بازدید سایت : ۱۰۸۳۲۲

◄ رانندگان کامیون: کرایه های حمل کالا صلواتی شده است/ کسی به فکر نوسازی کامیون ها نیست

رانندگان کامیون می گویند کرایه های حمل کالا آنقدر کم شده که می توان گفت حمل و نقل جاده ای کالا و حمل بار با کامیون صلواتی شده است.

رانندگان کامیون: کرایه های حمل کالا صلواتی شده است/ کسی به فکر نوسازی کامیون ها نیست
تین نیوز |

رانندگان کامیون می گویند کرایه های حمل کالا آنقدر کم شده که می توان گفت حمل و نقل جاده ای کالا و حمل بار با کامیون صلواتی شده است.

به گزارش تین نیوز، برخی رانندگان کامیون در این زمینه تاکید کردند: از عید به بعد وضعیت حمل بار مطلوب نبوده و حمل اغلب بارها با تعرفه های صلواتی و پایین بوده است.

آنان افزودند: در کنار حمل بار با کرایه های کم و ناچیز، بارهای تحمیلی از لحاظ ابعاد و اوزان و با مقصدهای ناکجا آباد با کرایه هایی با پرداخت یک ماهه تا چند ماهه!!!(فولاد های بناب و ذوب آهن و...) نیز بر مشکلات رانندگان کامیون افزوده است.

رانندگان ناوگان حمل و نقل کالای جاده ای عنوان کردند: اگه این وضعیت به همین روال پیش برود بعید است نه صاحبان کامیون های فرسوده تمایلی به نوسازی ناوگان فرسوده داشته باشند و نه صاحبان کامیون‌ های نو و وارداتی از پس این اقساط کمرشکن و هزینه های نجومی بربیایند و کلا از توان یک انسان عادی و نرمال خارج است که بتواند در برابر زیاده خواهی های صاحبان فرصت طلب کالا و بار طاقت و تاب بیاورد.

این رانندگان افزودند: پنج ماه از سال تمام شده و فعلا وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست،  کارخانه ها به خاطر کمبود انرژی یا کاملا تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند و متقابلا کارگران و کارکنان این شرکت ها و کارخانه ها بیکار.

آنان تاکید کردند: اگر تولیدی در کار نباشد برای کامیون‌داران هم وضع مطلوبی نخواهد بود و می طلبد که با حساب و کتاب و محاسبات کارکرد و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و سیاسی کشور کار را جلو برد نه اینکه با کمبود بار و اعمال تعرفه های پایین (تعرفه های چهار سال پیش) با حمل بارهایی با تناژهای بالا و نامتعارف و فروش گازوئیل و خصوصی سازی پایانه ها و بومی گرایی و... هزینه ها را جبران کرد و اصولا تا چه زمانی از می توان از این مسکن های درد پنهان کن استفاده کرد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم

    با شرایط فعلی حاکم بر صنف حمل و نقل باری و مسافری واقعا باید کسی دیوانه شده باشد که سرمایه اش را برای خرید ناوگان هدر دهد خرید اقساطی ناوگان از هر نوع آنهم دیوانگی محض میباشد چون اصلا امکان پرداخت اقساط آن وجود ندارد حتی ورود به شغل رانندگی صرف هم اشتباه محض و اتلاف عمر و تباهی سلامتی و جوانی شخص میباشد چراکه اکنون متاسفانه یکی از بی ارزشترین شغلها در این مملکت به برکت زمانه شغل رانندگی شده است !!!!!

  • رضا

    هر کجا ببریم خوش حسابشن ۱۰ روز .امور دام ۵۰ روز.ایا کامیون دار از کجا بیاره خرج واستحلاک وپول راننده باربری هم شریک کامیون از صافی کرایه درد به کی بگیم .استحلاک هم خدا تومان .بعد هم امدن اضاف تناژ کردن .همه فکر می کنن ۴تن اضاف خیلی به نفعشن به خدا اشتباه میکنن هرچه بار،کم استحلاک نداری .اول باید برنامه اوزان اجرا بشه تا از شر استحلاک راحت بشیم

  • مجید

    سلام راننده تریلی هستم
    آقا الان تو سه تا شهر تاکید می‌کنم در کل ایران سه شهر بندرعباس ساوه کرمان فقط همین سه شهر بار به صورت نوبتی و توسط نرم افزار و سیستم تو ضیع میشه که همین امر تا حد زیادی از دلال بازی ودست درازی به جیب رانندگان جلو گیری کرده
    ساره و کرمان نرم افزاری بنام بیتا بار
    حالا سعال مهم اینجاست چرا استان های دیگه مخصوصا خراسان رضوی و تهران این گونه بار توضیع نمیشه که انقد راحت بتونن نصف کرایه راننده رو بالا بکشن
    جواب مهم تر این هست که انجمن های دیگه حتما از اوضاع خراب حوضه استحفاظی شون خبر دارن اگر کاری نميکنن باید پرسید چقدر سهم از اون نصف کرایه درجیبشون سرازیر میشه
    بخدا شهری مث مشهد خجالت اوره زیر پای امام رضا ع انقد راحت جیب قشر زحمت کش و مهم مث راننده رو خالی میکنن
    خدا وکیلی خف گیر ها قشر منصف تری هستند با چندصد تمن راضی میشن اینا سیری ناپذیرند

  • مجید

    اصلا این ماشین های قسطی که دارن با هزار منت میدن به راننده ها بردگی محضه و از بین برنده امنیت جاده ها هست چون راننده ای که قسط داره قانون ۸ساعت رانندگی در ۲۴ ساعت رو به هیچ عنوان رعایت نمیکنه ضمن این که بخاطر رقابت با هم کاراش و گرفتن بار به هر قیمتی تن میده و خبر نداره فقط داره تیشه به ریشه میزنه در آخر هم بعد پنج سال یک تن علیل روان خراب و یک قوطی حلبی براش میمونه تازه اگه خدا رحم کنه خوابش نبره چند خوانواده از جمله خوانواده خودش رو عزادار نکنه مردشور ببره اونایی که حقوق میگیرن از حق راننده دفاع کنن اما به ماهیانه حلال راضی نیستن و از کار دلال ها چشم پوشی میکنن