شناوری است که توسط این شرکت به آب انداخته می شود.
 
دو شناور قبلی نیز در اسفند 92 و خرداد 93 ساخته و آب انداخته شدند.
 
مدیرعامل این شرکت دریایی افزود:تا پایان امسال دو فروند شناور دیگر نیز از این کلاس، در این مجتمع کشتی سازی آب اندازی می شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.