بازدید سایت : ۵۳۱۴۷
نحوه محاسبه کمیسیون شرکت های حمل و نقل؛

◄ در چه صورتی رانندگان و کامیونداران مورد سواستفاده قرار می گیرند؟

محاسبه مبلغ دریافتی شرکت ها ( کمیسیون )، اگر بیشتر از مهارت در رانندگی برای یک راننده کامیون اهمیت نداشته باشد، کمتر از آن نیز نیست.

در چه صورتی رانندگان و کامیونداران مورد سواستفاده قرار می گیرند؟
تین نیوز |

فعالان بخش حمل و نقل جاده ای مدعی هستند در صورتی که با نحوه محاسبه  کمیسیون شرکت های حمل و نقل (مبلغ دریافتی شرکت های حمل و نقل بابت خدمات ارایه شده به صاحبان کالا) آشنا نباشند، مورد سواستفاده قرار می گیرند.

به گزارش تین نیوز ،  به اعتقاد آنان، محاسبه مبلغ دریافتی شرکت ها ( کمیسیون )، اگر بیشتر از مهارت در رانندگی برای یک راننده کامیون اهمیت نداشته باشد، کمتر از آن نیز نیست.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه، نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا و نماینده انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون استان اصفهان، در شبکه های اجتماعی نحوه محاسبه کمیسیون شرکت های حمل و نقل را آموزش داد.

بیشتر بخوانید:

عوارض عبور از خاک ترکیه برای ناوگان ایرانی 30 میلیون تومان شد+ سند

وی گفت: در بارنامه چند مولفه تاثیر گذار داریم، که به شرح ذیل هر کدام را بررسی می کنیم:

1. کرایه پایه: این عدد به صورت سیستمی و بر مبنای نرخ بارگذاری شده توسط سازمان راهداری به نسبت وزن خالص کالا محاسبه می‌شود؛ یعنی تقسیم این کرایه پایه به وزن خالص، کرایه صافی هر تن در آن مسیر را مشخص خواهد کرد این مولفه اصلی ترین و مهمترین رکن محاسبه کمیسیون، عوارض جابجایی و بیمه تکمیلی است.  عوارض جابجایی، کمسیون شرکت و بیمه تکمیلی، تابعی از کرایه پایه است.

2. عوارض جابجایی: این مولفه به صورت یکسان، برای همه کاربری ها و هر نوع کالا ۹ درصد نسبت به کرایه پایه است. (این عوارض جابجایی همان سهم سازمان راهداری است که از تاریخ ۱۴۰۰.۱۰.۱۲  از ۴ درصد به  ۹ درصد تغییر یافت و قرار بود بابت نگهداری و بهسازی راه ها، نوسازی ناوگان حمل و نقل و افزایش ایمنی حمل و نقل هزینه شود.)

3. کمیسیون شرکت: این مولفه سهم قانونی شرکت حمل و نقل بابت خدماتی است که به صاحبان کالا می دهد؛ کمیسیون نسبت به نوع بار و مکان شرکت متغیر است. (۶ درصد سیمان، ۸ درصد شرکت‌های داخلی پایانه بار عمومی دولتی، ۱۰ درصد پایانه خصوصی و ۱۵ درصد خورده بار)

4. بیمه تکمیلی: این مولفه نیز تابعی از کرایه پایه است و در همه کاربری ها و انواع کالاها به صورت یکسان، نیم درصد از کرایه پایه است.

(تا اینجا مولفه ها تابعی از کرایه پایه بود که البته به این روش محاسبات «درصدی بودن چنین مولفه هایی به نسبت کرایه پایه» نقدهایی داریم که در این مقاله در مقام تایید یا رد این نوع محاسبه نیستم)

5. بیمه بار: این مولفه در هر نوع بار و به نسبت وزن بار متغیر است و به صورت مستقل حساب می شود.

6. هزینه باسکول، بارگیری، بار چینی، انبارداری و ...  : این موارد نیز به صورت مستقل و هرکدام جداگانه در بارنامه درج می شود. اگر هر کدام از موارد فوق در سند حمل (بارنامه) درج نشده ولی شرکت مبلغی بابت آن مطالبه کرد، بدون تردید قصد سواستفاده از عدم آگاهی رانندگان را دارد و می باید ضمن توجیه متصدی نسبت به تخلف آشکار وی نسبت به ثبت شکایت در سامانه ۱۴۱ تحت عنوان کمیسیون اضافی اقدام شود.

با این پیشگفتار می رویم برای محاسبه یک بارنامه فرضی

مثال: کرایه پایه مسیر A به B  به ازای ۲۵ تن بار برابر است با ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان.

بیمه بار ۳۰٫۰۰۰ تومان، هزینه باسکول ۷۰٫۰۰۰ تومان، انبارداری ۴۰۰٫۰۰۰ تومان. ( کلیه اعداد فرضی است)

با این پیش فرض محاسبه کنید:

۱. مبلغ مجاز دریافتی از راننده توسط یک شرکت در پایانه بار عمومی دولتی (کمیسیون ۸ درصد) چقدر است؟؟

۲. مبلغ مجاز دریافتی از راننده با همین مشخصات در یک شرکت خصوصی خارج از پایانه ( کمسیون ۱۰ درصد) چقدر است ؟؟

پاسخ ۱

عوارض جابجایی:

۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ × ٪۹ = ۹۰۰٫۰۰۰

۹۰۰٫۰۰۰ تومان عوارض جابجایی است که در هر دو نوع شرکت مذکور بصورت یکسان و برابر است.

کمیسیون شرکت:

۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ × ٪۸ = ۸۰۰٫۰۰۰

۸۰۰٫۰۰۰ تومان کمسیون شرکت در پایانه بار عمومی دولتی.

بیمه تکمیلی:

۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ × ٪۰۵ = ۵۰٫۰۰۰

حالا مجموع کرایه پایه + ( عوارض جابجایی، کمیسیون، بیمه تکمیلی) + سایر هزینه ها (بیمه بار، هزینه باسکول و انبارداری) کرایه کل را تعیین خواهد کرد:

۱۰٫۰۰۰٫۰۰ + ۹۰۰٫۰۰۰ + ۸۰۰٫۰۰۰ + ۵۰٫۰۰۰ + ۳۰٫۰۰۰ + ۷۰٫۰۰۰ + ۴۰۰٫۰۰۰ = ۱۲٫۲۵۰٫۰۰۰

کرایه پایه یا همان خالص دریافتی راننده ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان.

دریافتی از راننده ۲٫۲۵۰٫۰۰۰ تومان.

کرایه کل ۱۲٫۲۵۰٫۰۰۰ تومان.

پاسخ ۲  محاسبه همه مولفه ها به جز کمیسیون یکسان است بنابراین

کمیسیون شرکت:

۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ × ٪۱۰ = ۱٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ + ۹۰۰٫۰۰۰ + ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ + ۵۰٫۰۰۰ + ۳۰٫۰۰۰ + ۷۰٫۰۰۰ + ۴۰۰٫۰۰۰ = ۱۲٫۴۵۰٫۰۰۰

در اینجا هم کرایه پایه یا همان خالص دریافتی راننده ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است.

ولی دریافتی از راننده ۲٫۴۵۰٫۰۰۰ تومان.

کرایه کل هم ۱۲٫۴۵۰٫۰۰۰ تومان.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حیدر پاسخ

    بقول این بنده خدا ۹درصد میگیرن واسه نوسازی وببینم سازی جاده ایشان بفرمایند کدام جاده چه جاده‌ای که تبدیل شده به انگار شخم زدن چاله وچوله فراوان خدا می دونه ودیدیم یه فرغون آسفالت میارن و۲۰۰ کیلو متر هم میخان باهاش آسفالت کنند واقعأ خسته شدیم کمر درد پادرد خرابی ماشین با این وضعیت گرانی لوازم ، خدا میدونه عمر مونو هدر دادیم رفت وفقط کار کردیم واسه لوازم فروش ،مکانیک واهنگر ،تنها چیزی که عاید یک راننده شده مریضی ، یک عمر سرمایه وجودتو بگذار آخرشم بی نتیجه خدا بداد راننده برسه

    • نسل سوخته

      این اعداد و ارقام که گفتید یک فرمول روی کاغذ بیشتر نیست و بدرد باربربیها و دلالها بیشتر میخوره
      راننده میره بار را میگیره و طرف میگه مثلا کرایه صافی ۵میلیون تومن اگر چانه هم بزنیم فوقش ۲۰۰تومن اضاف میکننو اعتراض هم بکنیم میگن بار نزن مجبور نیستی ینفر دیگه کمتر هم میبره
      خب من حالا هرچی بگم پس
      تن بر کیلومتر
      فرمول ۹درصد
      بقیه چیزهایی که راهداری و دولت میگن پس چی میشه
      میگه همینه ک هست میخای بیا بار بزن نمیخای برو از دولت و راهداری و اخبار۲۰:۳۰که اعلام میکنن بار با کرایه بالاتر بزن

  • محمد کامیوندار پاسخ

    این ارقام روی کاغذ بارنامه میآید ولی اعمال نمیشود باربری ها هر چه که جا داشته باشد از رانندگان دریافت میکنند از پنجاه سال همین بوده و هست باربری ها خودشان را مالکین کامیوندار ها محاسبه میکنند

  • هادی پاسخ

    مبلغ کمسیون بیمه و. بماند بعضی از شرکت ها کل کرایه رو میخورن اب هم روش هیچ کس هم کاری برا راننده بدبخت نمیکنه

  • علی رضا پاسخ

    جایی که بیشترین کمیسیون از راننده می گیرند وبیشترین تخلفات در حق راننده انجام می دهند پایتخت کشور است.که باید قانونمند تر از هر کجا باشه. دیگه وای به حال بندرلنگه و چاه بهار و ...که باربری با راننده کرایه نصف به نصف هم تقسیم کنن راضی نمیشن به. این سفره

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    جا دارد در اینجا بحث کمیسیون قانونی وکمیسیون های نجومی شد گذری داشته باشیم برپایانه های با مدیریت عالی همچون پایانه ی حمل کالای قزوین که هرگز کمیسیون نامتعارف از رانندگان دریافت نمیشود و برعکس پایانه های بسیار بی دروپیکر وبا مدیران ناکارآمد مثل پایانه ی ارومیه پایانه بی مدیریت یزد که اعلام بار مث طوطی فقط صدای بلندگو مخ رانندگان را خورده ودلالان هم درمحوطه جولان میدهند وانجمن صنفی هم اعتراف به ناتوانی نمود.پایانه بسیار بد همدان که اعلام بارچندانی ندارد و مدیریت ناتوان دارد ودرهمدان کرایه ها راچند دلال گرتی در میدان تره بار کرایه ها را تعیین میکنند وپایانه بسیار بد تبریز هم که از تمام صنعت آذربایجان شرقی فقط تراکتورسازی بارهای خود‌را در پایانه تبریزاعلام میکند ونودونه درصد بارهای تبریز درمیدان بار تبریز توسط دلالان اعلام میشود با کمیسیونهای پنجاه درصدی.جهت اطلاع مدیریت سازمان حمل ونقل مهندس امانی لطفا با مدیران ناکارامد برخورد نمایید.

  • حسین علیدادی پاسخ

    کرایه در ایران توافقی است باربری اعلام می‌کند چند میری از AبهB آقای راننده یا میگوند اینقدر می‌نویسم در بارنامه آیا می‌روی بعد آقایان رانندگان محترم هستند که در جواب یا میگوند من این مقدار کرایه میروم یا میگوید نخیر با اینقدر کرایه نمی‌روم

  • علی پاسخ

    سلام، کلی دلال، معتاد، حتی مسئول بار شرکت‌ها، نگهبان دم در کارخانه، همه دستشون تو جیب راننده هس،مگر بده خیلی خوبه

  • علی پاسخ

    راننده خوب نون دونی شده برای آدمای تنبل مفت خور

  • راننده پاسخ

    چند درصد هم ازکمیسیون رابه حساب تامین اجتماعی واریز نمایند بابت هشت سال72تا80بیمه راننده گان که بالا کشیدند یک درصد نیم درصد تاهشت سابقه بیمه راننده کامل شود چطور چهاردرصد سازمان به نه درصد رسید وگرفتن ازراننده لااقل یک درصد هم به حساب بیمه تامین اجتماعی واریز نمایند شرکت ها چون ازخود راننده دریافت می نمایند لااقل درصدی هم برای راننده هزینه نمایند الان هشت سال بیمه نصف یا کمتر سابقه وجود دارد آقای خردمند لطفا اگر نماینده راننده هستید این کاررااجرایی نمایید باتشکر

  • رضا افشاری پاسخ

    سلام خدمت شما عزیزان رحمت کش که مشکلات رانندهای کامیون را پیگیری میکنید من راننده کامیون هستم چند روز قبل پلیس راه از من تست اعتیاد گرفت مثبت شد من اصلا اعتیاد ندارم حتا سیگار هم نمی کشم یک شب قبل از تست دوستان تریاک می کشیدن من تو ی کابین کامیون خواب افتادم برای پلس را هم توضیح دادم گفتم از من 24 ساعت دیگر تست بگیر قبول نکرد گواهینامه 3 ماه از سیستم راهور غیر فعال کردن من راننده کامیون مردم هستم مستاجر ودوفرزند دارم منتوی این روزگار سخت وگرانی باید سه ماه بیکار بمانم انهم به ناحق. به هرجا مراجعه کردم هیج جوابی که مشکلم حل بشه ندادن. واقعا اگر فردی اعتیاد داشته باشد باید 24 بعد اعتاد داشته باشه این قانون زندگی. خیلی از رانندها را مخطل میکنه حتا کار فراتر ازان ازهم پاشیده شدن زندگی بعضی از رانندها میشود خدا لعنت کنه کسی که ناسنجیده قانون میگذارد. این قانون خیلی خوبه اول تاهد بگیرن اگر برای بار دوم یا سوم اصباط شد بعد یک خانواده را ازهم
    بپاشونن اخر سه ماه بیکاری. باید چطوری واز کجا راننده زندگشو تامین کند لطفا لطفا. اگر راهی دار از مسولین راهورر پیگیری کنن متشکرم

  • راننده پاسخ

    ببخشید آقای نوید خیرمند فامیل شمارااشتباه نوشتم حلال نمایید بنده را اگر واقعا شما نماینده ودلسوز راننده هستید این کاررا اجرایی نمایید درصدی کارشناسی شده هم ازکمیسیونی که ازراننده شرکت ها می گیرند رابه حساب تامین اجتماعی واریز نمایند تاهشت سال بیمه 72تا80راننده کامل شود الان هرکسی مراجعه می نماید برای سابقه بیمه می گویند نصف هشت سال یا کمتر برای شما سابقه وجود دارد راننده کاره ای نبود ازاول باید مثل الان ازخود راننده حق بیمه راماه به ماه می گرفتند پس این کاررابه سرانجام برسانید باتشکر

  • ناشناس پاسخ

    سلام رانندها مورد سوءاستفاده باربریهای مجوز دارخیلی بندرت قرارمیگیرند اگر میتوانید جلوی خانهای خانه دار وآقایون که هیچ شناختی ازحمل نقل ندارد ودرفضای مجازی دارند بخش حمل ونقل را به تباهی میکشانند بگیرید چرا آدرس را اشتباهی میروید شما این خانمها وآقایونی که بدون مجوز اعلام بار میکنند بگیرید

  • سید پاسخ

    درود بر همه عزیزان زحمت کش و همکاران گرامی خسته نباشید.
    تمام برادران و همکاران قشر زحمت کش درست فرمودن و میفرمایند .
    این دوست گلمون هم مهندس درست میگه .
    اصلا همه درست و فقط یک سوال میمونه و اونم اینه که چرا در یک کشور و با یک قانون و با یک وزارت خانه و یک مدیریت کل ، اینهمه تناقض و تفاوت وجود داره ؟؟؟

    پایانه مشهد داغونترین
    پایانه بندر عباس بهترین
    پایانه رشت افتضاح
    پایانه قزوین عالی
    پایانه اردبیل خوب
    پایانه شیراز افتضاح
    پایانه تبریز یجور
    پایانه کرمانشاه اونجور
    پایانه اصفهان از همه بدتر
    ووووووووووووو غیره
    چرا اینجوریه ؟
    چرا از جایی که خوبه و درست و بهتر از بقیه عمل میکنه الگوبرداری نمی‌کنید( آقایان مدیر)
    حتما به نفع نیست و کاسه ای زیر نیم کاسه هست .
    وگرنه چطور میشه که با اینهمه امکانات و قانون تو یه شهر بسیار پر ترافیک حمل و نقلی همچون بندر درست اجرا میشه اما تو یه شهر کوچک چون همدان خیر ؟
    وگرنه همه حتی اون حافظ شیرازی میدونه که در حق و حقوق رانندگان ، که عظیم‌ترین و بزرگترین و پرتلاشترین قشر جامعه هستن داره ظلم و اجحاف میشه .
    شغلی که در دنیا که ما یک صدم و یا حتی خیلی کوچکتر از اون هستیم ، به عنوان دومین شغل سخت جهان اون رو می‌شناسن ( تازه با اون امکانات و اون جاده ها و اون ماشین‌ها که اونا دارن )..

    وقتی بزرگ مملکتی بگه شغل ما تفریحی هستش و بهش سختی کار تعلق نگیره ،، دیگه از باربری و دلال چه انتظاری میره .
    دوستان گلم و آقای مهندس بزرگوار دانستن و یا ندانستن کمسیون هیچ مشکلی را برطرف نمیکنه ،،، مگر در بارنامه ها نمی‌نویسند دریافتی از راننده ایکس تومان و در عمل دو برابر می‌گیرند و یا در بخشی به دروغ می‌نویسند پیشکرایه دروغین ایکس تومان که در نتیجه مبلغ نوشتاری پرداختی راننده در بارنامه کمتر بشود ؟؟

    داداش های گلم این خانه از پای بست ویران است .
    اگر راه حل نیازه
    برید از پایانه های موفق ،، نه در آمریکا ،، در همین ایران جویا بشید و راه اونها را ادامه بدهید ، ولی اگر در حال تفریح و وقت گذرانی و صفا با رانندگان هستید که .........


    خردم را آرزوست.

  • ناشناس پاسخ

    کی داده کی گرفته نصف کرایه از برابری ها هستند

  • کامل پاسخ

    ازتبریز بازدم بەسردشت 9میلون کرایە توافقی 5میلون کمسیون ازمن گرفتند توبرنامە کرایە 14نوشتنند

  • ناشناس پاسخ

    فکری به حال باربری رانندگان نیستان کنید

  • رضا پاسخ

    من حدودا ۱۲ ساله رانندگی نمیکنم.ولی در سال ۱۳۸۸ خوراک دام از ایستگاه شهید مطهری سنگ بست مشهد به دامداریهای اطراف مشهد حمل میکردیم آن زمان کرایه ۲۵ تن بار ۳۷۰ هزار تومان بود که باربری۱۳۰ هزار تومان کمسیون میگرفت و اگر پرداخت نمیکردیم بار نمیداد.یک روز برای اعتراض به پایانه رفتم که متوجه شدم رئیس پایانه صاحب همان بابریست و دیگر با همان کرایه نا چیز دیگر بار به من ندادن.در ضمن برای صحت سخنانم رئیس اتحادیه آقای طوطی بود که همکاران قدیم کاملا او را میشناسند.همه جای ایران حق ماشین دار را پایمال میکنند

  • حمید نیستانی پاسخ

    سلام. یه فکری هم برای تمدید کارت هوشمند رانندگانی بکنید که وسیله نقلیه ندارند و فقط راننده هستن و ممکنه در یک سال نتونن ده هزار کیلومتر کارکرد داشته باشن ! نه اینکه نخوان ماشینی نیست یا کامیونداری راننده یا شوفر نخواد . با اینکه هر ماه حق بیمه خود رو پرداخت میکنن.. اما برای تمدید کارت هوشمندشون چون کارکردشون کمه تمدید نمیشه .. تورو خدا یه تبصره ی چیزی بزارید ..ممنون

  • ناشناس پاسخ

    کدام شرکت حمل نقل قانون را رعایت میکند بارها سهم شرکت حمل و نقل از سهم راننده بیشتره مخصوصا بار هوایی که از تهران برای شهرستان ها بارگیری میشه کمسیون دریافتی از راننده بیشتر از نصف کرایه هست جالب تر آنکه کمسیون دریافتی از راننده نقدی بوده و هیچ شرکتی قبل از دریافت کمسیون بارنامه را تحویل راننده نمی‌دهد در حالی که برخی موارد راننده باید برای دریافت کرایه دو ماه صبر کند

  • ناشناس پاسخ

    لطفا یه سر به باربریهای بندر امیراباد بزنید واز کمیسیون سی درصدی آنها هم آگاه شوید

  • نامداری پاسخ

    سلام
    نود درصد باربریها به جز عوارض و بیمه ۵۰ درصد کرایه پایه را به عنوان کمسیون شرکت از راننده اخذ می کنند اگر هم بری شکایت کنی دیگه بهت بار نمیدهند به شکایت هم ترتیب اثر داده نمیشه

  • ناشناس پاسخ

    اگه به همکاران بر نمیخوره، بگم که زورمون نرسیده تا حالا به باربری ها . با عرض معذرت از همه راننده ها شدیم دستمال دست اونا و برده اونا
    بنظر من بهترین راه اعتصاب باربری ها هست اونم خیلی محترمانه و جدای هرگونه حاشیه و جنگ و جدل
    این نظر من بود .

  • محمد اسماعیل ملکی پاسخ

    در خصوص سوء استفاده از رانندگان باید متذکر شوم که در دیماه 1400 سازمان حمل و نقل اقدام به افزایش سهم سازمان از 4% به 9% جهت نوسازی ناوگان و جاده های مواصلاتی کشور نمود، که متاسفانه از تاریخ مذکور تاکنون هیچگونه نوسازی ناوگان و یا ترمیم جاده ای در کشور صورت نگرفته که شواهد و مدارک آن به صراحت موجود می باشد. در رابطه با نوسازی ناوگان که مافیای کار حتی با صدور رأی دیوان عدالت اداری درخصوص اجرای بند 3 ماده 30 احکام دائمی کشور مبنی بر عدم لزوم ارائه اسقاط توسط رانندگان برای کشنده های وارداتی، که با پیگیری رانندگان صورت گرفت، این مافیا مانع از اجرای آن شدند و تا به امروز سرمایه ی چندین هزار راننده در گمرکات کشور معطل گردیده و این مساله باعث نابودی سرمایه ی آنها گردیده است. و مورد دیگر نوسازی و ترمیم جاده ها می باشد که بر کلیه افراد جامعه مشهود می باشد که کلیه جاده ها به زمین های شخم زده تبدیل شده و هیچ زیرسازی و یا ترمیمی در چندین سال اخیر صورت نگرفته است، موارد فوق از موارد سوءاستفاده از رانندگان می باشد که سازمان خود اقدام به چنین اعمالی نموده است. آیا این مساله ترک فعل سازمان حمل و نقل و خیانت به رانندگان نمی باشد؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس پاسخ

    ریاست محترم سازمان این مبالغ کلان که از تبدیل کردن ۴ به۹درصد حق سازمان بدست می‌آید کجا مصرف یا هزینه می‌شود که این روزگار جاده های مواصلاتی کشور شده وآیا این موضوع مغایر با اصل ۴۰ قانون اساسی نیست که از سال۱۴۰۰ تا کنون از رانندگان دریافت شده وهیچ گونه خدمتی در این راستا به رانندگان ارئه نشده وسالانه مبالغ کلانی را جهت تعمیر وبازسازی ناوگان بعلت خرابی جاده ها بر رانندگان تحمیل کرده اید آیا این مورد از موارد سوء استفاده سازمان از رانندگان نیست؟ ؟؟؟؟؟

  • ناشناس پاسخ

    اینا فقط رو کاغذه کچل

  • ناشناس پاسخ

    شمااول بروید۵سال تا۱۰سال دردیگرکشورهاکشورداری رابیاموزیدبعدبشینیدوبه مردم محاسبه حق وحقوقشان رایادبدهید.
    سیستم حمل ونقل آنقدرفاسدوآلوده هست که یک دلال به راحتی درآمدش ازکامیونداربیشترهست.