بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

◄ نقد پیشنهاد انحلال شرکت فرودگاه ها/ ایرادات بزرگ ادغام شرکت فرودگاه ها و سازمان هواپیمایی

یک کارشناس هوانوردی در مورد تلفیق شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی با سازمان هواپیمایی کشوری و تشکیل سازمان هوانوردی کشوری، گفت: تلفیق این دو نهاد تخصصی با یکدیگر چند ایراد بزرگ دارد.

نقد پیشنهاد انحلال شرکت فرودگاه ها/ ایرادات بزرگ ادغام شرکت فرودگاه ها و سازمان هواپیمایی
تین نیوز |

یک کارشناس هوانوردی در مورد تلفیق شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی با سازمان هواپیمایی کشوری و تشکیل سازمان هوانوردی کشوری، گفت:  تلفیق این دو نهاد تخصصی با یکدیگر چند ایراد بزرگ دارد.

به گزارش تین نیوز، اشکان احمدی افزود: اولین ایراد آن است که حقوق ها متناسب با هم نیست و وقتی دو نهاد در یک قالب تجمیع می شوند حقوق عده ای باید دستکاری شود که این محل منازعه خواهد بود.

وی عنوان کرد: دوم اینکه شخصی که هم به مسائل فرودگاهی اشراف کامل داشته باشد و هم به مسائل سازمان باید متصدی نهاد جدیدالتاسیس بشود که من همچین شخصی را در ایران نمی شناسم.

احمدی افزود: البته این ایراد خود به خود در ایران منتفی است چون کلا ضرورتی از طرف مسئولان حس نمی شود که مسئول هر ارگان و نهادی باید عالم به امورات آن نهاد بوده و تجربه کاری موثر و مثبت واقعی در آن حوزه داشته باشد.

او تاکید کرد: سوم اینکه هر چه یک نهاد عریض و طویل تر باشد کنترل آن سخت تر و امکان خطا بیشتر خواهد شد.

این کارشناس ادامه داد: البته که استانداردهای جهانی پیش بینی لازم را کرده اند و با تقسیم وظایف و واگذاری وظایف به اشخاص صاحب صلاحیت امورات را می توان چه در قالب یک سازمان (سازمان هوانوردی کشوری) یا ده سازمان موازی به سرانجام رساند ولی چون در ایران تجربه به شدت ثابت کرده که هیچ کس سرجای خودش نیست و نخواهد بود لذا این طرح بدون اصلاحات ساختاری لازم و بدون پای بندی به شایسته سالاری نه تنها شکست سنگینی خواهد خورد بلکه باعث‌ فاجعه ای تاریخی در صنعت هوانوردی جهان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: چهارم تجمیع کل قدرت هوانوردی ذیل یک ارگان باز هم به علت مطالب فوق الذکر، باعث بروز فساد و امضاهای طلایی و امثالهم خواهد شد.

احمدی گفت: ایرادهای دیگری هم دارد و بوهای دیگری هم حتی از بیان همچین طرح هایی به مشام می رسد که بهتر است کلا همچین طرح هایی فعلا مسکوت بماند.

پی افزود: شدیدا توصیه می کنم سه سال و نیم باقی مانده از وقت دولت را صرف آزمون و خطاهای بیهوده و تلف کردن وقت و پول ملت نکنیم چون پایان این زمان به شدت نزدیک است.

قابل ذکر است چند روز پیش خلیل الله معمارزاده ( محمد معمار) در یادداشتی پیشنهاد کرده بود: نام سازمان هواپیمایی کشوری به سازمان هوانوردی کشوری تغییر یابد، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران منحل گردیده و کلیه فرودگاه های استان ها به صورت استانی و شرکتی (درآمد هزینه ای مستقل) اداره شوند و بخش ناوبری هوایی ایران به صورت شرکت تعاونی با سهامی از شرکت های هواپیمایی فعال ایران، بخش دولتی و نظامی تشکیل گردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نامار

    طرح ادغام سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها مطلب جدیدی نیست قبلأ این دو يکي بودند و از جمله‌ خيانت هایی که در چند سال اخیر انجام شد تفکیک‌ این دو سازمان بود، درست است که یک بخشی از کار شرکت فرودگاه‌ها اجرائی می باشد اما بخش دیگر آن نظارتی و حاکمیتی است و مشابه کار سازمان‌ هواپيمايی کشوری، لذا ادغام مجدد این دو نه تنها شایسته‌ است بلکه لازم‌ و ضروری است
    ضمن آنکه روشی قانونی و مناسب از نظر توازن حقوق و مزایای کارکنان ایندو ارگان میباشد و حق و حقوق از دست رفته‌ کارکنان سازمانی احيا می‌شود

  • ایرانی

    آقای احمدی !!!! عزیز برادر اگر واقعا فکر می کنید تلفیق اشتباه است با احترام عرض می کنم بدیهیات اقتصاد، هوانوردی، فرودگاهداری، حمل و نقل هوائی، تخصیص بودجه، ارزیابی راهبردی و مدیریت را نمی دانید!!!! شرکت فرودگاهها باید منحل و وضع به سال ۱۳۶۸ بازگردد. تأسیسس این شرکت برای اصلاح حقوق کارکنان بود که خیانتی بزرگ توسط کارگزاران سازندگی شد!!!

  • علی

    با سلام واحترام خدمات تمام دوستان هوانوردی
    اینکه این شرکت منحل شود چیز جدیدی نیست،خود کرده را تدبیر نیست اگر بنا به انحلال شرکت باشد اولا شهر فرودگاهی امام ابتدا باید منحل شود ودوما اصلا دیگر شرکتی به هیچ عنوان تحت عناوین هوانوردی وناوبری نباید تشکیل شود وهمگی ذیل حاکمیت هوانوردی در اختیار دولت باشد وحقوق ومزایا برابر مصوبات قانونی پرداخت شود وهیچ محل منازعه نخواهد بود چراکه اساس افزایش پایه حقوقی افراد باید باشد.
    ومن الله توفیق....کارشناس ناوبری هوانوردی

    • ناشناس

      همین جوری خیلی ها ساز رفتن کوک کردن. کي میاد روزی هشت و ساعت و نیم خودش رو تو سلول های سازمان محبوس کنه براي ۲۰ یا نهایتا ۳۰ تومن؟ یه چرخ بخری سیب زمینی تخم مرغ دست ملت بدي فقط تا ظهر دو تومن کاسبی. یک مشت متوهم رو هم نمی خواد تحمل کنی