بازدید سایت : ۳۳۴۶۵

افزایش سرعت سیر قطار با تطویل خطوط ایستگاه های راه آهن زاگرس

مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: تطویل خطوط با امکانات موجود در این اداره کل، موجب کاهش توقف قطارها و افزایش سرعت سفر و بازرگانی شده است.

افزایش سرعت سیر قطار با تطویل خطوط ایستگاه های راه آهن زاگرس
تین نیوز |

 

مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: تطویل خطوط با امکانات موجود در این اداره کل، موجب کاهش توقف قطارها و افزایش سرعت سفر و بازرگانی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار، مدیرکل راه آهن زاگرس، گفت: به دنبال تأکید مدیرعامل بر افزایش سرعت بازرگانی، این اداره کل تطویل خطوط ریلی ایستگاه ها را در دستور کار خود قرار داده که این کار موجب اعزام قطارهای متراژی و افزایش سرعت سیر قطار می شود.

وی افزود: خطوط گار مانوری، ایستگاه تنگ ۵ و خط ۳ ایستگاه شهبازان در این اداره کل تطویل شده و اکنون تطویل خطوط ایستگاه گل محک در حال اجرا است و بعدازاین ایستگاه، یکی از خطوط ایستگاه دوکوهه را طویل خواهیم کرد.

مدیرکل راه آهن زاگرس با بیان اینکه بازسازی پل قدیم تله زنگ یکی از برنامه های این اداره کل است افزود: پل قدیم تله زنگ نماد محور جنوب است. این پل در جنگ تحمیلی مورد حمله هوایی قرار گرفت و تخریب شد که باهمت متخصصان داخلی مرمت شد و نقش بسیار مهمی در پشتیبانی نیروهای مسلح ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۰ با ایجاد واریانت پل جدیدی احداث شد که بخشی از یک پروژه اصلاح مسیر و انتقال ایستگاه تله زنگ بود که این طرح نیمه تمام ماند و باعث شد طول خطوط ایستگاه کاهش پیدا کرده و به یک نقطه بحرانی سیر و حرکتی تبدیل شود.

زیودار افزود: با بازسازی و احیا پل قدیم تله زنگ، خطوط ایستگاه افزایش یافته و در نتیجه علاوه بر افزایش متراژ قطارها این ایستگاه از حالت بحرانی خارج شده و سیر قطارها در منطقه زاگرس روان تر خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: چون در مسیر شهبازان- تنگ پنج دو بلاک بحرانی وجود دارد بازسازی پل قدیم تله زنگ موجب کاهش توقف قطارها در این مسیر می شود.

زیودار در مورد تغییر روش پیش فروش بلیت قطارهای مسافری گفت: با اولویت فروش اینترنتی بلیت قطار نسبت به آژانس ها، مردم دسترسی بیشتری برای تهیه بلیت دارند و کمتر به ایستگاه های راه آهن مراجعه می کنند و این یک نتیجه مثبت است.

وی خاطرنشان کرد: البته آژانس ها از این رویه ناراضی هستند چون مردم دیگر خودشان مستقیم و به صورت اینترنتی بلیت خریداری می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.