◄ مطالبه رانندگان کامیون: اقدامی جدی برای رفع بومی گرایی و توزیع ناعادلانه بار
نقشه جامع و کامل برای رفع دو آفت بومی گری و بی عدالتی در توزیع بار حمل و نقل از سوی متولیان امر وجود ندارد.
فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا با انتقاد از مشکلات ادامه دار خود خواستار ترسیم و ابلاغ یک برنامه و نقشه راه جامع از سوی متولیان امر شدند.
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان در این زمینه گفت: تا چشم کار میکند انفعال دیده ایم اما یک نقشه جامع و کامل برای رفع دو آفت بومی گری و بی عدالتی در توزیع بار حمل و نقل ندیده ایم.
این فعال صنفی در شبکه های اجتماعی و کانال شخصی خود با انتشار یادداشتی با توصیف شرایط حاکم بر بخش حمل و نقل جاده ای کالا، بر حکیمانه مدیریت کردن صحنه تلاش و فعالیت تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم با حضور و فعالیت قانونی در صحنه و جایی که لازم باشد با کمترین اصطحکاک صحنه را مدیریت کنیم.
این راننده کامیون با بیان این که هر اظهار نظر و پیشنهاد در مورد بومی گرایی و بی عدالتی در توزیع بار مستلزم شناخت وضعیت است، دلالان بار را چه آنان که به طور سنتی فعالیت می کند و چه آنان که به شکل مدرن به فعالیت می پردازند، دشمنان حمل و نقل جاده ای توصیف کرد.
بکرانی عنوان کرد که دلالان بار به طور قطع و به یقین به دنبال گرفتن نبض بازار نرخ کرایه حمل و شریک شدن و ماندن در همان سطحی هستند که در سال های اخیر در این حوزه برای خود ایجاد کرده اند.
این فعال صنفی در بخش دیگری از یادداشت خود، از دولت و سازمان راهداری درخواست کرد: با تمام قوا در کوتاهترین زمان ممکن برای معیشت صنف رانندگان و کامیونداران یک فکر عاجل و اساسی بکند.
او همچنین خواستار ترسیم و ابلاغ یک برنامه و نقشه راه جامع برای حمل و نقل جاده ای کالا شد و گفت: این کاری که در برخی استان ها در مراکز توزیع و حمل بار به صورت جزیره ای در حال انجام است، مقطعی و مسکن است و جواب نخواهد داد.
به گفته وی همچنین لازم است دستگاه نظارتی هم وارد عمل شوند و فعالان و نخبگان صنفی و ذینفعان حمل و نقلی را بکار گیرند و همه پای کاری تمیز و اجرای شایسته در صنعت حمل و نقل جاده ای، پر قدرت وارد میدان عمل شوند.
بومی گرایی وترویج بومی گرایی در پایانه های اراک زنجان سنندج سمنان از قدیم بوده وهست و بایستی با مدیران صنف این پایانه ها برخورد وبرکنار شوند .