◄ تاثیر مراکز لجستیک برافزایش سهم حملونقل ریلی
کارگروه حملونقل ترکیبی در دومین جلسه خود که ۲۶ خرداد در ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد، تاثیر مراکز لجستیک برافزایش سهم حملونقل ریلی را بررسی کرد.
![تاثیر مراکز لجستیک برافزایش سهم حملونقل ریلی](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/3fe7IgX5xpd5/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLAZwgFX3vvzP/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87+%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A8%DB%8C+%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86+%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C.jpg)
کارگروه حملونقل ترکیبی در دومین جلسه خود که ۲۶ خرداد در ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد، تاثیر مراکز لجستیک برافزایش سهم حملونقل ریلی را بررسی کرد.
به گزارش تین نیوز در ابتدای جلسه بهمنظور ایجاد هماهنگی و آغاز بحث خلاصهای از «سند آمایش مراکز لجستیک» مرور شد.
عباداله فروزش رییس کارگروه حملونقل ترکیبی در خصوص این جلسه گفت: اعضای کارگروه معتقد بودند تلاش ارزشمندی در تدوین سند مذکور صورت گرفته و اجرای آن نیاز به مدنظر قرار دادن مواردی نظیر مشکلات تامین مالی، مشکلات هماهنگی و جلب مشارکت سازمانهای مختلف مرتبط (گمرک، انبارهای عمومی و ...) دارد؛ بنابراین مقرر شد کارگروه حملونقل ترکیبی بهمنظور همکاری با بخش دولتی بهویژه شرکت راهآهن در طرحهای اجرای مراکز لجستیک، از پتانسیل بخش خصوصی و انجمن حملونقل ریلی استفاده کند.
بررسی نرخ حملونقل ترکیبی در مسیرهای معین و پیشنهاد نرخهای رقابتی برای حملونقل ریلی دیگر پیشنهادات بودند که در راستای افزایش حملونقل ترکیبی مطرح شد.
تمرکز بر راهکارهای بهبود فرایندها و عملیات بهعنوان دیگر راهکار افزایش مزیت رقابتی مطرح و موردبررسی قرار گرفت.
اعضا در جهت شناسایی و ارائه ظرفیتهای مراکز لجستیکی و پتانسیلهایی که توسط بخش خصوصی وجود دارد اقدام نمایند.
درنهایت پیشنهاد شد در توسعه حملونقل ترکیبی علاوه بر شکل رایج آن از طریق واگنهای مسطح و لبهکوتاه، به بررسی توسعه حملونقل ترکیبی از طریق واگنهای لبهبلند و مخزن دار نیز پرداخته شود.