بازدید سایت : ۹۰۰۶۷

◄ فرزادی پور زیر ذره بین نقد ؛ مدیرعامل ایران ایر را مدیر موفقی می دانید؟

مخاطبان محترم تین نیوز می توانند ارزیابی خود درباره کارنامه مدیریتی کاپیتان فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را با ذکر نقاط قوت و ضعف بازگو کرده و در صورت تمایل عملکرد این مقام مسئول صنعت هوانوردی را از صفر تا 20 رتبه بندی کنند.

فرزادی پور زیر ذره بین نقد ؛ مدیرعامل ایران ایر را مدیر موفقی می دانید؟
تین نیوز |

گزارش های منتشر شده در روزهای اخیر توسط تین نیوز ، با موضوع ارزیابی عملکرد معاونت ها و زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی استقبال مخاطبان ما را در پی داشته است. لازم به ذکر است که برخی مخاطبان نیز این گونه مورد نقد قرار دادن معاونت ها و مجموعه های تخصصی یک وزارتخانه مهم زیربنایی کشور را چندان مطلوب ندانستند و بعضی نیز این نقدها را یکسره مردود شمرده اند.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که مخاطبان فراوانی از پرسنل زیرمجموعه های وزارتخانه و معاونت ها گرفته تا پیشکسوتان و کارشناسان با تحریریه  ما تماس حاصل کرده و از این اقدام قدردانی کرده اند.

بر این اساس، ذینفعان مختلف معاونت ها و سازمان ها و شرکت های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی خواستار تداوم انتشار این گونه محتواها برای شنیدن صدای افراد منتقد فاقد تریبون و بیرون آمدن منتقدان از سایه، شدند.

تاکنون پنج گزارش از این مجموعه گزارش ها منتشر شده و عملکرد آقایان صفایی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، خانم تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی  و همچنین آقای چلندری مدیرعامل فرودگاه امام خمینی(ره) توسط مخاطبان مورد نقد قرار گرفته است.

در این گزارش قصد داریم عملکرد کاپیتان شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) را در بوته نقد مخاطبان تین نیوز قرار دهیم.

مخاطبان ما اعم از دست اندرکاران، فعالان، مدیران، تشکل ها و کارشناسان حوزه هوانوردی می توانند با ارزیابی عملکرد فرزادی پور به بررسی اقدامات ایشان و  نقاط قوت وضعف آنها پرداخته و ضرورت تداوم مدیریت وی و یا توقف و اصلاح این مسیر را، از دیدگاه خود با ذکر دلیل، به خانم دکتر صادق وزیر محترم راه و شهرسازی یادآور شوند.

مخاطبان محترم می توانند با بیان نقدها یا تحلیل های خود درباره عملکرد این مقام مسئول حوزه هوانوردی به این پرسش پاسخ دهند که آیا وی در انجام ماموریت ها و وظایف محوله موفق بوده است یا خیر؟

به ویژه از کارکنان، پیشکستوان، مدیران، کارشناسان، فعالان، تشکل های مرتبط هر حوزه و تمام ذینفعان تقاضا داریم ضمن برشمردن اقدامات و برنامه ها و وعده های آقای فرزادی پور، عملکرد ایشان را در زمینه های مختلف خصوصا زوایای کمتر دیده شده، مورد ارزیابی و نقد قرار دهند .

شایان ذکر است؛ مخاطبان گرامی می توانند در صورت تمایل، علاوه بر ارائه نظر و تحلیل خود از عملکرد مدیرعامل ایران ایر به صورت توصیفی، نظر خود را به صورت کمی و با نمره دهی به ایشان از عدد صفر تا 20 نیز اعلام کنند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    ضمن تشکر از تین نیوز عزیز در خصوص پرداختن به سوابق مدیریتی افراد
    افراد مدیر مدبر با تغییر دولت و تغییر وزیر استعفای خود را می بایست تقدیم مافوق خود نمایند. اینان را که می بینید همچنان در صندلی های چسبان خود نشسته اند در خواب هم نمی دیدند که روزی روزگاری مسئول خدمات یا مسئول نقلیه سازمانی شوند. فقط تغییر این مدیران بی کفایت برای ایرانی بهتر

  • کاشمری

    مدیران دولت قبل یکی از یکی فاجعه تر هستند مقتضی است هرچه سریعتر خانم وزیر نسبت به تغییر معاونین وزارت راه و مدیران سازمانها اقدام نمایند به قول معروف جلوی ضرر را از هر جا که بگیری منفعت است

  • کارشناس صنعت هوایی

    با سلام،
    جناب
    فرزادی پور در زمانی سکان "هما" را در دست گرفتند که صندوق بازنشستگی این شرکت و بار سنگین‌پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از دوش "هما" برداشته شده بود و این نکته بسیار مهمی بود .
    مورد دوم پایان دوران کرونا و بازگشت وضعیت پروازها بصورت عادی بود که این دو مورد کمک شایانی در کسب درآمد برای این شرکت بود.
    از انصاف نباید خارج شد که ایشان با همگرایی مابین قسمتها و معاونین دو عملیات بسیار سخت حج را نیز با موفقیت انجام دادند ولی نکته منفی حج امسال اجبار به کنسل پروازهای درآمد زا اروپایی بود که ناگزیر بود .
    در منظر تامین معیشت و اصلاح حقوق و مزایا کارکنان بی شک یکی از بهترین عملکردها را داشته اند هرچند هنوز هم بسیار با سایر شرکت‌ها ی هوایی و سایر سازمانها و نهادهای دولتی فاصله دارد ولی ایشان کمک های شایانی کردند.
    متاسفانه در این روزها با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپایی بدلیل ادعاهای استـفاده از هواپیما باری "هما" مجدد روزهای دلهره آوری منتظر این شرکت حامل پرچم خواهد بود.
    نمره ایشان از ۲۰ از نظر بنده ۱۶ میباشد.

  • ناشناس

    کلا ایشان دنبال منافع خودش هستش

  • محمد حسین رئیس دانایی

    با سلام من هیچوقت روزی که به دستور ایشان بازنشستگان محترم هواپیمایی جمهوری اسلامی را درب اداره کتک زدند را از یاد نمی‌برم نیروهای تحت امر ایشان پیرمردها و همچنین خانمهای پیر باز نشسته را که برای احقاق حق به درب هواپیمایی جمهوری اسلامی مراجعه نموده بودند را مورد بی مهری قرار داد . همان روز از خدای بزرگ خواستم خودش جواب این بی عدالتی را بدهد الهی آمین

  • دادخواه

    کاپیتان فرزادی پور بعنوان یک خلبان ، هواپیمای نظامی می شناسد و برای ارتش مفید است ، ولی مدیریت یک شرکت هواپیمائی ورشکسته و تحریم شده از توان او خارج است. مدیریت شرکت حمل و نقل هوائی کار ساده ای نیست که یک خلبان نظامی فاقد تخصصهای اقتصاد،برنامه ریزی و فن آوری هوشمند بتواند آنرا انجام دهد. فرزادی پور موفق نبوده ، چون مهارتهای لازم را ندارد و دوره های حرفه ای را نگذرانده است. ایشان یک نظامی مثل مدیر عامل ماهان است که عملا خطی درجه ۳ یا ۴ است. اگر ایران ایر سانحه نمی دهد بخاطر قدیمی هایی است که هنوز شرکت را حفظ کرده اند. آقای ویلی وولش مدیر یاتا که سالها مدیر شرکت هواپیمائی بود الگوی خوبی برای درس آموزی است. نمره کاپیتان فرزادی پور از ۲۰ با ارفاق ۹ است. بهتر است ایشان با یک ایران ایری متخصص تعویض شده تا حداقل آبروی خط حامل پرچم در خاورمیانه بیشتر نرود!اگر هم کسی را ندارند ایرانیان خارج از کشور کاربلد هستند که مهارتهای لازم را دارند. مثلا در انگلستان و امریکا.

  • محمود ایزدی طامه

    باسلام و احترام.
    یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک مدیرعامل شرکت هواپیمایی در گرو تامین هواپیما و ناوگان مناسب و متناسب با نیاز آن شرکت هوایی است ،که در مورد هما این امر تحت تاثیر تحریم و متغیر هایی است که از تماما در اختیار مدیرعامل نیست.
    آقای فرزادی پور در تامین هواپیما که اصلی ترین و مهمترین نیاز هما برای رسیدن به نقطعه تعادل است،ناموفق بوده اما باید بررسی شود ،چقدر تلاش کرده و به چه میزان ناکامی وی مربوط به تحریم است.
    در ارتباط با مدیریت وی نوعی ضعف مدیریتی دیده می شود که از برش و اقتدار کافی برای اعمال تغییرات ،مقاومت در برابر توصیه ها و اجرای دستور ایشان دیده می شود.
    و به عنوان نکته مثبت مدیریت ،ایشان توانسته با خلوص نیت اعتماد کارکنان هما را جلب نماید و بخشی از عقب افتادگی کارکنان در زمینه حقوق و مزایا را جبران کند.
    وقتی ایشان پا در هما گذاشت نارضایتی های بسیاری بروز و ظهور می کرد ،اما اکنون چنین نیست.
    در مجموع هما نیازمند مدیر قوی و دارای ارتباط با است تا بتواند از ظرفیت ملی کشور برای نجات شرکت هوایی مادر و حامل پرچم مقدس کشور،استفاده نماید.
    والسلام.

  • ناشناس

    جایگاه مدیریتی ایران ایر مناسب ایشان نیست
    از زمانی که ایشان به روی کار آمدند وضعیت معیشتی و مشکلات بهتر نشد که بدتر هم شد . نیروهای متخصص در زمان ایشان تعدیل و از کار بیکار شدند. با این همه توصیف هیچ برنامه ای جهت افزایش و نوسازی ناوگان در زمان تصدی ایشان رکورد و ثبت نشد

  • محمد علی

    بسیار ضعیف نه خرید قطعات نه خرید هواپیما
    گذاشتن معاونین بی تدبیر و نا بلد معاونت عملیات و مهندسی و تعمیرات مدیر کل بازرسی و غیره
    کنترل نداشتن روی معاونین و مدیران زیر دست و عدم تسلط کامل بعلت نداشتن مدیریت صحیح

  • ناشناس

    سلام بنظرم ایشون و بجز ایشون هر کسی مدیریت این ارگان را بعهده گرفت شرایط مدیریت رو نداشتند

  • کارشناس صنعت هوانوردی

    درود بر هموطنان عزیز و گرامی به ویژه مخاطبان صنعت هوانوردی
    در خصوص شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 'هما' مطالب ذیل به استحضار می رساند:
    ۱-این شرکت پس از برجام، سیزده فروند هواپیمای ATR، دو فروند هواپیمای ایرباس A330 و یک فروند هواپیمای A321 دریافت کرده است که هم اکنون متاسفانه از ناوگان ATR فقط دو فروند عملیاتی می باشد، هواپیمای A321 که بیش از یکسال است که زمینگیر است و دو فروند هواپیمای A330 نیز تا پایان سال زمینگیر خواهند شد. لذا مشخص نیست با زمینگیری آنها، وضعیت پروازهای معدود اروپایی چه خواهد شد؟ آیا همچون زمان عملیات حج ۱۴۰۳، لغو خواهند شد؟؟؟
    ۲- در سال های اخیر نسبت به تهیه و ابتیاع قطعات اصلی همچون موتور و ارابه های فرود اقدامی صورت نگرفته است.
    ۳-تعداد زیادی از مسیرها به ویژه مقاصد آسیای شرقی همچون پکن، کوالالامپور، توکیو و سئول و مسیرهای استراتژیک همچون آمستردام (به عنوان محل اتصال به سایر مقاصد همچون تورنتو و لس آنجلس) از دست رفته اند.
    ۴- از افراد غیر متخصص و غیر همایی در مشاغل فوق تخصصی و نفرات اشتباه و کار نابلد در سمت های سازمانی و مدیریت کلان شرکت استفاده شده است.
    ۵- نارضایتی روز افزون بازنشستگان و شاغلین که گاه و بیگاه
    با برخورد قهری و استبدادی مواجه می شوند.
    ۶- و از همه مهمتر عدم وجود برنامه ریزی و رعایت اصول بازرگانی.
    امید است با برنامه ریزی، تدبیر، دور اندیشی و مدیریت کارآمد مجددا شاهد رشد و شکوفایی همای سعادت ایرانیان باشیم.
    و من الله توفیق

  • متخصص

    با سلام در خصوص نظر خواهی برای مدیرعامل یک شرکت حامل پرچم و با بیش از شصت سال سابقه بهتر رویکردی بهتر بیاندیشیم نه فقط بر اساس چند تا پارامتر ایشان از دید بنده فردی باهوش هستند اما متاسفانه در این روزگار گوشها بیشتر از عقل و چشم ها کار میکند و نجواکنندگان و دل واپسان هر عرصه بیش از آنکه به بررسی پتانسیل ها و توانمندی مجموعه ها در سرلوحه کار قرار دهد و با حفظ سرمایه های در اختیار در میدان عمل مدیریت کند به واقع دست خوش تلاتم های پوچ وکاهی می شود به جای اینکه شرکتایران ایر به امکانات و پرسنل متخصص خود در صنوف هوانوردی اکتفا کرده و برنامه ریزی روشن داشته باشد در گیر حاشیه های چندان دلچسب می شود و سیاست گذاران کلان شرکت اندیشه ای در جهت پویایی ندارند و فقط به روزمره گی رو کرده اند و ادامه این بحث در سخن به درازا می برد حداقل از سرمایه های حقیقی هر بنگاه اقتصادی که همان متخصصان است استفاده شود وگرنه هیچ دستگاه و ابزاری بدون کاربر بلااستفاده است
    با تشکر وارادت

  • صادق رضائیان

    19

  • دلسوز هما

    ایران ایر

  • دلسوز هما

    ایران ایر (هما) بعنوان ایرلاین حامل پرچم مثل تیم ملی مایه مباهات و غرور تک تک ایرانیان است . لوگو و نام تجاری اش طی ۶۰ و اندی سال در سراسر دنیا شناخته شده و معتبر هست..مبالغ هنگفتی توسط دولتها هزینه شده تا ایرلاینهایی مثل قطر ایرویز به دنیا شناخته شوند و کشورشون رو نمایندگی کنند... به همین دلایل اصلی و پایه ای هر دولتی که سرکار میاد باید نگاه ویژه ای به تقویت و دوام این شرکت داشته باشد و هر مدیرعاملی باید تلاش کند از تمام ظرفیتهای دولتی و ملی برای توسعه ناوگان و شبکه پروازی هما استفاده کند. ایران ایر مدیرعاملی می خواد صالح، دلسوز با توان ریسک بالا که از طرف نهادهای مرتبط دولتی و همچنین پرسنل هما پشتیبانی بشه ...آقای فرزادی پور با وجود تمام سختی و مشقات تا جایی که در توانشون بود به شرکت خدمت کردن و جای تقدیر داره ...وقتشه مدیری با شرایط فوق الذکر سکان هما رو به دست بگیره