◄ جاده های کشور در آستانه نابودی کامل/ لزوم تغییر در تناژ مجاز حمل بار
زمانی تناژ بار برای کشنده های پنج محور 38 تن بود و معمولا بارهای سنگین تر یا باید سبک سازی می شد.
یک راننده کامیون از شرایط فعلی وضعیت تناژ مجاز حمل بار که موجب خسارت به جاده های کشور می شود انتقاد کرد.
به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی گفت: زمانی تناژ بار برای کشنده های پنج محور 38 تن بود و معمولا بارهای سنگین تر یا باید سبک سازی می شد.
وی افزود: برای مثال بارهای وارداتی که سنگین بود در بنادر به انبارها هدایت و سبک سازی و سپس به مقصد ارسال می شد و کارخانه های داخلی هم تولیدات خود را به گونه ای بسته بندی می کردند که بار با کامیون بیش از 38 تن نباشد.
بیشتر بخوانید:
او عنوان کرد: ولی پس از مدتی این تناژ از 38 تن به 40 تن و در حال حاضر به 44 تن تغییر داده شده است برای مثال در اصفهان با موافقت تشکل ها و کارخانه ذوب آهن، بسته بندی محصولات ذوب سنگین تر شده و از طرف دیگر در سالن های اعلام بار دولتی نیز بارهای سنگین و نامتعارف اعلام بار می شود.
شریعتی خاطرنشان کرد: بر این اساس، سالن های که باید بر پایه قانون وزیر ساخت جاده های کشور، اعلام بار می کرد خود به منشا بارهای سنگین و قاتل جاده های کشور تبدیل شد و اکنون می بینیم که در کشور یک جاده سالم وجود ندارد و روز به روز به خرابی و نابودی نزدیکتر می شود جاده های که نه تنها متعلق به نسل فعلی بلکه متعلق به نسل های آینده این آب و خاک نیز است.
این راننده کامیون با ابراز امیدواری نسبت یک مسئول دلسوخته قبل از نابودی شریان های حیاتی کشور برای این مشکل فکری بنماید، از رانندگان کامیون درخواست کرد بار سنگین حمل نکنند تا جاده ها سالم تر و کشنده ها کم استهلاک تر و مخارج آنها کمتر گردد.