◄ طراحی ساختار نرخی؛ راهکاری برای کسب درآمد بیشتر از یک پرواز
طراحی ساختار نرخی، یکی از ابزارهای است که به کمک آن می توان رفتار رزرواسیون و تقاضای مسافران را مدیریت و درآمدهای بیشتری از یک پرواز و مسیر، کسب کرد.
به اعتقاد یک کارشناس هوانوردی، طراحی ساختار نرخی، یکی از ابزارهای است که به کمک آن می توان رفتار رزرواسیون و تقاضای مسافران را مدیریت و درآمدهای بیشتری از یک پرواز و مسیر، کسب کرد.
به گزارش تین نیوز، خلیل الله معمار زاده (محمد معمار) گفت: این کار بدان معنی است که مسافرانی که خواهان بیشترین آزادی عمل هستند از ظرفیت شناسه های نرخی بالاتر صندلی خود را رزرو کنند و بهای این تمایل را بپردازند مثل خرید بلیت در زمان های نزدیک به پرواز (On-Demand).
وی این مطلب را در کانال تلگرامی خود بیان کرد و افزود: این ساختار نرخی به نحوی تدریجی مرتب می شوند که ارزانترین شناسه های نرخی بیشترین محدودیت را دارند و گرانترین شناسه نرخی محدودیتی نداشته و آزادی عمل کاملی به مسافران متقاضی آن می دهد.
این کارشناس عنوان کرد: این کسب درآمد فرعی از ساختار نرخی، زمینه بسیار متنوعی داشته و با توجه به شرایط پس از کرونا متنوع تر نیز شده که خود به بخش درآمدهای کمکی Ancillary Revenue در شرکت های هواپیمایی تبدیل شده است.
معمارزاده گفت: بعدها گفته خواهد شد چقدر زمینه ها و فرصت های بکر کسب درآمدهای فرعی در شرکت های هواپیمایی وجود دارد که مسافران با رضایت کامل حاضر هستند آن را بپردازند.