◄ دلیل حمایت برخی نمایندگان مجلس از حذف اسقاط کامیون فرسوده چیست؟
چرا هیچ مسئولی حرفی از افزایش سه برابری قیمت ناوگان وارداتی و سودهای 4 میلیاردی هر ناوگان برای شرکت های بازرگانی به میان نمی آورد؟
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با انتقاد از حمایت برخی نمایندگان از حذف اسقاط کامیون ها گفت: چطور بعضی نمایندگان ملت، قانونی که تصویب شده را زیر پا گذاشته و در صدد حذف اسقاط از قانون نوسازی یا جایگزینی آن در ازای پرداخت مبلغ هستند؟
به گزارش تین نیوز، مهران خزائی این مطلب را به دنبال اظهارات برخی نمایندگان مجلس در حمایت از حذف قانون اسقاط برای واردکنندگان کامیون دست دوم بیان کرد و افزود: آیا این نمایندگان از آلودگی ایجاد شده 12 درصدی ایران و 40 درصدی تهران توسط این ناوگان بی اطلاع هستند و مبالغ چندین میلیارد دلاری هدر رفته از جیب دولت و ملت به دلیل آلودگی هوا را ملاک انجام درست قانون قرار نمی دانند؟
بیشتر بخوانید:
وی ادامه داد: اگر با اعمال فشار و تحرک برخی مسئولان تغییراتی در قانون نوسازی صورت پذیرد و تعادل عرضه و تقاضا در حمل بار از بین برود چه کسی مسئول سامان دهی به اوضاع خواهد بود؟ جواب 110 هزار فرسوده سوار کشور که در راس توجه تصویب این قانون بوده اند را چه کسی خواهد داد؟
خزائی افزود: چرا هیچ مسئولی حرفی از افزایش سه برابری قیمت ناوگان وارداتی و سودهای 4 میلیاردی هر ناوگان برای شرکت های بازرگانی به میان نمی آورد؟
وی گفت: چرا کسی به موضوع خرید ناوگان در سال پیش توسط این افراد به قیمت 2 میلیارد و قیمت موجود در بازار که بین 6 تا 7 میلیارد رقم خورده نمی پردازد؟ آیا در طول یک سال کارکرد ناوگان فعال، رانندگان آنها یک میلیارد به صورت صافی کارکرد داشته اند؟
به گزارش تین نیوز، معصومه پاشایی نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه 30 فرودین ماه با تذکری شفاهی درخواست اصلاح آیین نامه اجرایی بند ۳ ماده ۳۰ احکام دائمی مبنی بر لزوم اسقاط یک دستگاه کامیون فرسوده جهت واردات کشنده دست دوم اروپایی را مطرح کرد تا افراد بتوانند با اسقاط کامیونت، وانت و سواری، کامیون های وارداتی را پلاک نموده و به خیل عظیم ناوگان حمل و نقل کشور اضافه نمایند.
این اظهارات نماینده مذکور انتقادات فراوانی را در بین فعالان بخش حمل و نقل جاده ای به دنبال داشت.
دورود بر جناب مهران خزایی بزرگ مرد مبارزه با دلال و مافیا دست حق بهمراهت
باعث مباهات و دلخوشی 40هزار فرسوده سوار ایران هستی
بی شک دعای میلیونی خانوادهای ما بدرقه راهت خواهد بود و نام نکوی شما تا سالیان سال به نیکی بر سر در سیستم حمل نقل نقش خواهد بست درود ها برشما شیر مردم کورد و فرزند خلف اسداباد
10 هزار کامیون بدون پلاک جلو خونه راننده ها پارک شده اسقاط هم نیست اگه باشه هیچ راننده ای توان خرید اسقاط یک میلیارد و سیصد میلیونی رو نداره مجلس و دولت بدون در نظر گرفتن منافع دلالان اسقاط باید تا وضعیت از این بدتر نشده اقدام فوری و اساسی انجام بدن
دقیقا کی مجبورت کرد که بری بخری دقیقا موقع خرید بفکر فرسوده نبودی دقیقا پول نداشتی چرا خریدی دقیقا چرا ارزون بود نخریدی دقیقا الان باید برای کدام ظلمی که بهتون شده دست یاری دراز کردین
احتمالا مگه پفک نمکی هستش فرسوده که تو انبار باشه نفروشن چرا نمیخواید بپذیرید فرسوده دست فرسوده سوار هستش
نمیدونم این همه حق بجانبی از کجا نشعت گرفته که بخاطر منافع شخصیتون میخواد ارتقای ناوگان بدین و سیستم حمل نقل رو ورشکسته
آقای اسدآبادی شما اینهمه حق بجانبی رو از کجا آوردین که از همه طلبکارین من از کار کردم پس انداز کردم ماشینم رو فروختم رفتم ماشین آوردم که هم خودم باهاش کار کنم هم به کشور یه خیری برسونم شما چکار کردی با درآمدت رفتی شاسی بلند و زمین خریدی وقتی هم بهت گفتن ماشینتو چرا عوض نمیکنی گفتی یه پیچ سالارو با صد تا از این اسباب بازهیها عوض نمیکنم الکی هم آه ناله نکن شما هم از همون گازوئیل زدی که ما زدیم همون کرایه رو هم گرفتی که ما گرفتیم فقط پولشو جای دیگه سرمایه گذاری کردی
خو مبارکت باشه پس الان چرا داری مینالی پس چرا کمک میخوای کمک چی با چه عنوانی کدوم حق اذت ضایع شده تو کجا دولت باعث شده حقتو بخورن که الان با تجمع و شعار نظام رو زیر سوال میبری
همون نظامی که شما الان طرفدارش شدی به این نتیجه رسیده که مصوبه مجلس ایراد داشته و وزیر راهش نامه نوشته به سران قوا که این مسئله رو حل کنند که به امید خدا و درایت مسئولین حل میشه بعدش هم کی با شما کار داره مگه جلو کارت هوشمندتو گرفتن یا گازوئیل بهت نمیدن خب برو کار کن البته اگه راننده باشی و دلال اسقاط نباشی
مستر جواد اگه ایشون دلال اسقاطه مطمئنه یا شما دلال وارداتی یا خاورتو فروختی حالا میخوای ۵۰۰سوار بشی اما از جیب ملت.کی به شما اینهمه توقع رو زورکی چپونده .چشم داشتی گوش هم داشتی که وارداتی اسقاط میخواست.پس حالام پاش وایسا.د
دل شیر میخواهد انتقاد بجا از مسولین و نمایندگان الحق که حلال زاده هستید و با در نظر گرفتن مصالح ملی و نظام و حمایت از دولت لب به انتقاد بحق میگشایید
به امید خدا همه از شما عزیزان الگو برداری کنند و اولویت را نظام ولایت فقیه و مبارزه با دلال و مافیا قرار دهند نه منافع شخصی
به نکته خوبی اشاره کردید که کمتر کسی به ان پرداخته چرا باید نمایندگانی که قانون را تصویب کرده اند خود خلاف قانون سخن گویند چرا کسی به سودهای کلان دلالان و سو استفاده اشکار از قانون ملی اشاره ای نمیکند ایا منافع صد نفر ارجح تر از منافع ملی و بخطر افتادن ابروی نظام مهم است
با چه منطقی در مقابل قانون هوای پاک کع سالیانه 40هزار نفر را بکام مرگ میکشد و میلیونها دلار ضرر مالی تولید میکند قد علم میکنن با چه وجدانی دست خود را به خون مردم الوده میکنن مردم از چه کسی باید قانون مندی را بیاموزند وقتی قانون گذار نماینده ملت خود اقدام به قانون گریزی میکند این بود ارمانهای امام ره این بود جانفشانی برای رهبر عزیز انقلاب
ایا مدارا با سود جویان و مخاطره دولت از ارمانهای انقلاب است
جناب مهران خزایی عزیز مانند همیشه عالی بی نقص و بی پرده و بحق انتقاد کردی عالی عالی
کمتر کسی به نکات مورد اشاره شما پرداخته بود واقعا جای تاسف دارد که تعداد اندکی دلال به هزاران نفر راننده ترجیح داده شده
کم نیستن نمایندگان موافق حذف اسقاط از قانون ولی نمایندگانی هم هستند که تمام قد در جهت اجرای صحیح قانون ایستادگی کردن مانند دکتر سیاهکلی نماینده شریف ابیک و کرج و جناب کیومرث سرمدی واله منتخب شهرستان اسداباد همدان که جانانه چندین بار در صحن علنی مجلس از قانون نوسازی و فرسوده سواران دفاع کردند
بی شک هر قدمی در جهت منافع ملی مردم و تداوم ولایت رهبر عزیز انقلاب بی پاداش در پیشگاه احدیت نخواهد ماند
به امید تداوم راه درست پیموده شده توسط شما نمایند عزیز فرسوده سواران ایران
اجرکم عندا.....
درود ب اقای مهران خزایی حقا ک گل گفتی و حرفاتو باید با طلا نوشت این دلال ها با گذاشتن قانون زیر پا حق راننده های فرسوده ک این همه زحمت و سختی کار و جاده ها رو ب دوش کشیدن دارن می خورن غافل از اینکه حق گرفتنیست و ما راننده های فرسوده ب کمک خدا و مقام معظم رهبری ک همیشه پشت این انقلاب و مردم این مرز و بوم بوده است ب خواستمون میرسیم .اقای مهران خزایی ممنونیم ازت ک حرف دل ما راننده های فرسوده رو زدی و کمال تشکر از شما دارم
بنام نامی مظلومان
دورود بر رانندگان کامیون های سنگین ایران زمین امروز میخواهم تلنگری از چرخه زمین و روزگار برجوانان تازه وارد سیستم حمل نقل شده بزنم که گاها رانندگان فرسوده سوار را مورد تمسخر یا با الفاظ رکیکی خطاب میکنن
همکار نو سوار من همکار نیوفیس سوار من همکار خریدار وارداتی من سلام امیدوارم ایام به کام باشد حال نمیدانم از نظر شما من فرسوده سوار و راننده قدیمی نیز همکار حساب میشوم یا نه،
میخواهم شما را با شهرهای ماشین دار و قدیمیهای سیستم حمل نقل اشنا کنم ایا اسمی از اسداباد شنیده اید دراستان همدان معروف به پایتخت تریلیدارها یا صالح اباد در همدان شیراز اصفهان شهرضا تبریز ییام کرمانشاه عشق بنز
و چند شهر دیگر سکان دار و ریشه دار سیستم حمل نقل هستند وقتی سری به این شهرها میزنیم هنوز ناوگان قدیمی در حال فعالیت است
چون راننده واقعی میداند با رفت امد درست راه به جایی نمیرسد با وضع بار و استحلاک سنگین در سالیان تحریمی کشور
همه دوستان اکثرا شاهد صفهای طولانی گاها یک هفته ای برای تخلیه بوده اید مخصوصا در مرزها مخصوصا در چند مرز و شاهد تاخت تاز بومیگرایی و رانندگان معلوم الحال که بدون توجه به صف در عرض چند روز حضور شما جهت تخلیه 3 سرویس بدون نوبت تخلیه میکنند
پلکانی پیشرفت و ارتقای ناوگان مورد اشاره اقایان یعنی همین
یا تخلیه باک سوخت در شهرهای جنوبی 🤔
یا دیگر....... ـ... که همه خبر دارن
ایجاد تفرقه و هرج مرج زمانی در سیستم حمل شروع شد
که چندین شهر کوچک که حتی تا 10 سال پیش
سنگین ترین ناوگان موجود در شهرشان نیسان بوده حال کشندهای باری به تناسب جمعیتشان بیشتر است
و هر سال شاهد افزایش ناوگان حال تبدیل به کفیل سیستم و مدعی جاده ها گشته اند با کدام سابقه؟ با کدام اعتبار؟
مقصر راننده است که جلوی این افراد اعتراضی نکرد تا این کار به اینجا کشد
اندکی ......
با سلام
بنده عضو کوچک حمل و نقل هستم
و ۲۵ساله که دارم فعالیت میکنم بخدا با یه ماک تک کابین خط بندر عباس دارم کار میکنم وهر چی گاز میدم که یخورده پیشرفت کنم نمیشه که نمیشه
همش میشه هزینه من سه برابر اون ماشین وارداتی سوخت میسوزنم سوختی که واسه ملت ایرانه رو ما داریم حدر میدیم
قرار بود ستاد سوخت اینکار رو انجام بده که جلوی سرمایه ملی رو نگهداره
تو رو خدااااااا بداد کامیونداران فرسوده برسید
حذف اسقاط مساوی با بریدن نون خانواده ۴۰ هزار فرسوده سوار هست
درود بر کهنه سواران عزیز،امیدوارم دولت راهی برای بهتر شدن راه و ترابری ایجاد کنه و حق تماااام رانندگان سنگین سوار است که بهترین کامیونهای روز را سوار شوند و حق مسلم تمام مردم ایران شهری زیبا با کامیونهای زیبا و آب و هوای پاک میباشد و از همه مهمتر اینکه رانندگان عزیزمون که ماشینهای فرسوده سوار میشن جونشون کف دستشونه و مطمئنا بیشتر کارهای جاده ای به دست این عزیزان انجام میشود،امید اینکه این عزیزان با تعویض آسان خودروی خود به بهترین نحو در عرصه ترابری به کارشون ادامه بدن.امید که بهترینها برای عزیزانم اتفاق بیافتد.🙏🌹
سلام دوستان و همکاران کهنه سوار این طرح نوسازی ناوگان بجای ناوگان کهنه میباشدکه این ناوگان گهنه هزینه های همچون سوخت که سالانه هر کامیون بالای یک ملیارد برای دولت هزینه سوخت دارد متاسفانه عدهای سود جو و دلال که کامیون رو به قیمت پایین وارد کرده اندو و با قیمت گراف میخوان به همین قشر گهنه سوار تحمیل کنند در اصل باید متولی اقدامات جایگزینی ناوگان دولت باشد و یا سازمانهای مربوطه کافراد سود حو در این حیطع رخنه نکندولی متاسفانه افرادی وارد این عرصه شدن که هدفشون سودجویی استو با فشار ولابی میخواهند اصل اسقاط روکه قبلا به تصویب مجلس رسیده رو دور بزنند که این بصرر این قشر از کهنه سوران میباشد و تعداد این کهنه سواران کم نیستند ولی عده قلیلی این شرکتهای وارد کننده با لابی گری و فشار میخواهندروی نمایندگان شهرشون هم تاثیر بگدارند که اصل قانونی که قبلا تصویب شده رو مختوش کنند نمایندگان مجلس در جریان باشید که حق حدود ۱۴۰هزار نفرکهنه سوار داره ضایع میشودو همین نمایندگان قلیل مجلس اب توی اسیاب سود جو ها و دلالها و واردکنندگان سود جو میکنندبهوش باشید یک تصمیم اشتباه اعتراضات صنفی رو بوجود نیاورد که دشمنان این مملکت ازان سواستفاده کنند
همکارانی که کشنده فرسوده دارن و به فکر هوای پاک هستن بهتر نبود شما هم بجای خرید شاسی بلند و زمین ماشینتون رو نوسازی میکردین تا الان از بقیه راننده ها و دولت انتظار نوسازی کامیونتون رو نداشته باشین البته الان هم دیر نشده یدونه از زمین ها رو بفروشین کامیون نو بگیرین هم خودتون راحت میشین هم ملت
تو بلدی راهشو بگو اول بگو چندسالته و چطؤر و از کجا اوردی پشت این ماشین نشستی
ببین آقا جواد من وضعم خوب شد و ماشین مدل پایینم رو ده سال پیش فروختم و توان خرید یه ماشین مدل بالا رو پیدا کردم و بعدش یکی که ضعیفتره و توان مالیش به اون فرسوده من میرسه و میاد ماشین منو میخره این چرخه همینطور داره میچرخه اونی که پولش زیاده صفر میخره اونی که پولش کمه میاد مدل پایین میخره
این موضوع همینطور ادامه داره
تا الان که دولت محترم طرح نوسازی کامل رو داده بحث اینکه که الان کامیون های فرسوده زیان آور هستن واسه دولت همه اینها باید از چرخه حمل ونقل خارج بشن
بخدا این حق راننده ای نیست که ۲۰تا۳۰سال تو جاده کار کرده زحمت کشیده و از دار دنیا یک ماشین کهنه داره و اون رو هم میخواهند با نامردی ازش بگیرند و سرمایه اش رو نابود کنند پشت هر ماشین فرسوده یک خوانواده زحمت کش هست که از این ماشین نان میخورند ایا این انصافه که اسقاط حذف بشه
سلام و تشکر از مقاله خوب شما.
براساس تحقیقی که انجام دادم قیمت کامیون وارداتی به پول ایران زیر ۲ میلیارد است و هر کامیون وارداتی پلاک شده بیش از ۶ونیم میلیارد قیمت دارد.
مجموعا دلالان و... روی هر کامیون ۴ الی ۵ میلیارد رانت میخورند.
جمع رانت برای ۲۰ هزار دستگاه معادل یکصد هزار میلیارد تومان خواهد بود که یکی از بزرگترین اختلاسهای تاریخ مملکت است و تقاضای ورود دادستان کل کشور به این موضوع را داریم.
بنظر بنده دولت باید مستقل عمل کند و دست دلالان وسود جویان کوتاه بشه واین طرح به صورت سوییچ به سوییچ انجام بشه 🙏
سلام.
طرح سوئیچ به سوئیچ طرح خوب و عملیاتی بود که توسط خیلی از متفکرین صنعت حمل و نقل مطرح شد و دولت هم قولش را داد. ولی برخی مسئولین رانتخوار دیدن این طرح برایشان رانت ندارد.
چرا شما همیشه سنگ دلالها و سود جویان را به سینه میزنید اون نماینده که میگه ۶ ۷ میلیارد بیاید بنده که به ۴ میلیارد ۸ ماه پیش خریدم بدم بهش ۴/۵میلیارد آیا تا به حال از رانندگان هم مصاحبه کردید که ببینید دردشان چی هست و دردشان را نشر دهید کمی هم وجدان داشته باشید خبرگزاری باید واقعیت را بنویسه نه دروغ را کمی جرعت داشته باشید
سلام و احترام به نوسوار و کهنه سوار
دوستان امروز آمار سن و سال رانندگان و سن و سال ناوگان رو چک میکردم.
دیدم برای مثال در استان آذربایجان شرقی (تبریز) بیشترین کهنه شوفر (بالای ۲۵ سال سابقه) رو داریم و بیشترین فرسوده هم در همین استان هست.
بازدید میدانی هم بکنید میبینید بیشترین ماکها دست پیشکسوتها و بیشترین ماشینهای نو دست جوان هاست.
شهرستانهای مرزی ، معدنی و بندری بیشترین کامیون نو و بیشترین راننده جوان رو دارند.
از روی این آمارها میتوان فهمید پول ماشین نو از چه راهی اومده و پیشکسوت کهنه سوار چرا نتونسته ارتقاء مدل بدهد.
ضمن احترام به جوانها
نباید قانون و دستگاههای ذیربط حق پیشکسوتهای زحمتکش را پایمال کنند.
آقا این قانون مال فرسوده دار است و من فرسوده دار میخام ماشینم را نوسازی کنم از دولت میخام کمک کند که ناوگان کشور نویازی شود
حذف فرسوده یعنی حذف قانون
همسر من راننده ماشین فرسوده هست که راه پدرشو ادامه میده وبا ماشین فرسوده نون سفره دوخانواده رو میده حقمون نیست که براحتی این فرسوده ها و راننده های جاده براحتی کنار بروندو سفره ها خالی شود چون اینا مرد جاده هستن .ماشینهای وارداتی حق مسلم فرسوده سوار است و دلال هیچ حقی ندارد..این طرح جایگزین بوده نه توسعه
بنده بعنوان یک شروند ایرانی از مسئولین انتظار دارم که این طرح رو خوب اجرا بکنن که ماشین های فرسوده و دود زا از رده خارج بشن و یه هوای پاک داشته باشیم که یه نفس بتونیم بکشیم
من به عنوان یک شهروندی که داخل شهر زندگی میکنم برای چی باید آلودگی داشته باشه یکی از همین عوارض آلودگی ماشین های فرسوده اس
من به عنوان یه شهروند ساده که هرروز مجبورم بیرون باشم و برم بیام نیاز به هوای پاک دارم که بتونم تنفس راحت داشته باشم.
اگر اسقاط پولی بشه به تمام قشر راننده فشار میاد و چنان قهطی تو شغل رانندگی راه میفته که بی سابقه باشه و همه راننده ها چه ماک سوار چه ۵۰۰سوار همه به گرسنگی میفتند چون باری گیر کسی نمیاد
خدایی به جز فرسوده سوارا که به فکر این قضیه هستند و از این قضیه دفاع میکنن راننده های ماشین های به روزم باید از این قضیه دفاع کنند فک نکنن مشکل اونا نیست وبگن خودمون رو تو زحمت نندازیم چون هممون از نون خوردن میفتیم وسلام
باسلام خدمت سنگین سواران عزیز....
یک خداقوت به همه شماعزیزان زحمت کش....
ازقدیم گفتن هروسیله ای که فرسوده میشه دیگه بایدتعویض بشه.چون همه جوره باعث ضرره.سوخت اضافی..تعمیرات لحظه ای..آلودگی بی رویه درشهر..خلاصه هزینه های سنگین ودرامدکم.چه بهترکه خودروهای فرسوده تعویض شوندچون هم آلاینگی کمترمیشه وهم بار سالم به مقصدمیرسه..واقعاجای تاسف داره برای دلالهایی که فقط به فکرجیب خودشونن..
حذف اسقاط یعنی بدبخت شدن 40 50 هزار کهنه سوار. یعنی افزایش ناوگان بی کاری راننده
نظر بنده به عنوان یک کارشناس حمل ونقل وبه عنوان یک راننده ی کامیون ویک مدیرشرکت حمل ونقل این است که نوسازی ناوگان سنگین بایستی طبق قانون مصوب انجام شود ودرقبال وارد شدن یک کامیون درحد نو یک دستگاه کامیون فرسوده اسقاط وتحویل ذوب آهن گردد نه اینکه فقط مدارک کامیون باطل شود ودرمعادن باز هم فعال باشد و سوخت مملکت را بخورد و دود به خورد ملت دهد.دوم اینکه رانندگان دارای کارت هوشمند فعال با سابقه ی بالای ده سال فعالیت مستمر درخط بنادر حق مشارکت در طرح را داشته باشد به شرط آنکه کامیون های فرسوده همه نوسازی شوند ومازاد کامیونهای دپو شده بنابر نظارت سازمان حمل ونقل با شرایط معقول و با تسهیلات معقول بانکی در اختیار رانندگان باسابقه بالای ده سال قرارگیرد .هرگز بحث آوانس وتنفس و حذف یا تعویق در تحویل اسقاط مورد بحث نباشد چون این بحثها همه نظردلالان است که با رانت اطلاعاتی اقدام به واردات کامیون نموده اند واکنون با جنجال وداد قال قصد دارند مدیران ومجلس محترم را متقاعد کنند که اسقاط حذف شود و فلان شود.بنده به عنوان راننده ومالک کامیون که غریب به چهل سالست فعالییت دارم هرگز به خودم اجازه نمیدهم خلاف قانون عمل کنم و کامیون پلاک نشده بخرم و به دردسر بیفتم .رانندگان گرامی کامیون پلاک ملی از نمایشگاه بخرید خیال راحت پس هیچگونه عذری پذیرفته نمیشود که من کامیون خریدم من قرض کردم وام گرفتم وفلان بهمان .من هم خواستم وارداتی بخرم خیلی ازرانندگان دوست دارند وارداتی بخرند اما چون قانون احازه نمیدهد ما هم نمیخریم واز قانون تبعیت میکنیم .سپاس از هم وطنان قانونمدار.ظفرعظیمی مهر فعال حمل ونقل از کرمانشاه.
با عرض درود خدمت همکاران و تشکر ویژه ازجناب آقای مهران خزاعی که انصافا تمامی مشکلات و موارد مربوط به طرح نوسازی ناوگان را بدرستی اشاره و متذکر شدن.و ما نیز امیدواریم که مسئولان مربوط با توجه به در نظر داشتن کلیه موارد و موانع این طرح از حذف اسقاط خودداری نمایند،وکمی دست دلالان و سودجویان رو کوتاه کرده و حق را به حق دار و رانندگان زحمت کش بدهند.
نماینده گان ملت شما هارفتین مجلس از ملت دفاع کنید ازقشر ضعیف ملت بس اکثر فرسوده سواران راننده گان زحمت کشیده ملت ودولت است باید ملت ومجلس ودولت ازهدررفتن سوخت وجلوگیری از تصادفات وجلوگیری از آلودگی هواونجات جون ملت وقطع کردن دست دلالان و واسطهها کامیون های اورپایی را بدست فرسوده سواران برسانید خداوند یکتا از تمامی زحمت کشان دولت حمایت میکند
ا
این اقای اسدابادی خودش صد درصد مافیای اسقاط هست