◄ مهاجرت حدود ۵۰ نفر از بدنه مراقبت پرواز ایران در مقابل افزایش کارکنان ستادی شرکت فرودگاه ها
فهرستی بلند و بالا از افرادی که در سال های اخیر از بدنه مراقبت پرواز ایران خارج شده و مهاجرت کرده اند، منتشر شد.
یکی از مراقبین پرواز فهرستی از افرادی را منتشر کرد که به تدریج و در چند سال اخیر از بدنه مراقبت پرواز ایران خارج شده و مهاجرت کرده اند.
به گزارش تین نیوز، ابوالفضل مطیعی در صفحه شخصی خود در مورد مهاجرت کنترلر ها نوشت: این لیست بلند و بالا افرادی هستند که در سال های اخیر از بدنه مراقبت پرواز ایران خارج شده و مهاجرت کرده اند.
وی با توجه به فهرست 48 نفره منتشر شده، پیش بینی کرد این فهرست تا پایان سال به ۵۰ نفر برسد .
او مهاجرت این افراد و خروج آنان از بدنه مراقبت پرواز کشور را فاجعه بار توصیف کرد.
فهرست افراد مهاجرت کرده:
۱_ نیکروز ندافیان
۲_عباس نیک نژاد
۳_جواد دانائی ( شیراز )
۴_احمد کاوه فیروز
۵_محسن احمد پور ( مهرآباد)
۶_مجید رضائی
۷_عمران کبیری
۸_محمدعلی رادمهر
۹_آریو تیموری ( مرکز کنترل)
۱۰_روح اله ریاحی
۱۱_علیر ضا قلی پور
۱۲_مجتبی انصاری نژاد
۱۳_محسن شورگشتی
۱۴_کیوان حسینی
۱۵_فرزانه احمدزاده
۱۶_هاشم فلاحتی
۱۷_مهدی اسماعیلی فر
۱۸_محمد مهدی صبوری
۱۹_رضا عبدی
۲۰_یاسین ترابی
۲۱_افشین کریمی فرد
۲۲_مسعود معینی حاکی
۲۳_علیرضا جنابی
۲۴_علی اکبر دادخواه ( مهرآباد)
۲۵_علی عیدی زاده
۲۶_حامد جبرئیل زاده ( مهرآباد)
۲۷_حمید اسد نژاد
۲۸_رضا درخشان ( مهرآباد)
۲۹_علی اکبریان ( مرکز کنترل)
۳۰_عباس ایل بیگی ( مهرآباد)
۳۱_مهدی فتحیه ( مهرآباد)
۳۲_محمدرضاطباطبایی ( مهرآباد)
۳۳_امیر اسماعیلی
۳۴_حمیدرضا ستار
۳۵_یوسف عمادی
۳۶_رضا صالحی
۳۷_سعید صالحی
۳۸_امیرداود نعمتی ( مهرآباد)
۳۹_ تقی پور ( مرکز کنترل)
۴۰_ مصطفی سبحانیان
۴۱_حمید امیریان نژاد ( مرکز کنترل)
۴۲_ محمد قویدل
۴۳_وحید برغندان فرودگاه بوشهر
۴۴_ خانم عبدی از ais
۴۵_خانم نجوان از ais
۴۶_ حسین غلامزاده ( مرکز کنترل)
۴۷_ علی ذوالفقاری ( مرکز کنترل)
۴۸_ مجید جولایی
و...
سلام، بعضی از این اسامی برگشتند ایران و همچنان شاغل شرکت فرودگاهها هستند.
وقتی که با این همه مسیولیت حقوقی بسیار کمتر از کنترلرهای کشورهای همجوار (نه امارات و قطر بلکه عراق و افغانستان ) توقع نداشته باشید بمونن.
خوب که چی؟ مگه مهاجرت فقط مختص کارکنان هوانوردیه؟؟ از اقشار مختلف، رشته های مختلف دانشگاهی، تو سالهای اخیر هر کس تونسته رفته. من نمی فهمم طرف کارمنده هواپیماییه و اومده تحصن که چرا همکارش مهاجرت کرده؟؟ داداش تو هم می تونی برو. مشکلات برای تمام مردم جامعه هست نه فقط شما.
ماشاالله به این اهمیت و دلسوزی
با توجه به این که کنترل پرواز در همه کشورها بخش دولتی است این دوستان مهاجرت کاری نکرده اند چون شانس جذب به عنوان کنترل پرواز رو ندارند(بشون کار نمیدن) و نوع مهاجرت آنها از نوع مهاجرت سایر عموم مردم است.
در تمام دنیا حرفه کنترل ترافیک هوایی یکی از ۵ شغل برتر و حساس محسوب می شود و اهمیت ویژه ای به این گروه میدهند بنظرم این گروه باید از زیر چتر شرکت های دولتی خارج تا بتو انند به اهداف خود برسند.
تو این کشور با این وضعیت انتظار موندن افرادی را باید داشته باشیم که یا توان و تخصص رفتن را ندارند یا وابسته به نظامند والا با این وضعیت همه میخوان برن و حقشون هم هست
مشکل از درون است، از سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ قانون مصوب مجلس معطل مانده بود ، سیدی آمد و فورا اساسنامه جدید را از دولت گرفت و تیمی ۸ نفر با حضور نماینده همه بخشهای عملیاتی تشکیل و آیین نامه استخدامی را نوشتند و بردند مجمع و پس از تایید مجمع فرستادن برای هیات دولت .
متاسفانه دعوای زرگری مراقبت و الکترونیک بر سر حق اشعه بالا گرفت و دو جامعه متخصصین اول با هم پیمان عدم تعرض به حریم یکدیگر نوشتند و امضا کردن ، ولی در عمل هر دو به دنبال تخریب پروژه بودند تا انجام نشود ، چون معاون عملیات اسبق و عضو هیات مدیره سال ۹۹ (م . ا. ) بشدت مخالف اجرای این قانون بودن و با مدیر عامل وقت قرار گذاشته بودن این قانون را اجرا نکنند تا برنامه ششم تمام و بلااثر شود .؟که متاسفانه به هدفشان هم رسیدند. ولی دوستان مراقبت ساده و بدون اطلاع از پشت صحنه ها در این بازی سیاسی و طرح ریزی شده قرار کرفتند و نه خودشان به بهره ای رسیدند و نه گذاشتن حق اشعه انها درست شود. لذا همه این بنرها و تجمعات بازی الکترونیک و مدیران سیاسی کار مراقبت بود!!!
همزمان یکی از عواملشان در سازمان رفت رییس سازمان را تحریک کرد و سازمان هم ۲۳ اردیبهشت ۴۰۲به وزیر نامه زد که ایین نامه های شرکت و امثالهم باید با هماهنگی سازمان باشه ، وزیر هم ۱۷ خرداد۴۰۲ طی نامه ۴۰۶۱۷/۱۱۰/۰۱ به معاون برنامه ریزی و رییس امور مجامع اعلام کرد؛ « موافقم»
بنابراین با خیانت داخلی و سادگی همکاران و عوامل وابسته به وزارتخانه در شرکت پروژه مسکوت ماند تا سیدی موفق نشود و تیم بعدی که احتمالا خودشان خواهند آمد با متد جدیدی پرچم پیروزی و ردای حاتم طاعی بودن را بپوشانند.
و امثال ملک @ هم پاچه خواری کنند - که ببینید این خارجی ها - چه میکنند!!!
بقول ابوالفضل@ قانون خاص که در دفتر معاون اول گیر کرده را نگرفتند ، که هیچ «از ۱۶/۵ میلیارد تومان خارج قانون و حق کارکنان هم نگذشتند» و کلهم را یکجا خوردند و دارن در میرن!!!
خدایا به همکاران ساده و دهن بین درایت و واقع بینی عطا بفرما.
الهی امین
کمبود متخصص مدیریت ترافیک هوایی و کنترلر ترافیک هوایی مشکلی جهانی است و تا چند سال آینده تبدیل به بزرگ ترین مشکل سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها خواهد شد. حساسیت این حرفه بسیار زیاد است توجه به این اصل که هر کسی نمی تواند کنترلر مراقبت پرواز شود و از عهده چنین مسئولیت سنگینی برآید. با این وضع حقوق و معیشت نه می توان به راحتی از خارج استخدام کرد و نه می توان به راحتی داوطلب انتخاب و آموزش داد و نگهداشت
دو درصد کل حمل و نقل کشور هوائی است ، حتی اگر کل پروازهای حداقلی هم برقرار باشند ، برای کشور ۲۸۰ کنترلر کافی است ، لذا اکنون مازاد بر تقاضا هستند و بیشترشان در شغلهای دیگر مشغولند. کل نیاز سالانه برای کنترلر فقط ۵۰ نفر تکنسین است که زیاد نیست ، چون عمده پروازها در ۱۰ فرودگاه هستند!
لطفا لیست بازنشسته ها هم بدهید